Ekonomi Renault'dan model yağmuru

Renault'dan model yağmuru

Paylaş
Renault'dan model yağmuru

Hollandalı tasarım direktörü Laurens Van den Acker ve ekibinin yarattığı yeni modellerle büyük çıkış yakalayan Renault, Clio, Captur, Symbol, Fluence ile Türkiye'de bir kez daha liderliği hedefliyor

OTOMOBİL PROFESÖRÜ: HAKAN ÇELİK


Latitude’den Megane’a Kangoo’dan Master’a kadar farklı segmentlerde geniş bir ürün gamıyla Türkiye’de temsil edilen Renault hem ithalatçı hem de önemli bir üretici kimliğiyle pazarda önemli paya sahip. Çok uzun süredir markayı başarıyla yöneten Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar ile sektörü ve şirketin yakın dönem stratejisini konuştuk...

- Türkiye’de son yaşanan olaylar ve ABD Merkez Bankası’nın ekonomi üzerinde ciddi etki yapan kararları otomotiv sektörünü ne yönde etkiledi?

Otomotiv pazarı, yılın ilk beş ayında geçen yılın yüzde 15 üstüne çıktı. Bu yıl ilk iki ayda yaşanan artış, diğer aylarda da devam etti. Haziran ayında ise ülkemizin makroekonomik parametrelerinde hayli değişimler görmeye başladık. Dövizde yaşanan ani değer artışı ve faizlerin yeniden yükselme eğilimine girmesi showroom trafiğini olumsuz etkiledi, ziyaretlerde yüzde 20-30 azalma var. Kısa zamanda bu istikrarlı gelişmenin tekrar tesis edilmesini ve öngörülebilir şartların oluşmasını beklemekteyiz.


Renault’nun crossover segmentindeki çok amaçlı yeni temsilcisi Captur zengin bir donanım paketiyle ithal ediliyor. İbrahim Aybar çok dinamik ve renkli Captur ile Türkiye pazarında yeni bir çığır açacaklarını söylüyor.


Bu yıl 800 bin araç satılacak


Satış açısından bu yıl pazar nasıl gelişecek? Binek otomobil ve ticari araçlar segmenti farklı şekillerde mi etkileniyor? Ticari araç müşterisi dalgalanmalardan binek otomobile göre daha geç etkileniyor. Yıl sonunda beklentimiz 800 bin satış.
Fluence

- Renault bu yılı nasıl kapatmayı hedefliyor? Satış adetleri ve pazar payı açısından...
Renault 14 yıldır Türkiye’nin binek otomobilde en çok tercih edilen markası. Bu yılı da aynı şekilde binek otomobil lideri olarak tamamlamayı hedefliyoruz.

- Önümüzdeki 10 yılda elektrikli otomobillerin Türkiye ve dünyadaki seyrini nasıl görüyorsunuz?
Elektrikli araçları endüstri adına orta ve uzun vadede değerlendiriyoruz. Otomobil sektöründeki devrimsel nitelikteki yeni teknolojiye sahip elektrik motorlu otomobiller, kamu kuruluşları ve belediyelerden büyük ilgi görüyor. Bu yıl başlattığımız ‘Z.E. Roadshow’ kapsamında Muğla, Manisa, Çanakkale, Tekirdağ ve Aydın’da bu araçları tanıtan bir dizi etkinlik yaptık. Yılın ikinci yarısında diğer illerle devam edeceğiz. Fakat altyapı konusunda belediyelerimize daha fazla iş düşüyor.

***

Clio ve Fluence modellerinde yer alan Renault R-Link sistemi ile geliştirilen multimedya seçenekleri artık araç içerisinde internete bağlanma imkanı sunuyor.

Y kuşağına otomobil

- Türkiye ve dünyadaki sosyo-ekonomik gelişmelerin etkisiyle çevre dostu araç algısında nasıl bir gelişme var?
Teknolojik gelişmelere son derece açık ve Türkiye nüfusunun bugün yüzde 25’ini oluşturan Y kuşağı çevreye duyarlı. Renault, 4 farklı elektrikli motorlu model üreten tek marka olarak bu konuya yaklaşımını ortaya koydu. Düşük Co2 salımlı, ‘downsizing’ (küçülen hacimli) motorlar daha çok tercih ediliyor. Yeni Clio ile satışa sunduğumuz 0.9 Turbo, Captur ve Clio serisinde yer alan 1.2 Turbo EDC motorlar büyük ilgiyle karşılanıyor.

- Elektrikli Zoe Türkiye’de satılacak mı?
Zoe 2014 yılının ilk çeyreğinde satışa sunulacak.

