Ekonomi Zigana Tüneli açıldı: 1 saat süren yol 30 dakikaya düşüyor

Zigana Tüneli açıldı: 1 saat süren yol 30 dakikaya düşüyor

Paylaş
Zigana Tüneli açıldı: 1 saat süren yol 30 dakikaya düşüyor

Türkiye'nin ve Avrupa'nın en uzun, dünyanın ise sayılı çift tüp kara yolu tünellerinden olan Zigana Tüneli, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın da katıldığı törenle bugün açıldı. Bakan Karaismailoğlu açılış öncesi açıklamalarda bulundu.

Türkiye'nin ve Avrupa'nın en uzun, dünyanın ise sayılı çift tüp kara yolu tünellerinden olan Zigana Tüneli, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın da katıldığı törenle bugün açıldı. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, tören öncesi açıklamalarda bulundu.

Haberin Devamı


 

TÜRKİYE'DE BİR İLK

Türkiye'de ilk defa karayolu tünellerinde yapılan dikey şaft yapıları ise Yeni Zigana Tüneli'nde uygulandı. Proje ile 3 istasyonun her birinde 1 temiz, 1 de kirli hava olmak üzere toplam 6 adet havalandırma şaft yapısına yer verildi. Yeni teknikte donatılan tünelin yağmur ve rüzgardan etkilenmemesi için dikey olarak yüzeye çıkartılan sistem klima gibi çalışacak. Bu sistem sayesinde şaftın içerisine yağmur ve kar girmemiş olacak. Bu çalışmalar kapsamında Gümüşhane yönünden 2 nolu servis şaftı, 3 nolu havalandırma şaftı, Trabzon yönünden 1 nolu servis şaftı, 1 nolu havalandırma şaftı olmak üzere toplam 4 adet 880 metre şaft kazısı imalatı tamamlandı.


 

OVİT TÜNELİ'Nİ UZUNLUKTA GEÇTİ

Haberin Devamı

Karadeniz'i Doğu ve Güneydoğu Anadolu'ya bağlayan önemli geçitlerden 2 bin 640 rakımlı Ovit Dağı'nda bulunan Türkiye'nin en uzun, dünyanın ise en uzun dördüncü çift tüplü kara yolu tüneli olan Ovit Tüneli, Yeni Zigana Tüneli’nin hizmete açılması ile tahtından inecek. 14,5 kilometre uzunluğu ile Zigana Tüneli, toplam uzunluğu 14.3 kilometre olan Ovit Tüneli'nin yerine Türkiye'nin ve Avrupa'nın en uzun karayolu tüneli olma unvanını alacak.


 

BAKAN KARAİSMAİLOĞLU'NDAN AÇIKLAMA

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, konuyla ilgili açıklamalarda bulundu. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu açıklamasında şu ifadeleri kullandı: Avrupa’nın en uzun tüneli. Alternatif yolu 1700 metreydi. Ona ulaşmak için önemli mesafeleri dağları aşmanız gerekiyordu. 1800 rakımdaki tünelimizi 800 metre kot aşağı indirerek kesintisiz bir şekilde 14.5 kilometreye uzattık. Çift tüp tünelden bahsediyoruz.

 


 

ESKİ ZİGANA TÜNELİ DURACAK MI?

Tabiki, köylerde, yaylalarda yaşayan vatandaşlarımız eski yolu kullanabilir.

GÜNDE KAÇ ARAÇ GEÇECEK?

Buradan günde yaklaşık 9-10 bin aracın geçmesi tahmin ediliyor.

‘650 KAMERA İLE ANLIK OLARAK İZLENİYOR’

650 tane kamera ile araçlar kontrol altında, güvenli bir şekilde trafik kontrol merkezinden anlık olarak izleniyor.

TÜNELİN ÜCRETİ OLACAK MI?

