Önceki Fotolar

Hangi meyveden ne kadar tüketmeliyiz?

Yaz aylarının gelmesiyle beraber kış boyunca tadını özlediğimiz meyve ve sebzeler tezgâhlardaki yerlerini almaya başlar. Renkler le oldukça lezzetli görünen meyveler masum ve sağlıklı besinler olmasına rağmen tüketiminde aşırıya kaçılması durumunda zararlı da olabiliyor. Bu noktada diyabet gibi kronik hastalıkları olanların daha da dikkatli davranması gerekiyor. Beslenme ve Diyet Uzmanı Yeşim Özcan, yaz meyvelerinin faydalarını anlatarak hangi meyveden ne kadar yenmesi gerektiği konusunda önerilerde bulundu.

11 Temmuz 2019, Perşembe 11:08
A A
ŞEFTALİ

ŞEFTALİ

Şeftali lif içeriği sayesinde sindirime yardımcı olup kabızlığı azaltırken, hamleler ve anne karnındaki bebekler için sayısız fayda sağlıyor. Günde 1 orta boy şeftali tercih edilebilir. Tüylü yapısı boğazı tahriş edebileceği için kabuğunu soyarak tüketebilirsiniz.

PORSİYON MİKTARLARI

PORSİYON MİKTARLARI

Karpuz: 2 dilim (80 gr)

Kavun: 2 dilim

İncir: 2 adet

Kiraz: 15-20 adet

Erik: 10 adet

Üzüm: 15 adet

Kayısı: 3-4 adet

Şeftali: 1 adet

Dut: 1 çay bardağı

Sıradaki haber yükleniyor...