Ekonomi Bakan Karaismailoğlu tarih verdi: İstanbul Havalimanı metrosu açılıyor

Bakan Karaismailoğlu tarih verdi: İstanbul Havalimanı metrosu açılıyor

Paylaş
Bakan Karaismailoğlu tarih verdi: İstanbul Havalimanı metrosu açılıyor

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu gündeme ilişkin açıklamalarda bulundu. Bakan Karaismailoğlu, İstanbul Havalimanı metrosunun ne zaman açılacağını açıkladı.

Karaismailoğlu'nun katıldığı canlı yayındaki açıklamaları özetle şöyle: Hayatın idamesi için ulaştırma olmazsa olmaz. Yaptığımız işlerle hayatı kolaylaştırıyoruz. İstihdamın, üretimin, turizmin gelişmesi için kaliteli bir altyapı olması gerekiyor. Biz bakanlık olarak insan, yük ve veri taşıyoruz. Konforlu hızlı bir şekilde taşımalıyız. Sayın Cumhurbaşkanımızın öncülüğünde 100 yılda yapılacak işleri 20 yılda yaptık. Büyüme ve ihracat rakamlarının rekorlar kırması, Türkiye'de hareketliliğin artması, trafik kazalarının azalması, trafik sıkışıklığının azalması bu yatırımlar sayesinde oldu. Hayatı daha güvenli hale getiriyoruz, bunları işletmek için de büyük bir sorumluluğumuz var.

Haberin Devamı

"TRAFİK KAZALARI YÜZDE 82 AZALDI"

İstanbul'da 2 tane köprü vardı, 15 Temmuz Köprüsü'nden 220 bin, Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nden 240 bin araç geçiyor. Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nden 130 bin araç geçiyor, Marmaray'ı 670 bin kişi geçiyor müthiş projeler bunlar.

Trafik kaza oranları yüzde 82 azaldı bu yollar sayesinde. Afet durumunda kaçış yolları aynı zamanda. Herhangi bir deprem zamanında, nasıl kaçılacağının planları var. Bizim terörden arındırdığımız bölgelere huzur geldi, çiftçilik yapılıyor. Orada para kazanıp İstanbul'da yatırım yapanlar var.

"ABD BÜYÜKELÇİSİ YOLLARIMIZA HAYRAN KALDI"

Kuzey Marmara'daki tünellerin dünyada benzeri yok. ABD büyükelçisi geldi, keşke bizim de ülkemizde böyle yollar olsa dedi. Dünyanın en kaliteli altyapısını yapıyoruz. 17 yılda bitmeyen Bolu Dağı tünelinden 4 senede biten Çanakkale Köprüsü'ne geldik. İnsanlar memleketlerine giderken kaza yapmadan, daha kısa sürede gidiyorlar.

Haberin Devamı

20 yıl önce 6 bin 100 kilometre bölünmüş yol vardı ve zor ayakta duruyorlardı. 29 bin kilometreyi aşan bölünmüş yol ağımız var. Asos-Troya tünelleriyle yolculuk 5 dakikaya düştü.

Osmangazi Köprüsü'nde bazı günler 80 bin araç geçişi oldu. 14 milyonun üzerinde araç geçti bu köprüden. 15 yıl önce ortalama trafik hızı 44 kilometreden 80 kilometrelere çıktı. Eski yollar da konforuna kavuştu.

İstanbul-İzmir Otoyolu'ndan günde 55 bin araç geçiyor. Yatırım maliyeti 6,9 milyar dolar maliyeti oldu. 5 milyar dolar tasarruf sağlandı. Milli gelire, üretime ihracata da katkısı var.

'YAP-İŞLET-DEVRET' MODELİNİ ANLATTI

Kredili bir ev almış gibi düşünün. Bir uzun vadeli finansal ödemenin içerisine giriyorsunuz, sonuçta ev sizin oluyor. Büyük projelerde 'yap-işlet-devret'i kullanıyoruz. 183 milyar dolarlık yatırımın yüzde 20'sini kamu özel iş birliği ile yaptık, yüzde 80'ini de devletimizin bütçesinden yaptık. Uzun vadede bunların geri dönüşü var. Bu kadar büyük bütçeli projeleri devlete yük olmadan yaparken Anadolu'da onlarda projeyi sessiz sedasız bitirdik.

Bizim kamu ihale kanunu var. Yatırım ve altyapı projelerin yapılması için yönetmeliklere tabiyiz. Hangi projelerin devlet bütçesinden yapılacağı fizibiliteler sayesinde belirleniyor. Kamu-özel iş birliği kullanarak, 8 milyar dolarlık bir proje 3-4 yılda bunları ülkemize katıldık.

Haberin Devamı

İSTANBUL HAVALİMANI METROSU AÇILIYOR

Bu ayın sonunda İstanbul Havalimanı metrosu açılacak. İBB'nin durumu çok acıklı. Dünyada metroya hafriyat döken başka bir belediye yok. Çam Sakura Hastanesi'nin metrosu Şubat ayında açılıyor. 100 bin insan hareketi var bu hastane içerisinde. Bunu yapmayacağım dedi İBB, ihaleden tam 24 ay sonra şubat ayında açıyoruz.

Belediyenin sorumluluğunda olan hatlar da var. Aldığımızda yüzde 5 seviyelerindeydi. Biz devraldık biz projeleri bitiriyoruz, İBB'nin projeleri hala yüzde 5 seviyesinde. İstanbul'un genelinde 1100 kilometre metro hattı yapılması gerekiyor. Devletimiz İstanbul için 80 milyar lira yatırım yapıyor. Belediyenin elinde 100 kilometrelik bir hat var yapar yapmaz, onlarda.