Ekonomi Sosyal medyadan alışverişe dikkat! Tüketicilerin yarısı pişman

Sosyal medyadan alışverişe dikkat! Tüketicilerin yarısı pişman

Paylaş
Sosyal medyadan alışverişe dikkat! Tüketicilerin yarısı pişman

Son dönemlerde Instagram, Facebook ve TikTok gibi sosyal medya platformları üzerinden alışveriş yapan 2 kişiden 1'i mağdur oluyor. Sosyal medyadan alışveriş yapanlar en çok sahte ürünlerden dertli. Televizyon sipariş edene bez parçası, telefon sipariş edene salatalık gönderiliyor. Üstelik mağdurlar muhatap da bulamıyor.

Ticaret Bakanlığı'nın 25 ilde 15 yaş ve üzeri 1000 kişiyle yaptığı araştırma sonuçlarına göre; sosyal medyadan alışveriş yapanların yüzde 47.2'si, aldıkları ürün ve hizmete ilişkin olumsuz deneyim ve mağduriyet yaşadı. Bunların neredeyse tamamı ‘sahte ya da yanıltıcı ürün ve hizmet’ aldıklarını söyledi. Sosyal medyadaki alışverişten en çok mağdur olanlar '35-54 yaş' grubu lise mezunu erkekler. Bu kişilerin ortalama aylık geliri 20-24 bin lira arasında.

Haberin Devamı

YAKIN ÇEVRE DENEYiMi

Her 10 sosyal medya kullanıcısından 3’ü, bu mecralardan alışveriş yapıyor. ‘Instagram’ son bir yıllık periyodda en çok alışveriş yapılan mecra oldu. İkinci sırada Facebook, üçüncü sırada ise YouTube bulunuyor. Sosyal medyadaki alışverişte yakın çevre çok etkili. Her 10 kişiden 7’si, sosyal medyadan ürün alma davranışının arkasındaki en önemli motivasyonun ‘tanıdık birinin bu mecralardaki alışveriş deneyimi ve tavsiyesi’ olduğunu söylüyor.

FENOMENLER ETKiLiYOR

Sosyal medyadan alışveriş yapan her 4 kişiden 1’i internet fenomenlerinin (influencer) paylaşımlarından etkileniyor. İnfluencer'ların tanıtımlarından etkilenerek alışveriş yapan her 10 kişiden sadece 1’i, olumsuz bir deneyim ve mağduriyet yaşadığını söylüyor. Bu olumuz deneyimde 'ürünün anlatıldığı gibi çıkmaması' ilk sırada yer alıyor. Her 10 kişiden 7’si, 'influencer'ların tanıtım içeriğinin, kullanıcı deneyimini yansıtmadığını düşünüyor.

Haberin Devamı

TELEVİZYON YERİNE BEZ PARÇALARI GÖNDERDİLER

İnternet alışverişinde dolandırıcılık hikayelerinin sonuncusu Adana'da yaşandı. Alaaddin Kılıç (58) sosyal medyada Mesut Ü. adlı birinin 140 ekran televizyonu 6 bin 900 TL’ye sattığını gördü. Linke tıklayan Kılıç, Mesut Ü. ile WhatsApp üzerinden görüşüp anlaştı. Parayı, ürün kargoya verildikten sonra ödeyecekti. Alaaddin Kılıç takip numarasını sorgulattığı kargonun 2 kilo ağırlığında olduğunu fark etti. Televizyonun bu kadar hafif olamayacağını düşünüp parayı göndermedi. Nitekim ürün eline ulaştığında televizyon yerine bez parçaları gönderildiğini gördü.