Ekonomi Türkiye kozmetikte köprü olacak

Türkiye kozmetikte köprü olacak

Paylaş
Türkiye kozmetikte köprü olacak

Türkiye kozmetik sektörü hem pandemi hem de dövize bağlı artan fiyatlara rağmen yılda yüzde 10 büyüyor. Hızlı büyümesiyle dikkat çeken sektör, Avrupalı üreticilerin de ilgi odağında. Türkiye, Avrupa şirketleri ile kozmetik ürünlerine yüksek talep gösteren Ortadoğu ülkeleri arasında bir köprü oluşturmaya hazırlanıyor. / Hülya Çaylak'ın haberi...

Pandemiye ve dövize bağlı artan fiyatlara rağmen Türkiye’de kozmetik ve kişisel bakım ürünleri pazarı her yıl büyüyor. Global kozmetik pazar büyüklüğünün 300 milyar Euro olduğu tahmin edilirken, Türkiye kozmetik pazar büyüklüğünün ise 15 milyar lirayı aştığı biliniyor. Özellikle son 10 yılda Türkiye kozmetik pazarı yıllık yüzde 10 büyürken, Avrupa’da bu oran yüzde 5. Böylece Türkiye hem kendi pazar büyüklüğü hem de Avrupa şirketleriyle kozmetik ürünlerine yüksek talep gösteren Ortadoğu ülkeleri arasında bir köprü oluşturmasıyla dikkat çekiyor.

Haberin Devamı

YÜZDE 5’LİK PAY

Büyüme oranıyla tüm dünyanın ilgi odağı haline gelen Türkiye kozmetik sektörü, İtalyan firmaların da ilgisiyle karşılaşıyor. Türkiye kozmetik pazarında yüzde 5’lik paya sahip olan İtalyan kozmetik üreticileri, pazar paylarını arttırmak için 13-15 Ekim’de düzenlenen Beauty Istanbul Fuarı’na katıldı. Italian Trade Agency (ITA) organizasyonuyla fuara katılan İtalyan üreticiler, yeni ürünlerini fuarda görücüye çıkararak, Türkiye’nin ithalatından daha fazla pay almak istiyor. İtalya hali hazırda 65 milyon dolarlık hacimle Türkiye kozmetik ithalatında 5’inci sırada.

ÖZEL SAÇ ÜRÜNLERİ

İtalya’nın bitmiş ürün, ham ve yarı mamul olarak makyaj ürünlerinde Türkiye için güçlü bir tedarikçi olduğunu vurgulayan ICE İstanbul Direktörü Riccardo Landi de “Türkiye’nin İtalya’dan kozmetik ithalatı 2021’de yüzde 22 arttı. Türkiye’nin İtalya’dan ithal ettiği başlıca ürünler; yüzde 42 ile makyaj ve cilt bakım ürünleri, yüzde 25 ile saç bakım ürünleri ve yüzde 16 ile parfümler oldu. İtalyan üreticiler Türkiye’de kuaförlere özel saç bakım ürünlerinde de çok güçlü” dedi.

Haberin Devamı

KRİZE RAĞMEN...

Araştırmalar bize şunu gösteriyor ki ekonomik kriz dönemlerinde bile kozmetik ürünlere olan talep azalmıyor, hatta krize rağmen artmaya devam ediyor. Bu durumun, pazarın büyüme potansiyelini ortaya koyan oldukça değerli bir gösterge olduğunu belirten Riccardo Landi, talebin artmasının başlıca nedenler olarak şunları sıraladı:

ERKEKLER DE TÜKETİYOR

  • Kadın tüketicilerin iş hayatına yoğun katılımı ve satın alma güçlerinin artmasıyla kozmetik ürün ihtiyacının gelişmesi.
  • Küresel sıcaklık değişimleri ve güneşin zararlı ışınları vb. konularla birlikte kozmetik kullanımında farkındalığın artması.
  • Moda kavramının şekil ve biçim değiştirmesiyle erkekler ve gençlerin giderek daha fazla kozmetik ürün tüketmesi.
  • Doğal ve sürdürülebilir ürünler için artan talep seviyesi.

HEM ÜRÜN HEM DE AMBALAJ ORGANİK

5 YILDA 20 MİLYAR DOLAR

Son dönemde hayvansal madde içermeyen vegan ürünlere ve bitkisel içerikli organik ürünlere talep giderek arttı. Bunda hem pandemi nedeniyle insanların daha sağlıklı ürünlere yönelmesi hem de sosyal medya sayesinde farkındalığın artması etkili oldu. Bunun sonucu olarak 2020 itibarıyla dünyada 16 milyar dolarlık pazarı olan organik kozmetik sektörünün, önümüzdeki 5 yılda 40 milyar dolara; vegan kozmetik pazarının ise yine 5 yıl içinde 20 milyar dolara ulaşması bekleniyor.

PANDEMİ ETKİLEDİ

Avrupa kozmetik sektöründeki trendleri değerlendiren Landi de şöyle konuştu:

Haberin Devamı

“Pandemiyle birlikte doğal ve organik ürünlerin satışı arttı. Bu trend Avrupa’da devam ediyor. İnsanlar artık tükettikleri ve kullandıkları ürünün ne kadar güvenli ve doğal olduğunu araştırmaya başladı. Dolayısıyla İtalya kozmetik sektörü de bu farkındalığı kazandı. Kozmetik kategorilerinin odak noktası olarak sürdürülebilir ambalaj trendlerinin, doğal ve sürdürülebilir içeriklere sahip olan kozmetiklerin öne çıktığını söyleyebiliriz.”