Ekonomi Alabalığı sofralara taşıyacak

Alabalığı sofralara taşıyacak

Paylaş
Alabalığı sofralara taşıyacak

3 tarafı denizlerle çevrili bir ülke olarak balıkçılık Türkiye’de en önemli faaliyetler arasında yer alıyor. Hatta alabalık üretiminde Avrupa’da 1’inci, dünyada ise 2’nci olan Türkiye, dünyadaki alabalık üretiminin yüzde 17’sini karşılıyor. / Hülya Çaylak-POSTA

Türkiye’de üretilen 190 bin ton üretimin ise yüzde 60’ı ise ihraç ediliyor ve yaklaşık 763 milyon dolar ihracat geliri elde ediliyor. Ancak kilosu 100 lira olan alabalık sofralarda yeterince yer bulamıyor. Tam da bu nedenle hem uygun maliyetli balık üretimini hem de yerel üreticileri destekleyen projelerin önemi giderek artıyor.

Haberin Devamı

30 TONA ULAŞTI

Metro Türkiye’nin küçük ölçekli geleneksel aile balıkçılığını desteklemek için Birleşmiş Milletler Gıda ve Tarım Örgütü (FAO) ve Muğla Alabalık Yetiştiricileri Birliği işbirliği ile hayata geçirdiği proje bu kapsamda büyük bir önem taşıyor. Küçük ölçekli üreticilerden tedarik ettikleri alabalıkları raflara taşıdıklarını belirten Metro Türkiye Satın Almadan Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Deniz Alkaç, “Marttan bu yana Muğla’daki üreticilerden aldığımız 30 ton alabalığı tüketicilerle buluşturduk. Şimdi ise ülkemizde çok da tüketilmeyen alabalığın yeme içme ekosistemindeki yerinin artmasına odaklandık” dedi.

TÜRLER KORUNACAK

“Ölçekte Küçük, Değerde Büyük” sloganıyla hayata geçirilen proje kapsamında küçük üreticilere eğitimler verilirken, teknik destek ve danışmanlık sağlandığını belirten Alkaç, “Denizlerdeki balıkların sürdürülebilir olması için kültür balıkçılığı önemli bir başlık olarak ele alınmalı. Bu nedenle hem denizlerdeki hem de çiftliklerdeki balıklara yönelik imza attığımız birçok önemli projemiz var. ‘Kızına Bak Anasını Al’, ‘Palamutlar Nerede?’, ‘Bugünün Balığını Yarına da Bırakalım’ ve ‘Yediği Önünde Yemediği Yarında’ projelerimiz ile balık stoklarının ve türlerinin korunması çalışıyoruz” diye konuştu.

Haberin Devamı

25 ÜRETİCİYLE ANLAŞTI

“Proje kapsamında bölgedeki 25 küçük ölçekli alabalık üreticisine eğitimler verdik” diyen Alkaç, şunları söyledi:

“İlk etapta pilot olarak 4 üretici ve 1 paketleme tesisi olmak üzere 5 küçük işletme ile başladık. İşletmelerin, Metro tedarikçisi olabilmek için gerekli kurallarını karşılamalarını sağladık. Bu destekler sonucu seçilen üreticilerden alabalığı tedarik etmeye başladık. Gıda güvenliği ve sosyal uygunluk denetimleri ile uygunluğu garanti altına alınan alabalıklar, Metro Türkiye mağazalarında yerini almaya başladı. İlerleyen dönemde talebe bağlı olarak daha fazla üretici ile çalışmaya da açığız.

En büyük hedeflerinin küçük ölçekli üretimin sürdürülebilirliğinin sağlanması olduğunu ifade eden Deniz Alkaç, “Gelecek nesillere bırakmamız gereken değerlerden biri de alabalık. Türkiye’nin ilk gastronomi keşif platformu olarak hayata geçirdiğimiz Gastronometro’da şeflerimiz, yeme içme sektörüne bu konuda yol göstermek amacıyla alabalık kullanarak özel tarifler hazırlıyor. Alabalığın en leziz tariflerle kısa sürede daha fazla profesyonel mutfakta yer bulacağına eminiz” dedi. 

Haberin Devamı