EkonomiKartlı ödemeler nakiti solladı

Kartlı ödemeler nakiti solladı

Paylaş
Kartlı ödemeler nakiti solladı

Ödeme teknolojileri alanında dünyanın önde gelen şirketlerinden Mastercard’ın Türk mühendisleri tarafından geliştirilen ve dünyaya ihraç edilen dijital ödeme ve kart saklama çözümü Masterpass, 9’uncu yılını kutladı.

Masterpass toplantısında Türkiye’deki kartlı ödemelerle ilgili bilgiler paylaşan Mastercard Türkiye ve Azerbaycan Genel Müdürü Avşar Gürdal, “Türkiye’de internetten kartlı ödemeler 2012-2022 arasında hacim olarak 40 kat büyüdü. Türkiye’de toplam harcama içindeki kartlı harcama payı da yüzde 55’e yükseldi” dedi.

Haberin Devamı

E-TİCARET İTİCİ GÜÇ

Kartlı harcamaların 2018’de yüzde 39’larda olduğunu hatırlatan Gürdal, “Buradaki artış ekonominin kayıtlı olması anlamına geliyor yani devletin vergisini elde edebilmesi demek. Avrupa’da bu oran yüzde 65-75’lerde. Önümüzdeki birkaç yıla biz de yüzde 65’e yükseltmeyi hedefliyoruz. Kartlı ödemeler içinse e-ticaret itici güç oluyor. Türkiye’de e-ticaretin toplam ticaret içindeki payı yüzde 20 yani her 5 işlemden 1’i internetten. E-ticaretin toplam kartlı ödemeler içindeki payı ise yüzde 28.7” diye konuştu.

HER 3 İŞLEMDEN 1’İ

Masterpass’ın 2024 itibarıyla 40 milyon kayıtlı tekil kullanıcı, 70 milyon kayıtlı kart adedi ve 4 binden fazla üye işyerine ulaştığını belirten Avşar Gürdal, “E-ticarette her 3 ödemeden biri Masterpass üzerinden yapılıyor” dedi. Masterpass için bugüne kadar 40 milyon dolarlık yatırım yaptıklarını belirten Gürdal, “Masterpass platformunda kullanıcılar, kart bilgilerini bir defaya mahsus kaydediyor, 4 binden fazla işletmede ödeme adımında kart bilgileri otomatik olarak karşılarına çıkıyor. Masterpass’ı yakın coğrafyalara ihraç etmeye de başladık” dedi.

Haberin Devamı

YÜZDE 30 İYİLEŞME SAĞLADI

E-ticarette bir ürünü sepetine ekleyecek kadar beğenenlerin yarısından fazlasının o ürünü satın almadan çıktığını anlatan Gürdal, şöyle konuştu: “Masterpass sayesinde, üye işyerlerinde sepette terk oranında yüzde 30 iyileşme sağladı. Masterpass, 2023’te işletmelere ilave 30 milyon sipariş ve 30 milyar lira ciro sağladı. Tüketiciler, 2023’te alışveriş yaptıkları sürede, 550 milyon dakika tasarruf etti. 30 milyon sipariş ise 8000 KOBİ’nin yıllık cirosuna eş bir değer yaratıyor.”