Ekonomi 2024 için iyimseriz

2024 için iyimseriz

Paylaş
2024 için iyimseriz

Marka ve mağaza sayısındaki artışa paralel olarak Türkiye’de organize perakendenin hacmi her geçen yıl büyüyor. Türkiye’nin önde gelen 508 markasını çatısı altında buluşturan Birleşmiş Markalar Derneği (BMD), organize perakendenin en önemli temsilcisi olarak öne çıkıyor. BMD olarak her ay düzenli gerçekleştirdiğimiz anketlerle üyelerimizin nabzını tutuyoruz. O anketlerin ışığında 2023 performansımızı şöyle özetleyebilirim:

CİROLARDA YÜZDE 100 ARTIŞ VAR

Haberin Devamı

Turist alışverişinde beklenen hacme ulaşamasak da organize perakende sektörü için eylül ve ekim dışında diğer aylar genel olarak verimli geçti. Yerli müşteri yüksek enflasyon ortamında fiyatlar daha da artacak endişesiyle ihtiyaç alışverişlerini öne çekti. Herkes imkânlarının el verdiği ölçüde birikimlerini alışveriş yaparak değerlendirdiği için markalarımızın büyük bölümü adet satışlarını artırdı. Kasım ayında ise indirim kampanyaları sayesinde hem adet satışında hem de cirolarda ciddi bir artış yakaladık. Yılbaşı alışverişi nedeniyle aralık ayında da aynı canlılığın devam edeceğini öngörüyoruz. 2023’ün geneli için konuşmak gerekirse adet satışlarında ortalama yüzde 10, ciroda yüzde 100 artış olduğunu söyleyebiliriz.

Haberin Devamı

ONLINE ALIŞVERİŞTE ARTAN TREND

E-ticaret özelinde değerlendirdiğimizde 2023 online satışlardaki artışın devam ettiği bir yıl oldu. Ticaret Bakanlığı’nın Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi (ETBİS) verilerine göre, 2023’ün ilk altı ayında online sipariş adetleri önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 20 arttı. Perakende e-ticaret hacmi ise aynı dönemde yüzde 119’luk artışla 390 milyar TL’ye yükseldi.

YENi MAĞAZALARLA BÜYÜMEYE DEVAM

2024’e girerken iyimseriz ve geleceğe umutla bakıyoruz. Çünkü organize perakende dinamik bir sektör. Her marka kendi büyüme stratejisi çevresinde yeni mağaza açmak için fırsatları değerlendirirken e-ticaret altyapısını da güçlendirmek istiyor. Uygun kiralama koşullarının oluştuğu yerlerde yeni mağaza açılışlarının devam edeceğini düşünüyorum. Önümüzdeki yıl organize perakendenin performansında kira ve personel giderleri başta olmak üzere maliyet artışlarının düzeyi, tüketicilerin alım gücü ve turist alışverişi belirleyici olacak. Bizim öncelikle piyasadaki ‘fiyatlar daha da artacak’ beklentisini kırmamız gerekiyor. Beklentinin kırılmasında ekonomi yönetimine önemli görevler düşüyor.