Ekonomi Azerbaycan'da 1 milyon müşteriye ulaştı

Azerbaycan'da 1 milyon müşteriye ulaştı

Paylaş
Azerbaycan'da 1 milyon müşteriye ulaştı

E-ticaret platformu Trendyol’un Azerbaycan’daki çözüm ortağı Pasha Holding, başkent Bakü’de InMerge İnovasyon Zirvesi düzenledi.

Apple’ın kurucularından Steve Wozniak’ın da katıldığı etkinlikte konuşan Trendyol CEO’su Erdem İnan, geçen mayıs ayında Azerbaycan’da faaliyete başladıklarını belirterek, “Azerbaycan, Trendyol’un aldığı uluslararası siparişlerde ilk sırada yer almaya devam ediyor. Burada 1 milyon müşteriye ulaştık. İndirilen uygulamalarda zirveye yerleştik. Azerbaycanlı zanaatkarlar ve aile işletmeleri tarafından üretilen el işleri, sadece Azerbaycan’da değil, aynı zamanda Türkiye’deki pazaryerimizde de yer almaya başladı” dedi.

Haberin Devamı

YAPAY ZEKA DİZGİNLENMELİ

Apple’ın kurucusu Steve Wozniak da yapay zekanın kullanımı ile ilgili önemli açıklamalarda bulundu. Yapay zekanın insanı satrançta yenmesinin başarı olmadığını belirten Wozniak, “Yapay zekanın üniversitede aldığı en yüksek not C oldu. İnsan yapay zekayı dizginlemeli. Yapay zeka dizginlenmezse ‘deep fake’, gerçek olmayan şeyler üretebilir. Kitaplarda hangi alıntının nereden yapıldığı sayfa sonunda nasıl belirtiliyorsa, yapay zeka makalelerinde de hangi cümlenin nereden alındığı anlaşılmalı. Gerçek, bu dünyadaki en önemli şey. Kaynaklar nasıl belirtiliyorsa, yapay zeka da kaynağını belirtmeli. Bu hem etik, hem de etkin kullanım için önemli” diye konuştu.

1 MİLYON MÜŞTERİYE ULAŞTI

Haberin Devamı

Azerbaycan Dijital Kalkınma ve Ulaştırma Bakanı Rashad Nabiyev ise “İnovasyon ekosistemini geliştirdiklerini ve inovasyon ‘hub’ı olmak istediklerini belirterek, “Türkiye gibi üretim hub’ı olamazsak da inovasyon hub’ı olabiliriz. Bizim nüfusumuzun az olması ve coğrafyamızın da çok elverişli olmadığını düşündüğümüzde tek çıkış yolumuz var o da inovasyon hub’ı olmak” dedi. Trendyol’un ana sponsor olduğu etkinlikte 100’den fazla şirket, hizmetlerini 4 bine yakın katılımcıya sergiledi.

BEŞ YILDA 47 MİLYON EURO’LUK YATIRIM

Panasonic Electric Works Türkiye, son beş yılda gerçekleştirdiği toplam 47 milyon Euro’luk yatırımla üretim kapasitesini artırırken, yüzde 40 ek istihdam yarattı. Türkiye operasyonunda 60’ın üzerinde ülkeye ihracat yapan şirketin hedefi üretim kapasitesini yüzde 200 artırarak ihracatta vites yükseltmek. Tamamı öz kaynaklarla yapılan yatırımlarla üretim kapasitesi artırılan İstanbul, Sancaktepe’deki tesislerinde gerçekleştirilen açılış töreninde konuşan Panasonic Electric Works Türkiye Başkan Yardımcısı ve Yönetim Kurulu Üyesi Azim Tuncinar, yatırımların devam ettiğini belirtti.

KAPASİTE ARTIŞI OLACAK

“Bu yatırımlarla rekabet gücümüzü artırarak markamızın Türkiye operasyonunun dünyanın dört bir yanında temsil etmenin gururunu yaşıyoruz” diyen Azim Tuncinar, “Sektörümüzde dünyanın en önemli ve modern tesislerinden birine sahip olmamızı sağlayan bu yatırımla birlikte üretim kapasitemiz yüzde 43 arttı. Devam eden yatırımlarımızla hedefimiz yüzde 200’lük kapasite artışı” dedi. Türkiye’nin sahip olduğu büyüme potansiyeline olan inançları nedeniyle yatırımlarını her yıl artırarak sürdürdüklerini vurgulayan Tuncinar, “Üretim kapasitemizi iki katına çıkarma yolundaki modernleştirme yatırımlarını sürdüreceğiz” diye konuştu.

Haberin Devamı
SIRADAKİ HABER