Ekonomi 300 bin KOBİ'yi ihracatçı yapacak

300 bin KOBİ'yi ihracatçı yapacak

Paylaş
300 bin KOBİ'yi ihracatçı yapacak

E-ticaret platformu Trendyol, Almanya ve Azerbaycan’ın ardından e-ihracat atağını Romanya, Yunanistan, Macaristan ve Çekya ile sürdürecek.

Trendyol Grubu CEO’su Erdem İnan, “2024 yılı ilk çeyrek itibarıyla Doğu Avrupa pazarına açılacağız. Amacımız Avrupa, Orta Doğu ve Körfez ülkelerinin de içinde olduğu bölgenin lider e-ticaret şirketi olmak ve 300 binden fazla yerli üretici ve esnafımızı bu bölgeye satış yapar hale getirmek. Öncelikli ülkelerdeki faaliyetler belli bir olgunluğa eriştikten sonra ise Polonya, Slovakya ve Bulgaristan pazarlarına gireceğiz” dedi.

Haberin Devamı

GİYİM VE EV YAŞAM BİRİNCİ SIRADA

Azerbaycan’ın başkenti Bakü’de gerçekleşen, inovasyon etkinliği ‘InMerge Innovation Summit’te gazetecilerle bir araya gelen Erdem İnan, performansa ve yeni hedeflere ilişkin önemli açıklamalarda bulundu. Mayıs ayından bu yana yer aldıkları Azerbaycan pazarında 1.3 milyon müşteriye ve 6.3 milyon siparişe ulaştıklarını kaydeden İnan, şunları söyledi: “22 bin satıcımız kasım ayında Azerbaycan’a ihracat yaptı. Bunların 17 bini ilk kez ihracat yaptı. 4 milyona yakın ürün satılırken öne çıkan kategoriler; giyim, ev-yaşam, hızlı tüketim ürünleri ve kozmetik oldu.”

7 BİN SATICI DEPREM BÖLGESİNDEN

2023 yılında tüm yurtdışı operasyonlarını 3 milyon müşteri ve 12 milyon sipariş ile tamamlamayı hedeflediklerini ifade eden İnan, şöyle devam etti: “2022 yılı başından bu yana 51 binden fazla satıcımızın ihracat yapmasına aracılık ettik. Bu satıcıların 42 bini ise ilk kez ihracat yaptı. İhracat yapan satıcılarımızın 7 bini deprem bölgesinden. Burada da hedefimiz depremden etkilenen 11 ilimizdeki en az 35 bin satıcımızı ihracat yapar hale getirmek” diye konuştu.

Haberin Devamı

5 MİLYAR DOLAR YATIRIM PLANI

Erdem İnan, Trendyol satıcılarının, 2 yılda yurtdışına 37 milyonu aşkın ürün sattığına dikkat çekerek, “Satıcılarımız aracılığıyla gelecek yıl 2 milyar dolar, önümüzdeki üç yılda ise 10 milyar dolarlık e-ihracat hacmine ulaşmayı hedefliyoruz. Bu hedefe giderken 5 milyar dolarlık yatırım yapacağız. Bu yılın sonunda 60 binden fazla satıcımızı tek tuşla Körfez ülkelerine satış yapar hale getireceğiz. 2024 yılında 13 milyon ürünü, bölgedeki 4.5 milyon müşterimize ulaştırmayı hedefliyoruz” dedi.