Kişiselleştirme seçenekleri çok

- Fluence, Clio ve Symbol gibi araçlar kategorisinde hangi yenilikler geliyor?
Yeni Clio’nun ardından Fluence ve Symbol de bu yılın başında yenilendi. Türkiye’nin en çok tercih edilen 5 otomobili arasında yer alan bu modeller, yeni Renault kimliğini yansıtan ön yüz sayesinde daha dinamik ve daha modern bir tasarıma sahip oldu. Clio HB ve Sport Tourer versiyonları ile birlikte segmentinde fabrika çıkışlı en geniş kişiselleştirme seçenekleri sunuluyor. Teknoloji anlamında en büyük yeniliğimiz ise R-Link. Yeni Symbol ise 7 dokunmatik ekranlı Navigasyon Multimedya Sistemi Renault R-Nav, elektronik klima ve tüm versiyonlarda standart olarak sunulan USB ve bluetooth müzik ve telefon bağlantısı gibi bir dizi teknolojik yenilikle zenginleştirildi.

Haberin Devamı

***

Twizy geliyor!



Renault’nun özellikle şehir ortamı ve sıkışık mekanlarda pratik ve çevre dostu ulaşım seçeneği olarak geliştirdiği Twizy isimli araç yıl sonuna kadar Türkiye’de satışa çıkacak. Renault Nissan Dünya Başkanı Carlos Ghosn ile incelediğimiz Twizy Avrupa’da, pil kiralama bedeli hariç 6990 euro’dan başlayan fiyatlarla satışa sunuluyor. Twizy’nin fiyatı ülkemizdeki vergi farklarından ötürü bir miktar daha yüksek olabilir.


***

Opel Cascada satışa çıktı




Alman üretici Opel, Insignia ve Astra ile sağlam çıkış yaptığı ürün gamını Cascada modeliyle zenginleştirdi. İlk kez Opel’in yeni convertible Cascada modeliyle sunulan ve ürün yelpazesindeki diğer orta sınıf ve kompakt modellerde de kullanılacak olan yeni nesil 1.6 SIDI Turbo ECOTEC motor, yüksek torku, sakin çalışma karakteri ve düşük tüketimiyle beğeni topluyor.

170 beygirlik motor, 6 ileri otomatik şanzımana sahip. Opel Cascada benzinli otomatik ve dizel otomatik şanzımanlı iki farklı motor seçeneği ve sadece Cosmo donanımı ile satılacak. 1.6 SIDI Turbo ECOTEC, 6 vitesli otomatik şanzımana sahip benzinli motor 96 bin TL ve 2.0 CDTI 165 beygir güç ve 350 Nm tork, 6 vitesli otomatik şanzımanlı dizel motorun fiyatı ise 119 bin TL.

***

Fiat 500L Türkiye’de


Özgür Süslü (solda) ve Okan Baş’ın tanıttığı 500L, Fiat’ın rüşdünü ispat etmiş 85 beygir gücündeki 1.3 litrelik Multijet motorunu kullanıyor. Otomobilin bütün versiyonlarında otomatik vites seçeneği alınabiliyor.


İtalyan üretici Fiat’ın popüler 500 ailesinin 5 kapılı yeni üyesi 500L Türkiye’de satışa sunuldu. Satışına geçtiğimiz ay başlanan ve kısa sürede sınıfının en çok tercih edilen modellerinden biri olmayı başaran Fiat 500L, Pop, Popstar ve Rockstar versiyonlarıyla pazardaki yerini alırken, 500L modelinin crossover özellikleri taşıyan Rockstar versiyonunun dünyada ilk kez burada tüketicilerin karşısına çıkması Türkiye’nin Fiat dünyasındaki önemini gösteriyor.

Biri otomatik şanzımanlı olmak üzere, iki adet Multijet II dizel motor ve yenilikçi Turbo Twinair dahil, iki benzinli motor seçeneğiyle pazara sunulan Fiat 500L’nin başlangıç fiyatı 39 bin 900 TL.

3500 liralık hediye

Aracın geçtiğimiz günlerde yapılan tanıtım toplantısında konuşan Fiat İş Birimi Direktörü Okan Baş, Fiat 500L ile yılın ikinci yarısında güçlü bir satış grafiği yakalamayı hedeflediklerini söyledi. Fiat Pazarlama Müdürü Özgür Süslü ise 412 litrelik bagaj hacmine sahip 5 koltuklu Fiat 500L’nin 3 bin 500 TL değerindeki ‘Panoramic Edition’ paketinin 31 Ağustos’a kadar müşterilere hediye edileceği bilgisini verdi.




Haberin Devamı