Ekonomi İlk sürüş: 2013 Yeni Renault Symbol

İlk sürüş: 2013 Yeni Renault Symbol

Paylaş
İlk sürüş: 2013 Yeni Renault Symbol

Başarılı satış rakamlarıyla dikkat çeken modeller arasında yer alan Renault Symbol, İstanbul Şile'de gerçekleştirilen Türkiye lansmanıyla basına tanıtıldı. İlk kez 2012 İstanbul Autoshow Fuarı'nda otomobil severler ile buluşan Renault Symbol 27.990 TL'den başlayan fiyatlar ile satışa sunuldu.

Yeni tasarım anlayışı

Haberin Devamı

Her bakımdan Renault markasının genlerine sahip olan Symbol, markanın yeni tasarım anlayışıyla yeniden yorumlandı. Yenilenen yeni yüzüyle daha dinamik yapıya kavuşan model modern tasarımına kavuşmuş. Tasarıma baktığımızda ön tarafta büyüyen marka logosu dikkat çekiyor. Önceki versiyonda önden arkaya doğru uzanan ve yuvarlak tasarımlı far grubu ön panelde toplanmış. Eski modele göre arkaya doğru alçalmayan bir tavan yapısı tercih edilmiş. Bu sayede geçmiş modelin baş mesafesi sorunu giderilmiş.

Modern iç mekan

İç mekâna geldiğimiz ise eski tasarıma göre daha şık bir mekân bizleri karşılıyor. Malzeme kalitesi ve işçilik önceki modele göre iyileştirilmiş. Ancak sert plastik malzemelerin varlığı hala devam ediyor. Çift renkli ön konsol yukarıda konumlandırılmış. Kapı kollarında ve orta konsolda kullanılan piyano siyahı kaplamalar içeriye farklı bir hava katmış. İçerideki misafirlere sunulan alan ideal seviyede. Paralel uzanan tavan çizgisiyse baş mesafesini yeterli seviyede tutmayı başarmış. Arka koltukta yer alan yolculara fazlasıyla geniş bir diz mesafesi sunarken, 510 litrelik bagaj hacmiyle de sınıfındaki rakiplerine fark atar nitelikte.

Haberin Devamı

Teknolojik öğeler gelmiş

Yeni Symbol, Renault’un uluslararası pazardaki müşterilerinin de taleplerine bağlı olarak daha yüksek bir ekipman seviyesi ile sunuluyor. Konfor ve teknoloji seviyesi ise 7’’ dokunmatik ekranlı Navigasyon Multimedya Sistemi Renault R-Nav, elektronik klima ve tüm versiyonlarda standart olarak sunulan USB ve bluetooth müzik ve telefon bağlantısı, hız ayar ve sınırlayıcı, arka park sensörü gibi bir dizi yenilikle zenginleştirildi.

Güvenlik artırılmış

Yeni Symbol’de güvenlik konusunda da tüm ihtiyaçlarınız düşünülmüş. Tüm versiyonlarda standart olarak bulunan ABS, AFU, ESP, ASR, sürücü ve yolcu hava yastıkları, ISOFIX çocuk koltuğu sabitleyici, emniyet kemeri ikazı gibi donanımlar ile hem aktif hem pasif güvenlik unsurlarıyla tüm yolcuları için etkin bir koruma sağlanıyor.

Artık onda da küçük motor var

Renault Symbol’de 0,9 ve 1,2 litre benzinli motorun yanı sıra 1,5 litre dizel motor kullanılacak. 0.9 litrelik benzinli motor 90 bg, 1,2 litrelik diğer seçenek ise 75 bg güce sahip. Ekonomi konusunda başarısını kanıtlamış 1,5 litrelik dizel ünite ise 75 bg güce sahip. Bu motorlar, Euro 5 çevre standartlarına uyum gösteriyorlar. Diğer yandan Eco sürüş modu ile yüzde 10’a kadar yakıt tasarrufu sağlanıyor. Yeni Symbol, gerek dizel gerekse benzinli versiyonlarında son derece tutumlu: 1,5 dCi 75 bg motorda 100 km’de sadece 3,9 lt (km’de 103 g CO2), 0,9 Turbo 90bg benzinli motor ise 100 km’de 5,2 lt (km’de 119 g CO2) tüketim değerleri sunuyor.

Haberin Devamı

Sürüş İzlenimi – ALPER GÜLER

Yeni Clio Symbol’ü 0,9 litre benzinli ünite ile kullanma şansı buldum. Tasarım anlamında yeni marka kimliği tüm ihtişamıyla kendini gösteriyor. Büyüyen marka logosu güç simgesini ifade eder nitelikte. İç mekânda rakiplerine oranla gerek teknoloji konusunda gerekse kalite anlamında bir adım önde olduğunu rahat bir şekilde söyleyebilirim. Sürüşe geçtiğimizde ise bir konunun altını çizmek istiyorum. Renault yeni tasarım anlayışı çerçevesinde sürekli eleştiri alan direksiyon konusunda oldukça başarılı bir gelişim göstermiş. Hisli direksiyon yol tutuşu konusunda size yardımcı olan detaylar arasında. Bir diğer konu ise süspansiyonlar. Önceki modele göre iyileştirilmiş bu detay virajlarda gövdenin fazla salınım yapmasına neden olsa da standart olarak sunulan güvenlik donanımları sayesinde her zaman güvendesiniz. 0.9 litrelik benzinli motorun performansına baktığımızda ise bilinenlerin aksine üst düzey bir performansla karşı karşıyasınız. Geçtiğimiz haftalarda Clio 4 testimizde beni şaşırtan bu motor karoser büyüse de kesilmeyen performansı ile beni etkilemeyi sürdürüyor. Turbo beslemeli ünite alt devirleri fazla sevmese de 2500 devirden sonra canlanmaya başlıyor. Bütün bu artı yönlerinin yanında gerek performansı gerek yakıt tüketimi ve gerekse makul fiyatıyla Renault Symbol B sedan segmentinin sembolü olmaya devam edecek gibi görünüyor.

Haberin Devamı