Günde bir avuçtan fazla çekirdek çitlemeyin

Türk toplumunda çekirdeğin ayrı bir yeri vardır. Televizyon izlerken, sohbet ederken, piknik yaparken ya da yürüyüşe çıkıldığında çekirdek hep bize eşik eder. Diyetisyen Gizem Gençyürek, çekirdeğin ne kadar ve nasıl tüketilmesi konusunda uyarıda bulundu.

22 Temmuz 2020, Çarşamba 10:27 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Medipol Pendik Üniversite Hastanesi’nden Diyetisyen Gizem Gençyürek, “Yaz gecelerinin vazgeçilmezi ayçekirdeğini bir avuçtan fazla tüketirseniz fark etmeden kilo alabilirsiniz. Kavrulmuş ve tuzlanmış çekirdek tüketmek kalp, hipertansiyon gibi rahatsızlıkları tetiklemekle birlikte yağ miktarını artırır” dedi.  

Medipol Pendik Üniversite Hastanesi’nden Diyetisyen Gizem Gençyürek, özellikle yaz akşamlarının vazgeçilmez atıştırmalığı ayçiçeği çekirdeğinin fazla tüketiminden kaynaklanan kilo problemine dikkat çekti. Ayçiçeği çekirdeğinin kavrulduğunda yağ miktarının arttığına dikkat çeken Diyetisyen Gizem Gençyürek, yaptığı yazılı açıklamada şu ifadelere yer verdi: 

Kavrulmuş ve tuzlanmış çekirdek tüketmek kalp, hipertansiyon gibi rahatsızlıkları tetiklemekle birlikte yağ miktarının artması ile de kilo artışına sebep oluyor. Ara öğün olarak günlük en fazla 1 avuç çiğ ayçekirdeği tüketebilirsiniz. 

 Merdiven altı ürünlere dikkat!

Merdiven altı satılan ürünlere de dikkat edilmesi gerektiğinin altını çizen Gençyürek, "Kavurulma ve tuzlanma işlemlerinin yeterli hijyenik koşullarda yapılmaması ise sağlık açısından ayrıca risk faktörü oluşturuyor. Tuzlamayı yaparken gıda katkı maddesi kullanıyorlar ve bu miktar güvenli kullanımı aşarsa sağlık için yine risk faktörü oluşturuyor, toksisite yapabilir. Çekirdek dahil bir gıda ürünü alırken güvenilir ve standartlara uygun olmasına dikkat etmeliyiz” uyarısında bulundu. 


Kavrulmuş yerine çiğ yiyin

Kavrulmuş yerine çiğ yiyin

Çekirdeğin kavrulduğunda yağ miktarı arttığı için çiğ olarak tüketilmesi öneren Gençyürek, “Ayçekirdeğinin yağ oranı diğer kuruyemişlere göre daha yüksektir. Bir avuç (25 gr) ayçekirdeğinde 12.45 gr. yağ bulunuyor. E vitamini, B vitaminleri, selenyum, magnezyum gibi vitamin ve mineraller açısından zengin olup sağlık üzerine olumlu katkılar sağlıyor. Ayrıca lif açısından zengin olduğu için kilo verme ve kilo kontrolüne yardımcı oluyor. Ancak ölçülü bir şekilde tüketildiğinde fayda sağlıyor” açıklamalarını yaptı.

Kabak çekirdeği hafızaya doping

Kabak çekirdeğinin içeriğinde ayçekirdeğine göre daha az yağ bulunduğunu dile getiren Gençyürek, “İçerdiği yüksek miktarda çinko, magnezyum ve doymamış yağ asitleri ile kalp sağlığını korumaya yardımcı olan kabak çekirdeği, yüksek çinko içeriğiyle hafızayı güçlendirir. Kabak çekirdeği beyin sağlına faydalarının yanında bağışıklık sisteminin kuvvetlendirilmesinde de etkilidir” ifadelerini kullandı.

Tarihte kabak çekirdeğinin ilaç olarak kullanıldığını hatırlatan Gençyürek, sözlerini şöyle noktaladı: 

Günde bir avuç çiğ kabak çekirdeği tüketmek günlük magnezyum ve çinko ihtiyacımızın neredeyse tamamını karşılıyor, lif açısından da zengin olduğu için önerilen miktarda tüketimi kilo vermeye ve bağırsak sisteminin düzenlenmesine yardımcı oluyor.

Sağlık içerikleri sadece bilgilendirme amaçlıdır, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz.
Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Dengeli beslenmeye çalışırken nelere dikkat etmemiz gerekiyor?