Kalp sağlığı için 45 dakika düzenli ve tempolu yürüyün

Dünya üzerinde her yıl 17,5 milyon kişi kalp ve damar hastalıkları nedeniyle hayatını kaybediyor. Bu rakamın 2030'a kadar 23 milyonu bulması bekleniyor. Dünyam Hastanesi Kalp ve Damar Cerrahı Op. Dr. Hasan Mercan kalp ve damar sağlığını korumak için tavsiyelerde bulundu ve "Haftada 3 gün 45 dakika düzenli ve tempolu yürüyün" dedi.

12 Ekim 2020, Pazartesi 17:13 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
"Her yıl 17,5 milyon insan kalp hastalığından hayatını kaybediyor"

"Her yıl 17,5 milyon insan kalp hastalığından hayatını kaybediyor"

Dünyam Hastanesi Kalp ve Damar Cerrahı Op. Dr. Hasan Mercan, "Dünya Kalp Federasyonu verilerine göre, her yıl 17,5 milyon insan kalp hastalığı ve inme dâhil olmak üzere kardiyovasküler hastalıklar (CVD) nedeniyle hayatını kaybediyor. Dünya genelinde bir numaralı ölüm sebebi olan bu hastalıkların 2030 yılına kadar 23 milyon seviyesine çıkması bekleniyor. Ancak bu, değiştirilemeyecek bir şey değil. Hayatımızda yalnızca birkaç küçük değişiklik yaparak daha uzun, daha kaliteli ve daha kalp dostu bir yaşam sürdürebiliriz" diye konuştu.

"Fiziksel aktivite azlığı büyük risk oluşturuyor"

"Fiziksel aktivite azlığı büyük risk oluşturuyor"

Op. Dr. Hasan Mercan, "Hareketsiz bir yaşam tarzına sahipseniz hele de baharla birlikte bu zararlı yaşam biçiminize son vermenin tam zamanı. Fiziksel aktivite azlığı ve gün boyu masa başından kalkmadan çalışmak kalbimiz açısından büyük risk oluşturuyor. Kalbin en büyük düşmanlarından olan hareketsizlikten uzak durun; haftada en az 3 gün ve 45 dakika mutlaka düzenli ve tempolu yürüyün" diyerek şu bilgileri verdi:

"Önemli olan stresi kontrol altına almak"

"Önemli olan stresi kontrol altına almak"

Modern çağın vazgeçilmezi stresin azı faydalı, aşırısı zararlı. O zararlardan biri de kalp sağlığı üzerindeki olumsuz etkisi. Kişi strese ne kadar teslim olursa kalp ve damarlarının maruz kaldığı stres de o derece fazla oluyor, organları daha erken yaşlanıyor. Buna karşın neredeyse stressiz ve gergin geçmeyen gün olmadığından, önemli olan stresi kontrol altına almayı başarmanız, bunun için de stresin sizi yönetmesine fırsat vermeyip sizin stresi yönetmeyi öğrenmeniz.

Aşırı kilonuzdan kurtulun

Aşırı kilonuzdan kurtulun

Obezite, başlı başına önemli hastalık olup ömrü kısaltmakla birlikte kalpten kansere dek birçok ciddi hastalığa da neden oluyor. Bu nedenle vücut kitle indeksine göre aşırı kiloya sahip olanların mutlaka tedavi olması ve ideal vücut kilosuna kavuşması gerekiyor.

Sigarayı bırakın

Sigaranın kalp ve damar sağlığı açısından zararlarının başında damar sertliğinin ilerlemesine neden olması gelir. Başta sigara olmak üzere tüm tütün ürünleri, damar sertliğinin ortaya çıkmasına neden olurken, damar sertliği olan hastalarda da rahatsızlığın ilerlemesine neden olur. Sigara kullanmanın bir diğer zararı; kanın akışkanlığını bozması ve pıhtılaşma eğilimini artırması. Bunun sonucunda damarın tıkanma süreci hızlanır.

Check-up yaptırın

Check-up yaptırın

Uzm. Dr. Hasan Mercan, vücudumuza dakikada yaklaşık 5 litre kan pompalayan, hayati öneme sahip kalbimize her yıl düzenli check-up’ı ihmal etmemek gerektiğini belirterek “Genetik risk faktörü olanların 30’lu, genetik risk faktörü olmayanların 40’lı yaşlardan itibaren check-up olması hayat kurtarıyor. Efor testi, ekokardiyografi, anjiyo gibi yöntemlerle kalp hastalıklarını tespit ederek; erken müdahale (Balon Stent Uygulamaları, Kardiyovasküler Ameliyatlar) ve tedavi etme şansı buluyoruz, sonuçlar yüz güldürücü oluyor" dedi.

Sağlık içerikleri sadece bilgilendirme amaçlıdır, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz.
Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Varis tedavisi ne zaman yapılmalı?