Ekonomi Yabancı turistin gözdesi Ege

Yabancı turistin gözdesi Ege

Paylaş
Yabancı turistin gözdesi Ege

Türkiye’ye ocakta 2 milyon 47 bin 27 yabancı turist gelirken Ege Bölgesi’ndeki iller de ilgi gördü. Ziyaretçi sayılarının bir önceki yılın aynı ayına göre arttığı, yükselişin önümüzdeki aylarda süreceği belirtildi.

Kültür ve Turizm Bakanlığı’ndan alınan verilere göre, Türkiye 2024’e hızlı giriş yaptı. Ocak ayında 2 milyon 47 bin 27 yabancı ziyaretçiyi ağırlayan Türkiye, 2023’ün aynı ayına göre yüzde 2.05’lik artış yakaladı. Gelen turistler arasında; Ruslar birinci, İranlılar ikinci, Bulgaristanlılar üçüncü, Almanlar ise dördüncü sırada yer aldı. Turistler, turizm sezonu henüz başlamamış olsa da Ege Bölgesi’ndeki illere ilgi gösterdi. İzmir’e, ocakta 35 bin 680 turist geldi.

Haberin Devamı

ARTIŞ DEVAM EDECEK

İzmir’e gelen turistlerin 30 bin 353’ü hava yolunu tercih ederken, 5 bin 327’si deniz yolunu kullandı. Geçtiğimiz yılın aynı ayında kente 30 bin 297 turist gelmişti. İzmir’in ardından Ege’de en çok turist ağırlayan ikinci il Muğla oldu. Kenti, 4 bin 243’ü havadan, bin 380’i denizden olmak üzere toplam 5 bin 623 turist ziyaret etti. Aydın’ı bin 810, Balıkesir’i ise 970 turist gezdi. Rakamların önümüzdeki aylarda tırmanışa geçmesinin beklendiği ifade edildi.

MOBİLYANIN KALBİ İZMİR’DE ATACAK

İzmirli mobilya üreticileri, İzmir Mobilya Pazarlamacılar Derneği’nin (İZMOP) yoğun çalışmaları ile indirim atağına kalkıyor. Bu kapsamda, 4-10 Mart arasında ‘İzmir Mobilya Lansman Günleri’ düzenlenecek. Mobilyanın kalbinin İzmir’de atacağını belirten İZMOP Başkanı Aşkıner Özcan, “Çok heyecanlı ve iddialıyız. 60 üretici firmanın katıldığı ‘Lansman Günleri’ ile hem Türkiye hem de yurt dışında dikkat çekeceğiz. İzmir’in mobilyasını önce Türkiye, sonra dünya tanıyacak” ifadelerini kullandı.

Haberin Devamı

‘SES GETİRECEĞİZ’

2024 yılının en trend renkli kumaşlarından oluşan mobilya koleksiyonlarını, mobilya toptan alıcılarının beğenisine sunacaklarını söyleyen Aşkıner Özcan, şöyle konuştu: “İndirim Günleri ile mobilya perakende sektöründe hareketlilik sağlayıp, sektöre can suyu olmuştuk. ‘Lansman Günlerimiz’ ile de Türkiye genelindeki mobilya toptancılarını İzmir’de ağırlayarak ulusal boyutta ses getireceğiz. Sektörümüzün tüm paydaşlarını bu anlamlı kampanyaya destek vermeye davet ediyorum.”

‘HEDEFİMİZ MARKALAŞMAK VE DÜNYADA TANINMAK’

İZMOP’un, toptan pazarlama mesleğinin en başarılı isimlerinin destekleri ile kurulduğunu ifade eden Aşkıner Özcan, “Öncelikli hedefimiz, ‘İzmir’in Mobilyası’nı tüm İzmirli üreticilerin desteğiyle marka haline getirmek ve Türkiye ile dünyaya tanıtmak. Bu tanışmalar vesilesi ile potansiyel iş hacmimizi artırmak. Bu kazanımlar; işletmelerimizin, şehrimizin ve ülkemizin mobilya sektöründe hak ettiği potansiyeline ulaşmasını sağlayacak” diye konuştu.