Ekonomi İnternetten telefon alan cayamayacak

İnternetten telefon alan cayamayacak

Paylaş
İnternetten telefon alan cayamayacak

Ticaret Bakanlığı'nca hazırlanan Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik Resmi Gazete'de yayımlandı. Buna göre; tüketicinin tam ve doğru şekilde bilgilendirilmesi amacıyla, tüketicinin malı satıcıya gönderme süresi cayma bildiriminin yöneltildiği tarihten itibaren 14 güne çıkarılırken, cayma hakkının kullanımı halinde ortaya çıkan iade masraflarının mesafeli sözleşmede kararlaştırılması imkanı getirildi. Tüketicilerin istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallara ilişkin sözleşmelerde tüketicinin bilgilendirilmesi ve onayı ile 30 günlük azami teslim süresi yükümlülüğünün daha uzun süreler için belirlenmesine karar verildi.

Ticaret Bakanlığı, Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği’nde değişikliğe gitti. 1 Ekim’de yürürlüğe girecek düzenlemeyle, aracı hizmet sağlayıcılarının (e-ticaret siteleri) tüketicilerin talep ve bildirimlerini iletebilmelerine elverişli bir sistem kurması zorunlu oldu. Aracılar, ön bilgilendirmenin yapılmasından, bilgilerin doğruluğundan, bilgilerin ürün reklamlarıyla uyumlu olmasından ve gerçekleşen işlemlere ilişkin kayıtların saklanmasından sorumlu tutulacak. Düzenlemeyle ayrıca internetten alınan cep telefonu, akıllı saat, tablet ve bilgisayarlar ve drone gibi ürünlerde cayma hakkı kalktı.

Haberin Devamı

TÜKETİCİNİN ALEYHİNE

Yönetmelikte bu düzenlemeyle cayma hakkının gereksiz kullanımının neden olduğu kaynak israfının önlenmesinin amaçlandığı belirtildi. Tüketiciler Derneği Başkanı Levent Küçük ise “Online alışveriş bu derece artmışken ve özendirilmesi gerekirken, mesafeli sözleşmelere yani uzaktan satışa getirilen bu kısıtlama tüketicinin aleyhine. Daha önce tüketici aldığı bu ürünlerin paketini açarak rengine, modeline bakıp iade edebiliyordu. Bu hak elinden alınmış görünüyor” dedi. Öte yandan düzenlemeye göre, artık iade edilecek ürün ayıplı değilse kargo ücretini tüketici karşılayacak.