En iyi 10 doğal C vitamini kaynağı

Güçlü bir bağışıklık ve ışıltılı bir cildin en önemli kaynağı C vitamini! C vitamini dendiğinde herkesin aklına ilk olarak narenciyeler gelir ancak onlar c vitamini içeriğinde oldukça alt sıradalar. Mesela kapya biberde portakalın 3 katı c vitamini var ancak en iyi C vitamini kaynağı o da değil... İşte beslenmenize c vitamini eklemenin doğal yolları

01 Ekim 2021, Cuma 15:39 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

  • C vitamini serbest radikallerle savaşan bir antioksidan olarak görev yapıyor.
  • Demir emilimi için ihtiyaç olan C vitamini, vücudun kolajen yapımı için de gerekli.
  • C vitamini için yetişkinlere tavsiye edilen miktar günde 60 mg.
  • C vitamini günde 2000 mg’nin üzerine çıktığında bazı kişilerde reaksiyon oluşturabiliyor. 
  • C vitamini ihtiyacını doğal yollardan, doğal besinlerden sağlamak en sağlıklısı.
  • Sebze meyve yiyerek C vitamini ihtiyacınızı doğal yollardan karşılamanız mümkün.

MAYDONOZ 133 mg

MAYDONOZ 133 mg

İşte en iyi c vitamini kaynağı.

100 g maydanoz 133 mg. Günlük C vitamini ihtiyacınızı karşılama oranı ise yüzde 222.

Yaklaşık 4 gramlık 1 çorba kaşığı ise 5 mg, (%8) C vitamini sağlar.

KIRMIZI BİBER 128 mg

KIRMIZI BİBER 128 mg

100 g taze tatlı kırmızıbiberde 128 mg (%213), orta boy bir adedinde 152 mg (%253) C vitamini mevcut.

100 g yeşilbiber 80,4 g (%134), yaklaşık 119 gramlık orta boy bir adet yeşilbiber ise 95,7 mg (%159) C vitamini içeriyor.

KİVİ 92,7 mg

KİVİ 92,7 mg

100 gramında 92,7 mg (%155), yaklaşık 76 gramlık 1 orta boy kivide 70,5 mg (%117) C vitamini mevcut.


BROKOLİ 89,2 Mg

BROKOLİ 89,2 Mg

100 g brokoli 89,2 g (%149), yaklaşık 91 gramlık bir kase brokoli ise 81,2 mg (%135) C vitamini içeriyor.

Piştiğinde içerdiği C vitamini miktarı azalıyor, 100 gramında 64,9 mg, yani günlük ihtiyacın %108’i kalıyor.

C vitamini açısından zengin benzer diğer sebzeler (100 gramının karşıladığı günlük ihtiyaç yüzdesi): haşlanmış bürüksel lahanası (62 mg, 103%), haşlanmış karnabahar (44,3 mg, 74%) ve kırmızılahana (57 mg, %95).

TURP 62 mg

TURP 62 mg

100 gram alabaş turbu 62 mg (%103), 1 kasesi ise 83,7 mg (%140) C vitamini içeriyor.


ÇİLEK 58,8 mg

ÇİLEK 58,8 mg

100 gramında 58,8 mg (%98), 1 dolu kasede (yaklaşık 144 g) 84,7 mg (%141) C vitamini var.


LİMON 53 mg

LİMON 53 mg

100 g limon 53 mg (%88), yaklaşık 58 gramlık bir limon 30,7 mg (%51) C vitamini içeriyor.


PORTAKAL 45 mg

PORTAKAL 45 mg

100 g portakal 45 mg (%75), yaklaşık 140 gramlık orta boy bir portakal 63,4 mg (%106) C vitamini içeriyor.


ANANAS  47,8 mg

ANANAS 47,8 mg

100 gram ananas 47,8 mg (%80), yaklaşık 165 gramlık 1 kasesi ise 78,9 mg (%131) C vitamini içeriyor.

Ananas diğer bütün meyvelerden farklı olarak protein emilimine yardımcı bir besin de içeriyor.


KARALAHANA  41 mg

KARALAHANA 41 mg

100 g haşlanmış karalahana 41 mg C vitamini içerir ve günlük ihtiyacın %68'ini karşılar.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Mutlu eden 8 besin!