Dondurma tüketimini katlayacak
Unilever Gıda Pazarlamadan Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Mustafa Seçkin, bu yıl 20'nci yılını kutlayan Algida ile dondurma tüketimini 5 yılda iki katına çıkaracaklarını vurguladı
20’nci yılını kutluyor
Unilever Gıda Pazarlamadan Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Mustafa Seçkin, 1990’lı yıllarda Türkiye’de 0.3 litre olan yıllık kişi başı dondurma tüketiminin, 2.8 litreye ulaştığını, hedeflerinin 5 yılda bu tüketimi iki katına çıkarmak olduğunu dile getirdi.
Algida’nın Türkiye’deki 20’nci yılı dolayısıyla düzenlenen basın toplantısında konuşan Mustafa Seçkin, Unilever’in tüm dünyada sattığı dondurma miktarının 2.3 milyar litre olduğunu ifade etti.
3 bin 200 kişi çalışıyor
Mustafa Seçkin, Türkiye’nin Algida ile Unilever’in 2’nci büyük dondurma operasyonu olduğunu vurguladı. Algida’nın 1990’da Çorlu fabrikasıyla Türkiye’ye girdiğini belirten Seçkin, o tarihten bu yana dondurma sektörüne 400 milyon euro’luk altyapı yatırımı yaptıklarını anlattı.
Seçkin, “Kurulduğu yıl 10 milyon litre üretim kapasitesine sahip fabrika, bugün yılda 200 milyon litre kapasitesine ulaştı. Türkiye’de 3 bin 200 kişiye istihdam sağlıyoruz” dedi.