Günde 10 porsiyon meyve-sebze yemek ömrü uzatıyor

Günde 10 porsiyon yani 800 gram meyve ve sebze tüketmek, dünyada 8 milyon kişinin erken ölümünü engelleyebilir. Sadece iki buçuk porsiyon (200 gram) tüketmek ise kalp hastalıkları, felç ve kanser riskini azaltıyor

23 Şubat 2017, Perşembe 15:09 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

İngiliz Guardian gazetesinde yayımlanan araştırma sonuçlarına göre, kronik hastalıklardan korunmak ve erken ölüm riskini azaltmak için bol bol meyve ve sebze tüketmek gerekiyor.

GÜNDE 10 PORSİYON ÇOK FAYDALI

GÜNDE 10 PORSİYON ÇOK FAYDALI

Araştırmayı yürüten, Londra Kraliyet Üniversitesi Kamu Sağlığı bölümünden Dr. Dagfinn Aune, "Araştırmamızda, hastalıklardan korunmak ve erken ölümleri engellemek için ne kadar sebze-meyve tüketmemiz gerektiğini öğrenmeye çalıştık. Aldığımız sonuçlara göre günde 5 porsiyon (400 gram) sebze-meyve tüketmek sağlık açısından oldukça faydalı, 10 porsiyon (800 gram) ise daha da iyi" dedi. 

Araştırmaya göre, turunçgiller, yapraklı bitkiler ve turpgiller kalp hastalıkları ve felç riskini düşürmek için en verimli besinler.

Kanseri engellemek için ise menüde yeşil, sarı ve turuncu sebzeler tüketmek gerekiyor. 

DNA'YA VERİLEN HASARI ONARIYOR

DNA'YA VERİLEN HASARI ONARIYOR

Meyve-sebze tüketimi kolestrol ve tansiyonu düşürürken bağışıklık sistemine de destek oluyor" diyen Dr. Dagfinn Aune, "Bunun sebebi sebze ve meyvelerin içerdiği kompleks besin değerleri olabilir. Sebzeler ve meyveler pek çok antioksidan içeriyorlar ve bu da DNA’ya verilen hasarı onarıp kanser riskini azaltıyor" dedi.

Brokoli gibi sebzelerin kanseri önleyen enzimleri etkinleştirdiğini söyleyen Dr. Dagfinn Aune,meyve ve sebzelerin aynı zamanda bağırsaklarımızdaki faydalı bakterilerin üzerinde olumlu etkisi olduğunu ekledi. 

VİTAMİN TAKVİYESİ YEMEK KADAR ETKİLİ DEĞİL

VİTAMİN TAKVİYESİ YEMEK KADAR ETKİLİ DEĞİL

Sebze ve meyvelerin olumlu etkilerini şişelemek ya da bir hapa sığdırmanın da mümkün olmadığını söyleyen Dr. Dagfinn Aune, "Meyve ve sebzelerin içerdiği değerleri alabilmek için onları yememiz gerekiyor. Araştırmamızda antioksidan ya da vitamin takviyelerinin aynı etkiyi göstermediğini gözlemledik" dedi.

Sağlık içerikleri sadece bilgilendirme amaçlıdır, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz.
Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Hindistan cevizi yağı zararlı mı?