Gündem Tam 80 bin TL'ye hayatları değişti! Sosyal medyada gündem oldular

Tam 80 bin TL'ye hayatları değişti! Sosyal medyada gündem oldular

Paylaş

Karavan yaşamına olan ilgi her geçen gün daha da artıyor. Koronavirüs salgınını fırsata çevirip kendi karavanlarını yapan Funda ve Derya, karavan yaşamıyla ilgili tüm detayları paylaştı.

Aydan Durak/ Posta.com.tr Son yıllarda dünyada yaşanan salgın hastalıklar ve depremler nedeniyle karavan yaşamına duyulan ilgi günden güne artmaya başladı. Hemen her gün şehir yaşamından sıkılan pek çok insanın doğada yeni bir yaşam arayışıyla karavan hayatına başladığı haberleri geliyor. Tam 3 yıldır yarı zamanlı olarak karavanda yaşayan Funda Özsöz ve Derya Deniz de sosyal medya hesaplarından yaptıkları paylaşımlarla dikkat çeken karavan tutkunlarından. Beden eğitimi öğretmeni olan Funda Özsöz ve Grafik tasarım öğretmeni Derya Deniz, karavanda yaşamaya 3 yıl önce karar verdi.

"Her ikimiz de küçük yaşlardan itibaren izcilik yaşamına büyük ilgi duyuyorduk. Kamp hayatı ve karavanda yaşam aslında ruhumuzda vardı. Hatta kamplarda eğitmenlik yaparak doğada yaşama adım attığımızı söyleyebilirim. Koronavirüs salgını ve pandemi dönemiyle birlikte artık karavanda yaşamaya karar verdik."

Karavanda yaşayabilmek için karavan ruhuna sahip olunması gerektiğini söyleyen Funda ve Derya, Türkiye'de 9 renk grafiti ile yapılan tek karavana sahip. Bir ilk oldukları için de kamp yaptıkları her yerde tüm dikkatleri üzerlerine çektiklerini söyleyen Funda ve Derya, "Bize hep 'kadınların karavanda yaşaması çok zor olur' dediler ama biz söylenen hiçbir sözü umursamadık. Hatta 'karavan kullanamazsınız' dediler ancak bunu başardık. 9 renk grafiti yaparak karavanınıza ruhsat alamazsınız da dediler ama onu da başardık. Şimdi Türkiye'de bu konuda ilkiz. Kendi ellerimizle yaptığımız karavanımızda mutlu bir şekilde yaşıyoruz" diyerek maceralarının nasıl başladığını anlattı.

"HER AY 10 BİN TL KİRA VERMİYORUZ"

Karavanda yaşamanın çok fazla bir maliyetinin olmadığını söyleyen Funda ve Derya, "Karavanımızı 3 yıl önce 80 bin TL'ye aldık. Şu an bu fiyata karavan bulmak mümkün değil. Sanıyorum ki karavan fiyatları şu an 800 bin lira civarı. Arazi aracımız vardı, onu satıp karavanımızı almıştık. İyi ki de almışınız. En azından her ay 10 bin lira kira vermiyoruz" dedi.

Son 3 yıldır yarı zamanlı olarak karavanda yaşayan öğretmenler Funda ve Derya, "Yazları 2 ay, kışın 15 gün aralıksız karavanda kalıyoruz. Hafta sonları cuma akşamından pazartesi sabahına kadar karavanımızda konaklama imkanımız oluyor. Şu an hala öğretmenlik yapmaya devam ediyoruz. Bu sebeple henüz tam zamanlı karavan yaşamına geçemedik" diyerek hedeflerinin tam zamanlı karavan hayatı olduğunu vurguluyor.

"KARAVAN ALMAMIZIN BİR DİĞER SEBEBİ KÖPEĞİMİZ"

Karavan ruhunun bambaşka olduğunu vurgulayan Funda ve Derya, güneş, deniz ve doğa ile iç içe olmanın güzelliklerine değindi.

"Nerede istiyorsak orada uyanıyoruz. Bu çok bambaşka bir duygu. Bizimle birlikte olan bir de köpeğimiz var. Aslında köpeğimizin otellere alınmaması da bizim karavan almamızın sebeplerinden biri. Karavanda yaşamak bize çok şey kattı. Yeni insanlar tanıdık, sıkı bir arkadaş gurubumuz var. Genellikle bu insanlarla aynı duyguları ve hayâlleri paylaşıyoruz. Çadır kültürü neyse karavan kültürü de aynı bizim için. Yeni tanıştığınız insanlara gecenizi emanet ediyorsunuz. Güveniyorsunuz."

Öğretmenliği sürdüren Funda ve Derya aynı zamanda karavanda satış da yapıyor. Baskı makinaları ile kişiye özel kupalar üretiyorlar. Hatta yakın zamanda bardak altlığı satışı bile yapmayı düşünüyorlar ancak 'parayla bir işimiz yok' diyerek yaşamlarını devam ettirecek bir gelirin onlar için yeterli olduğunu şu sözlerle vurguluyorlar:

'Tek amacımız günü güzel geçirmek. Karavanımızı kiralamak isteyenler bile oluyor ancak insan evini kiraya vermez. Orası bizim evimiz. Bu sebeple birçok parayı da reddettik."