Ekonomi İhracatçıya 6 kritik teşvik

İhracatçıya 6 kritik teşvik

Paylaş
İhracatçıya 6 kritik teşvik

Devlet, ihracat ile büyümeye çalışan işletmelere yurtdışı fuar giderlerinden ulaştırma masraflarına, harç bedellerinden reklam harcamalarına kadar ihtiyaç olan her alanda kalem kalem destek veriyor. Bu destekler her dönem güncelleniyor ve artmaya devam ediyor. İşte son durum...

Devlet tarafından verilen ihracat teşvikleri için rehberlik hizmetleri sunan Kobi Türkiye Genel Müdürü Koray Aksu, yeni dönemde verilen destekleri Posta’ya açıkladı. Ocak ayında ihracat amaçlı sunulan teşviklerde yüzde 55 artış olduğuna dikkat çeken Koray Aksu, “Bir firma ihracatla ilgili teşviklerin tamamını kullanabildiğinde destek rakamı yıllık 168 milyon TL’lere kadar çıkabiliyor” dedi. Aksu, yeni dönemde verilen ihracat teşviklerini şöyle sıraladı:

Haberin Devamı

DEPO VE MAĞAZA DESTEKLERİ

İhracat amaçlı yapılan yurtdışı seyahatlerinde gidiş-dönüş uçak bileti, otel konaklaması ve ara geçişlerde kullanılan uçak, gemi, metro, tren gibi masrafların yıllık 1 milyon 390 bin TL’ye kadar iadesi alınabiliyor.

Yurtdışındaki uluslararası fuarlarda, stand kirası ve stand kurulum masraflarının 2 milyon 100 bin TL’si destekleniyor. Bu destek, her katılım gösterilen prestijli fuarlarda yeniden veriliyor. 

İhracat için gerekli görülen kalite belgeleri, sertifikalar, sektörel belgeler, bölgesel belgeler ve test analizi için yapılan masrafların da yine yıllık 11 milyon 200 bin TL’si iade alınabiliyor.

Yurtdışı marka tescili yaptıracağınız ülkelere ödenen harç bedelleri ve çalışacağınız patent şirketine ödenen marka/ isim tescili ücreti de yine yıllık 2 milyon 100 bin TL’ye kadar teşvik kapsamında geri ödeniyor.

Haberin Devamı

Ürünlerin yurtdışında depolanması, teşhir edilmesi ve satılması adına kiralanan ofis, depo, mağaza, showroom, kiosk, reyon, arsa gibi birimlerde, birim başına yıllık 5 milyon 600 bin TL’ye kadar destek veriliyor. Bir şirket, 25 birime kadar desteklenebiliyor. Örneğin bir şirket bu teşvikten 25 birim açtığında yıllık 140 milyon TL teşvik iadesi alabiliyor. 

Yurtdışı ülkelerde yapılan reklam tanıtım harcamaları için de yıllık 11 milyon 200 bin TL’ye kadar teşvik ödemesi yapılıyor. Bu reklamlara Sosyal medya (instagram, facebook gibi), google reklamı, dergi, gazete, TV, billboard, katolog, bina dış cephe ve otobüs giydirme de dahil.

DOSYALARI ÇOK İYİ TAKİP ETMENİZ GEREK

Bu ihracat teşviklerinden KOBİ’ler gibi büyük şirketlerin de faydalanabileceğini anlatan Koray Aksu, “Bir ihracatçı birliğine üye olan, halihazırda ihracat yapan veya ihracata yeni başlayan her firma bu teşvikleri kullanabilir. Yani şahıs firması dışında Türkiye’de üretilen, Türk malını yurtdışına satmaya çalışan tüm şirketler, bu destekten yararlanabilir. Ancak burada kritik olan, evrakların istenildiği gibi hazırlanması, kusursuz bir başvuru sonrası ise dosyaların çok iyi takip edilmesi. Yapılabilecek basit bir hata, bu teşvikleri alamama, bazen bu teşviklerden 1-2 yıl men edilmenize sebep olabilir. O nedenle profesyonel bir şirketten destek almanızda büyük fayda var” diye konuştu.

Haberin Devamı

1 MİLYON 600 BİN KİŞİ TEKNOFEST’TE YARIŞACAK

Milli teknolojinin gücünü ortaya koymak ve gençlere vizyon katmak adına gerçekleştirilen dünyanın en büyük havacılık, uzay ve teknoloji festivali TEKNOFEST 2024’e 1 milyon 630 bin yarışmacı başvurdu. Yarışmalarda dereceye girenlere 30 milyon TL ödül ve 55 milyon TL’nin üzerinde malzeme desteği sağlanacak. Teknoloji yarışmaları bu yıl 46 ana kategori, 117 alt kategoride düzenlenecek.

ÖZEL GİRİŞİM PROGRAMI

Teknofest, Türkiye Teknoloji Takımı Vakfı ve Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı ana yürütücülüğünde, Türkiye’nin önde gelen teknoloji şirketleri, kamu, medya kuruluşları ve üniversitelerin destekleriyle bu yıl Adana’da gerçekleşecek. Henüz tarihi netleşmeyen etkinlikte finale kalan üniversite ve üzeri seviyedeki takım veya takım üyelerine özel Teknofest Girişim Programı da düzenleniyor.

Haberin Devamı

ARI TEKNOKENT’TEN FİNTEK KÜMELENMESİ

İTÜ ARI Teknokent’li finans teknolojileri (fintek) şirketleri fintek kümelenmesi kuruyor. Bu kümelenme yapısı, sektördeki ortak sorunların belirlenmesi ve çözümlenmesi için önemli bir platform oluşturacak. İTÜ ARI Teknokent Genel Müdürü Prof. Dr. Attila Dikbaş, “Kümelenmeyi, bölgesel ekonomimizin büyümesine önemli katkılar sağlamayı hedefleyerek, yeni teknolojik çözümlerin ortaya çıkarılmasına ortam hazırlamak adına kurguladık” dedi.

1 MİLYON METREKARE DEPOLAMAYA ULAŞTI

Ürünleri için en iyi depoyu arayanlar ile depocuları buluşturan DepOrtak platformu, 1 milyon metrekarenin üzerinde depolama alanını portföyüne dahil etti. DepOrtak kurucu ortağı Oruç Kaya, 2024 yılının sonunda 2.5 milyon m2 kapasiteye ulaşmayı ve 3 yıl içinde 5 milyon m2 üzerinde bir kapasiteyi yönetmeyi hedeflediklerini söyledi. Kaya, “Türkiye’nin 10 yıl içinde en az 25 milyon m2 ilave depolama alanı ihtiyacı olacak. DepOrtak, bu ihtiyacın en az 10 milyon m2’sinin düşük maliyetlerle sektöre kazandırılmasına katkı sağlayacak” dedi.

Haberin Devamı