Çanakkale’nin Lapseki ve Gelibolu ilçelerini birbirine bağlayacak olan Çanakkale 1915 Köprüsü, her iki bölgede de konut fiyatlarını artırdı Çanakkale’nin Lapseki ve Gelibolu ilçelerini birbirine bağlayacak olan Çanakkale 1915 Köprüsü, her iki bölgede de konut fiyatlarını artırdığı açıklandı. Sahibinden.com'dan yapılan açıklamaya göre, Çanakkale Boğazı'nın ilk, Marmara Bölgesi'nin 5. asma köprüsü olacak Çanakkale 1915 Köprüsü, bölgeyi cazibe merkezi haline getiriyor. Sahibinden.com Emlak Endeksi 2017 Mart ayı verilerine göre, son 3 yılda Gelibolu ve Lapseki’deki satılık ve kiralık konut fiyatlarında artış kaydedildi. Bölgedeki arsaların sayfa görüntülenme rakamları incelendiğinde, son bir yılda Gelibolu’da yüzde 47, Lapseki’de ise yüzde 54’lük artış söz konusu oldu. Sahibinden.com Emlak Endeksi 2017 Mart ayı verilerine göre, son 3 yılda Gelibolu’da kiralık konut fiyatları yüzde 71 arttı ve ortalama 721 lira oldu. Konutların satış fiyatı ise yüzde 55 artarak ortalama 183 bin 792 lira oldu. Lapseki’de ise 3 yılda kira fiyatlarında yüzde 54 artış oldu ve konutlar ortalama 577 liradan kiralığa çıkarıldı. Satışa sunulan konutlardaki fiyat artışı ise yüzde 121 gerçekleşti. Konutlar ortalama 229 bin 514 liradan satışa sunuldu Limak Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir, tamamlandığında dünyanın en uzun aralıklı köprüsü olacak 1915 Çanakkale Köprüsü'nün yaklaşık 4 bin kişiye iş imkanı sağlayacağını söyledi. Özdemir, AA muhabirine yaptığı açıklamada, 1915 Çanakkale Köprüsü'ne ilişkin yap-işlet-devret modeliyle gerçekleştirilen ihaleyi, 2 Türk ve 2 Güney Koreli firmayla birlikte kazandıklarını hatırlattı. Şehitleri Anma Günü ve Çanakkale Deniz Zaferi'nin 102. yıl dönümünde, 18 Mart 2017'de Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve Başbakan Binali Yıldırım'ın da katılımıyla köprünün temelinin atıldığını anımsatan Özdemir, Güney Koreli iş ortaklarıyla hükümet yetkililerinin projeye büyük önem verdiğini vurguladı.? Özdemir, köprünün ekonomi ve turizm açısından önemine işaret ederek, şunları kaydetti:Bu önemli bir proje. Çünkü, Marmara Denizi'nin içinde 3 köprü, iki denizin altından birisi demiryolu birisi karayolu olmak üzere 5 defa Asya'yı Avrupa'ya birleştirdik, bu 6'ncısı olacak. Bunun başka bir özelliği var; bu artık Marmara Denizi'nin etrafında bir ringi tamamlayacak. Avrupa'dan gelen turist veya herhangi bir ithal malzeme, İstanbul'a uğramadan doğrudan otoyollarla ve Çanakkale Köprüsü'yle Anadolu ve batı Anadolu'ya kolaylıkla ulaşacak. Bunun yanında, batı Anadolu Türkiye'nin önemli bir ihracat merkezi. Hem sebze hem sanayi üretimleri yönünden ve bunların da Avrupa'ya ihracatı söz konusu. İşte bu köprü vasıtasıyla Avrupa daha yakın olacak. Köprü inşaatında çok sayıda kişinin çalışacağını anlatan Özdemir, Tahmin ediyorum 4 bine yakın kişi çalışacak. Türkiye ekonomisi büyüdükçe, buradan geçen araç sayısı da hızla artacak dedi. Ayak açıklığıyla dünyanın en uzun köprüsü unvanını alacak olan Çanakkale 1915 Köprüsü’nün temeli atıldı. 1915 Çanakkale Köprüsü'nün temel atma törenini gerçekleştiren Başbakan Binali Yıldırım'ın konuşmasından öne çıkan detaylar şu şekilde: Vatanın dört bir yanından buraya gelen şehitlerimiz 15'inde, 18'inde canları pahasına Çanakkale'nin geçilmez olduğunu kanıtladılar. Çanakkale'ye göz dikenler, Çanakkale geçilmez ama Çanakkale millet için her türlü geçilir. Bu mücadele çok büyük zorluklarla bir araya geldi. En büyük sorunumuz yoldu, Yemen'deki askerleri getirmek, seyahat etmek hep eziyete dönüşürdü. Yolculuk yapmak isteyenler limanlarda perişan olurdu. Denizyolu taşımacılığı hep yabancıların elindeydi. Yol ve ulaşım sıkıntısının bedelini bu millet çok ağır ödedi. Törene video konferans aracılığıyla katılan Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ise, Emeği geçenlere, Koreli firma ve Türk firmaya huzurunuzda saygılarımı, şükranlarımı sunuyorum. Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Çanakkale Otoyolu temel atma töreni hayırlı olsun diyorum. dedi