Kilo verme stresini yarı yarıya azaltacak 10 taktik

Kilo vermek genelde stresli bir iştir. 'Çok yedim ne yapacağım, az yedim doymadım' derken stresli günler geçiririz. Hayatımızın birinci sırasında tartıda eksi kiloyu görmek vardır. Stres ise sadece çabuk yaşlanmamıza neden olmaz, sağlığımıza zarar da verir. Peki zayıflama sürecini nasıl daha stressiz geçirebiliriz? Elbette diyet yapmadan...

13 Nisan 2021, Salı 12:26 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
 Restoran araştırması yapın

Restoran araştırması yapın

Yeni bir restorana gitmeden önce menüde size uygun seçenekleri gözden geçirin. Kapıdan girdiğiniz anda, menünün ihtiyaçlarınızı karşılayacağını bilmek keyfinizi arttıracak. Diğer br ihtimal... Menüde size göre hiçbir şey yok ve açlıktan sağlıksız bir yemek yiyeceksiniz ya da aç kalacaksınız. Öncesinde muhakkak mekanın menüsüne göz atın. 


 Kalori saymayın, besin gruplarını öğrenin

Kalori saymayın, besin gruplarını öğrenin

Yediğiniz bir yemeğin 500 kalori olduğu bilmek size pek bir şey kazandırmaz. Önemli olan yediğiniz yemeğin hangi besin grubundan olduğunu bilmeniz. Bunu bilirseniz, günlük beslenmenizi ona göre ayarlayabilirsiniz. Vücudumuzun tüm besin gruplarına farklı miktarlarda ihtiyacı var. Süt grubu, et grubu, ekmek grubu, sebze ve meyve grubu, yağ gruplarından kişiye göre değişen oranlarda her gün almalıyız. Denge herkes için aynıyken, yeterlilik kişiye göre değişir.

 Kardeş payı yapmayı alışkanlık haline getirin

Kardeş payı yapmayı alışkanlık haline getirin

Hafta sonu boyunca en sevdiğiniz yiyeceklerle keyif yapmamanız için hiçbir engel yok! Ancak, tabaklardan uzak kalmakta veya yavaşlamakta sorun yaşıyorsanız, porsiyonlarınızı kontrol altına alabilirsiniz. Eğer canınız bir şeyi gerçekten istiyorsa yarım porsiyon sipariş edin ya da bir arkadaşınız ile bölüşün.

 Suyu çoğalt, yemeyi azalt

Suyu çoğalt, yemeyi azalt

Su içmek için susamayı beklemeyin. Su tüketiminiz arttıkça iştahınızı daha rahat kontrol altına aldığınızı göreceksiniz. Ayrıca su, aldığınız besinlerin termik etkisini artırarak daha fazla enerji harcamanıza yardım eder. Su içmek öğrenilebilen bir alışkanlıktır. Su içmeyi sevmiyorsanız; suyun içine meyve dilimleri atarak içmeyi deneyin. Ya da içmekten keyif alacağınız su ısısını keşfedin. Belki daha soğuk ya da daha sıcak suyun tadını sevebilirsiniz.

 Yemek yemenin yerini başka bir aktiviteyle doldurun

Yemek yemenin yerini başka bir aktiviteyle doldurun

Bazı insanlar mutlu olunca, mutsuz olunca, yalnız hissettiğinde yani duyguları baş edemediği noktaya gelince yemeye yönelir. Aslında geçekte aç oldukları için yemezler. Siz de bunlardan birini yaşadığınızda yemek yiyorsanız, yemek yerine kendinize başka bir aktivite bulun. Mesela şarkı söyleyin, müzik dinleyin.

 Buzdolabınızı ıvır zıvırla doldurmayın

Buzdolabınızı ıvır zıvırla doldurmayın

Evinizi sizi yoldan çıkaran, kalori değeri yüksek, besin değeri düşük yiyeceklerden arındırın. Onun yerine sağlıklı besinlerden oluşan yeni bir dolap hazırlayın. Atıştırma alışkanlığınız varsa sağlıklı atıştırmalıklar olan kuru meyve, leblebi ve tarhana cipsi bulundurun. Ama bunların da miktarlarına dikkat edin.

 Büyük gelen giysilerinizden kurtulun

Büyük gelen giysilerinizden kurtulun

Buzdolabına yaptığınız temizliği giysi dolabınızda da mutlaka yapmalısınız. Kilo verdikten sonra eski kilonuza göre olan büyük giysilerinizi mutlaka verin. O kıyafetleri vermediğinizde bilinçaltınız ‘tekrar kilo almak’ isteyebileceğinizi düşünüyor.

 Büyük günlerin ertesinde kriz planını uygulayın

Büyük günlerin ertesinde kriz planını uygulayın

Büyük bir yemeğin ya da eğlenceli bir akşamın ardından, kendinizi başarıya odaklayın ve egzersiz planı içeren sağlıklı besleneceğiniz bir gün geçirin. Dün gece yedikleriniz için suçluluk hissinden kurtulmanın en iyi yolu bu olabilir.

Kalori ihtiyacınızı tüm güne yayın

Kalori ihtiyacınızı tüm güne yayın

Tüm gün boyunca akşam yemeği için aç kalırsanız, sofraya oturduğunuzda tek sorun açlığınız olmayacak: vücudunuz açlık durumunda tüm besin ve kalorilerini kendisine saklıyor ve bu da tüm metabolizmanızı altüst ediyor.

Arkadaşlarınızla yemek yemeyin, kahve için

Arkadaşlarınızla yemek yemeyin, kahve için

Dostlarınızla buluşmalarınızı ya da iş toplantılarınızı yemekte değil kahve ya da çay içerek yapın. Eğlence için yemek yerine, sinemaya, tiyatroya ya da dansa gidin.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Dünyanın en zayıf 4 milleti nasıl fit kalıyor?