Burası kamu bütçesinden yapıldığı için ücreti olmayacak. Fizibilitesi kamu bütçesinden uygun olduğu için planlayarak bitirdik. Maliyeti yüksek ve zor bir projeyi burada bitiriyoruz. Yeni bütçeler üreterek Osmangazi, Çanakkale Köprüsü gibi mega projelerle aynı anda bitirebiliyoruz.

Haberin Devamı


 

‘YOL SÜRESİNİ 30 DAKİKAYA DÜŞÜRÜYORUZ’

Kaza risklerini ortadan kaldırıyor. Yolumuzu 8 km kısaltmış oluyoruz. 1 saat süren yolu 30 dakikaya düşürüyoruz."

ZİGANA TÜNELİ’NE NEDEN İHTİYAÇ DUYULDU?

KTÜ Ulaştırma Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Şeref Oruç ise TRT Haber yayınında şu ifadeleri kullandı: "Bölge açısından Trabzon bölgenin tarihi, kültürel ticari bakımdan merkezi konumunda. Kıyıya paralel olan dağların aşılmasında köprü, viyadüklere ihtiyaç duyuluyor. Karayolları teşkilatı burada bakım onarıma maruz kalmıştır. Yol 8-10 kilometre kısalmış gibi gözükebilir etkinliği en az 1 saatin, 5 saatin ötesinde insan hayatını koruma noktasında çok büyük bir kazanım sağlamıştır.

‘BÖLGE İNSANI İÇİN BÜYÜK BİR YATIRIMDIR’

Yolun en az minimum düzeyde kazaya maruz kalınabilecek ölçüde olması bizim tercihimizdir. Bölge insanı için büyük bir yatırımdır, büyük bir işlev görmektedir.

Haberin Devamı

Trabzon tarihinde olduğu gibi şimdi de büyük bir turizm potansiyeline sahiptir. Büyük bir turist akınına maruz kalmaktadır. Bütün bir bölgenin bu kapsamda değerlendirilmesi adına bu tünelin önemli fayda sağlayacağı kanaatini taşımaktayım."


 

‘AVRUPA’DA BENZERİ YOK’

Zigana Tüneli’nin çift tüp olarak Avrupa’da benzeri yoktur. Japonya’da ve Çin’de çift tüp olarak bir tünel var. Bu kapsamda Türkiye’de kendi imkan ve kabiliyeti ile yapmış olduğu tünel gurur kaynağı olmuştur.

Zorlu coğrafyada inşa edilen Zigana Tüneli'nin değerlendiren İstanbul Ticaret Üniversitesi Prof. Dr. Mustafa Ilıcalı "Bu tünelle yolu konforlu güvenli hale getirmişsiniz, her türlü hava şartlarında hizmet verecek, heyelan yok, sel yok. En fazla eğim 3.3. Buradan hem yolcu özel araçlar, uluslararası geçecek" dedi. Ilıcalı açıklamasının devamında şu ifadeleri kullandı: "Zigana Tüneli'nin olduğu yere gidip gördük. İçine de girdim. Aydınlatması işaretleri mükemmel. Bu tünel 600 metre daha düşürülerek 1212 çıkış, yüzde 3.3 eğimle mükemmel bir proje yapılmış. Trabzon önemli bir ilimiz. Potansiyeli ve insan gücü açısından kıymetli bir yer. Muazzam bir limanı var.

Haberin Devamı

Baktığınızda bu limanı kara yoluyla birleştirmeniz lazım. Trabzon Tiflis-İran transit yolu. 1950'de karayolların kurulmasıyla beraber bu zorlu yollarda gidiş gelişli bir yol hizmet vermiş. Bu yolla beraber Avrupa'nın en uzun çift tüplü tüneli, dünyanın en uzun üçüncü tüneli olacak.

Bu tünelle yolu konforlu güvenli hale getirmişsiniz, her türlü hava şartlarında hizmet verecek, heyelan yok, sel yok. En fazla eğim 3.3. Buradan hem yolcu özel araçlar, uluslararası geçecek. Hem deniz bağlantılarını güçlendirmek hem de karayollarını güçlendirmek açısından çok önemli bir adım atılmış."