İnternet reklamlarında sahteciliğe önlem

Gümrük ve Ticaret Bakanı Tüfenkci, dijital reklamcılıkta sahtecilikle mücadele ederek hem tüketicilerin hem de reklam verenlerin korunmasına yönelik çalışmalar yapılacağını bildirdi

12 Aralık 2017, Salı 11:33
A A
İnternet reklamlarında sahteciliğe önlem
Gümrük ve Ticaret Bakanı Bülent Tüfenkci'den, Interactive Advertising Bureau (IAB Türkiye), Reklamcılar Derneği ve Reklamverenler Derneğince, markaları ve dijitale yapılan reklam yatırımlarını korumak amacıyla kurulan Dijitalde Güvenli Reklam Platformuna (GÜR) destek geldi.

Bakan Tüfenkci, Reklam Kurulunun Bakanlığına bağlı olduğunu anımsatarak reklamların, hem tüketicilerin doğru bilgilendirilmesi hem de ekonomiye ivme kazandırması açısından çok önemli bir araç olduğunu söyledi.
 

SAHTECİLİKLE MÜCADELE


Reklam piyasasının sağlıklı büyümesinin, özel sektör ve sivil toplum kuruluşlarının birlikte çalışmasıyla mümkün olacağına işaret eden Tüfenkci, Bakanlığın teşvik ve destekleriyle dijital mecrada sahtekarlıklarla mücadele edecek yeni bir platformun kurulduğunu belirtti.

Tüfenkci, dijital mecrada şeffaflık ve güvenin esas olması gerekirken ihlallerin arttığına dikkati çekerek şunları kaydetti:

"GÜR'ün kurulmasına ilişkin mutabakat metni, 23 Kasım Perşembe günü imzalandı. Bu platform, markalarla dijitale yapılan reklam yatırımlarını korumak, yasa dışı uygulamalar konusundaki bilgi eksikliğini gidermek ve dijital reklamcılıkta sahtecilikle mücadele ederek hem tüketicilerin hem de reklam verenlerin korunmasına yönelik çalışmalar yapacak. Platformun, yayıncılara, ajanslara ve reklamlara muhatap olan tüketicilerimize önemli yararlar sağlaması ve sektörün sürdürülebilir gelişimine katkıda bulunması bekleniyor."

SON 24 SAATTE YAŞANANLAR

;
Sıradaki haber yükleniyor...

Kişisel verilere ilişkin aydınlatma politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için Kişisel verilere ilişkin aydınlatma metnimizi inceleyebilirsiniz.