‘90’lı yılların ortasında tanıtılan Toyota RAV4, markanın kompakt SUV’si olarak öne çıkıyor. Zaman içinde evrimleşen model bugün 4. Nesliyle yollarda. Bugün posta.com.tr’ye test konuğu olan araçsa hem 4. Jenerasyonun makyajlı hem de hibrit versiyonu.YAZI: TULU DARICAN Makyajlı Toyota RAV4’in ön bölümü Japon markanın diğer bireylerini hatırlatıyor. Makyaj öncesi daha yatay olan farlar ve burun biraz kütleşmiş. Ayrıca farlar LED gündüz aydınlatmaları ile desteklenmiş. Tek parça ve geniş ızgara yapısıysa inceltilerek, krom bir çizgi ile ikiye ayrılmış. Yan tasarım klasik bir SUV havasında. Ancak aracın yerden çok yüksek olmaması az da olsa stationwagon gibi görünmesine de yol açıyor. Arazi koşullarında gövdenin zarar görmesini azaltmak için çamurlukların ve kapılan altları siyah plastikle kaplanmış. Toyota RAV4’ün arka bölümü küt yapısıyla öne çıkıyor. Tamponun yarısına kadar uzanan büyük bagaj kapağı bu tasarımıyla yükleme açısından kolaylık sağlıyor. LED teknolojili stoplar dikkat çekerken, bagaj kapağının üzerindeki Hybrid logosu aracı diğer kardeşlerinden ayırıyor. Dışı gibi aracın iç tasarımı da Toyota’nın diğer modellerini andırıyor; tek farkla malzeme kalitesi onlardan biraz daha iyi. RAV4’ün tüm donanım seviyelerinde 7 inçlik Toyota Touch 2 dokunmatik ekran yer alıyor. En üst donanımda bu ekrana navigasyon özelliği kazandırmak ise opsiyonel. Otomobilin bir diğer ekranı ise 4.2 inç boyutunda ve göstergelerin tam ortasında bulunuyor. Bu ekrandan klasik yol bilgisayarı bilgileri haricinde hibrit modelde ‘enerji akışını’ da anlık takip etmek mümkün. Toyota RAV4, 4605 mm uzunluğa, 1845 mm genişliğe ve 1675 mm yüksekliğe sahip. Aks aralığı ise 2660 mm olarak açıklanıyor. Sadece 5 koltuklu olarak satılan RAV4, önde ve arkada misafirlerine bolca genişlik sunuyor. Aracın bagaj hacmi 501 litre olarak açıklanıyor. Arka koltuklar yatırıldığındaysa bu hacim 1633 litreye ulaşıyor. Daha önce belirtiğimiz gibi geniş bagaj ağızı sayesinde yükleme yapmak kolay. Toyota RAV4, Türkiye’de sadece hibrit olarak satılıyor. Bu versiyonda 2.5 litre hacminde bir benzinli motor ve bir de elektrikli motor görev yapıyor. Benzinli motor 5700 devirde 155 beygir güç, 4400 devirde 206 Nm tork üretiyor. Elektrikli motorsa 143 beygir güç ve 270 Nm tork çıkışına sahip. Araç performans konusunda etkileyici. 0’dan saatte 100 km hıza ulaşmak için harcadığı 8.3 saniye bunun en büyük kanıtı. Motorun gücü e-CVT ismi verilen elektronik kontrollü sürekli değişken otomatik şanzımanla tekerleklere iletiliyor. Hibrit modeller, tam elektrikli araçlar gibi özel bir kullanım tarzına sahip. RAV4’ü klasik şekilde kullanırsanız hibrit sistemin ekonomi yönündeki faydasını hissetmek imkansız. Birinci öncelik gaz pedalıyla dost olmak. Eğer elektrikli motorla yetinirseniz ve benzinli motoru devreye sokmazsanız uzun mesafeleri sadece elektriği kullanarak geçmeniz mümkün oluyor. İkincisi de fren geri kazanımından faydalanmak. Hatta ani fren yapmayı gerektirmeyen durumlarda gazdan ayağı çekerek elektrikli motorun aküleri şarj etmek için uyguladığı direnç ile yavaşlamak. Tüm bu uygulamalara dikkat ederek gerçekleştirdiğim test sürüşünde 100 km’de 5.5 litre tüketim ortalamasını rahatlıkla yakaladım. Bu değer dizel seçeneği olmayan bir araç için çok başarılı. Aracın yol tutuş dinamikleri yeterli. Fakat akülerin tabana yerleştirilmiş olması sebebiyle bir virajdan diğerine geçerken gövde salınımları belirginleşiyor. Direksiyon sistemi de çok hisli değil. RAV4 Hibrit’de tüm hibrit modeller gibi ÖTV teşviki bulunuyor. Buna rağmen aracın fiyatı 212 bin TL’den başlıyor. Üstelik test aracımız gibi dolu donanım aldığınızda fiyat 300 bine geliyor. Sundukları yanında bu rakam makul gibi görünse de eğer 4x4 beklentiniz ve hibrit takıntınız yoksa çok daha uygun fiyatlı ve hatta geniş modeller bulmanız mümkün. Üstelik RAV4’ün gelecek yıl tümüyle yeni yüzüyle Türkiye’ye geleceğini hatırlatalım.