Paris'ten dünyaya Türk lezzetleri
Türkler, Paris’teki gıda fuarı SIAL’e 345 firma ile çıkarma yaptı. Milli katılımı düzenleyen ITO Başkanı Şekib Avdagiç, “Pandemide öğrendik ki gıda en stratejik sektör. Her bir ürüne daha çok katma değer ilave etmeliyiz. Hedefimiz ihracatta 30 milyar dolar sınırını aşmak” dedi.
Murat Gülderen / PARİS
Dünyanın en büyük gıda ve içecek fuarı SIAL, ‘Değişime sahip ol’ temasıyla Fransa’nın başkenti Paris’te dün kapılarını açtı. 345 firma ile en büyük 3’üncü katılımcı ülke olan Türkiye, Manisa, Bursa ve Balıkesir’in zeytin ve zeytinyağı, Kars’ın kaşarı, Malatya’nın kayısısı, Rize’nin çayı, Trakya’nın ayçiçek yağı, Karadeniz’in fındığı ve İzmir’in inciri gibi meşhur ürünleriyle gövde gösterisi yaptı. Türkiye ayrıca çikolatası, dondurulmuş gıdaları, bakliyatı ve zengin konserve çeşitleriyle de fuara damga vurgu.
REKABETTE EN ÖNDE
19 Ekim’e kadar sürecek olan etkinliğe çevrimiçi katılan İstanbul Ticaret Odası (İTO) Başkanı Şekib Avdagiç, SIAL gibi bir dünya sofrasında ‘milli katılımda’ birinci olmanın küresel rekabette en önde yer alma kararlılığının bir delili olduğunu söyledi. Avdagiç, “Biz hammaddelerimizi kendimiz işleyip onlara değer katabiliyoruz. Firmalarımız tarım ve gıda sektörünü yüksek teknolojiyle buluşturulup, kaliteli, sağlıklı ürünler ortaya koyuyorlar. Gıdanın tüm süreçlerinde etkin olmamız memnuniyet verici” dedi.
‘ÜRETTİĞİMİZİ İŞLEMELİYİZ’
Gıda potansiyelinin en iyi şekilde değerlendirilmesi ve tarımsal hasılanın artırılması gerektiğine dikkat çeken Avdagiç, şöyle devam etti: “Bu ise ancak teknolojiyi gıda üretimine entegre etmekle mümkün. Ürettiğimizi işlemeliyiz, her birinde ürüne daha fazla katma değer ilave etmeliyiz. Dünyada bir numaralı gündem maddesi gıdadır. Pandemi ile öğrendik ki gıda ve ona bağlı tüm sektörler, günümüzün en stratejik sektörleri haline gelmiştir.”
İHRACAT HEDEFİ 30 MİLYAR DOLAR
Türkiye’nin 48 milyar dolarlık tarımsal hasılası ile dünyanın en büyük 10’uncu tarım ülkesi konumunda olduğuna da değinen Avdagiç, “Sektörde son 5 yılda 1 milyar dolara yakın doğrudan yabancı yatırım yapıldı. Türkiye, 2022 yılının ilk 7 ayında 13.8 milyar dolarlık gıda ürünleri ihracatı gerçekleştirdi. Bizim gıda ürünlerinde kısa vadeli ihracat hedefimiz 30 milyar dolar sınırını aşmak” diye konuştu.
ZEYTİNYAĞINA İNOVASYON ÖDÜLÜ
Fuarda İTO’nun yayınladığı ‘İstanbul Mutfağında Ahenk ve Lezzet’ kitabı da SIAL ziyaretçilerine ve profesyonellere tanıtılıyor. Öte yandan fuar jürisi tarafından 2022 yılının ‘inovatif ürünü’ Balıkesir merkezli Güven Asa firmasının soğuk sıkım Asiltane Zeytinyağı seçildi. Fuara dünyanın her yerinden 300 bin ziyaretçi bekleniyor.
- Erdoğan-Bahçeli görüşmesi başladı
- Bakan Tunç'tan yeni anayasa açıklaması
- Cumhurbaşkanı Erdoğan: İBB'nin ihmali Edanur'u hayattan kopardı
- Bilal Erdoğan: Hocalarımız Türkiye'nin en parlak öğrencilerini yetiştirecekler
- MİT'ten Irak'ın kuzeyinde operasyon! Son bir haftada 15 terörist etkisiz hale getirildi