Elvan Grubu Pazarlama Müdürü Tarık Muhaffel

Elvan Grubu Pazarlama Müdürü Tarık Muhaffel: Küreselleşme çağında global markalar da büyüme stratejilerini “Global Düşün Yerel Davran” diye özetliyorlar.

10 Nisan 2017, Pazartesi 22:07
A A
Elvan Grubu Pazarlama Müdürü Tarık Muhaffel
Çünkü gelinen noktada üretim küresel bir nitelik kazansa da tüketimi yerel dinamikler yönlendiriyor. Bütün insanlığı tek kalıba sokmak mümkün olmayacağına göre yerel zincirler önemini sonsuza dek koruyacaktır.

Küresel zincirlerin büyüme planları yerellerin yaşam alanını daraltacak nitelik taşısa da bu durum yereller için tarihin sonu anlamına gelmiyor. Öte yandan bazı yereller birlikte hareket ederek en azından bölgesel anlamda rekabeti yönlendirebiliyorlar.

Sektöründe Global Top 100 listesinde yer alan Elvan, üretimdeki verimliliği kaizen anlayışıyla her geçen gün iyileştiriyor. Satıştaki operasyonel verimlilik için ise 2013 yılında stratejik bir kararla iç piyasa ve ihracat şirketlerini ayırdı. Interswett ile ihracata, Cici Pazarlama ile iç piyasaya satış yapıyor. Geçen süre zarfında Intersweet ihracatta sektör lideri oldu; Cici Pazarlama ise geçen yılı yüzde 100’e yakın bir büyümeyle kapattı. Bu sonuçlar doğru yolda olduğumuzu teyit ediyor.


 
Sıradaki haber yükleniyor...