Kilo vermek için spordan önce ve sonra ne yenmeli?

Yaz geldi diye spora başladınız, ama spordan tam verim almak istiyorsunuz. Ancak spordan önce ne yemeli sorusu zihninizi kurcalıyor. Spordan tam verim almak için, kilo vermek için spordan sonra ne yemeli sorusu ise bir başka çıkmaz. Spordan önce muz yemek artık hepimizin aşina olduğu bir tüyo olsa da, spordan önce yenmesi gerekenler arasında sayısız besin var. Spordan önce ve spordan sonra yenmesi gerekenler, egzersizden alacağınız verimi iki katına katlayabilir. Yani kilo vermek için spor yapmak kadar spordan önce yenmesi gerekenler ve spordan sonra yenmesi gerekenler de bir o kadar önem taşıyor. İşte spordan önce ve sonra yenmesi gerekenler!

11 Haziran 2020, Perşembe 12:13 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
Spordan önce ne yemeli?

Spordan önce ne yemeli?

Muz: İhtiyacınız olan karbonhidrat oranını karşılayacak olan muz, ayrıca size antrenmanınız için enerji verir.

Yulaf: Yararlı bir karbonhidrat ile hız kesmeden antrenman yapabilirsiniz.

Yoğurt: Yoğurdu yulaf ve kuru meyvelerle de karıştırabilirsiniz.

Yumurta Beyazı: Eğer yumurtanın sarısını yerseniz kendinizi şişmiş hissedebilirsiniz o yüzden yumurta beyazı spor öncesi için idealdir. 

Nohut: Yarım kase haşlanmış nohut üzerine limon suyu gezdirin, vücudunuza protein, karbonhidrat ve lif kaynağı akıtın. Bu besinin en iyi tarafı ise çok lezzetli olması ve kolaylıkla hazırlanabilmesidir.

Kafein: Yağ yakmanıza ve yorgunluğunuzu atmanıza yarar, unutmayın sütsüz ve şekersiz olmalı.

Meyve smoothieleri: Enerji sağlar, muz ile cevizi karıştırın.

Kurumuş meyve: Hafif oldukları için sizi rahatsız etmeyecek karbonhidratlardır.


Elma ve portakal: Birçok hastalığı önlemeye yardımcı olan elma ve portakal antioksidan, vitamin ve minerallerden zengin besinlerdir. Kolaylıkla sindirilebildikleri gibi ikisi de vücut için vazgeçilmez birer enerji kaynağıdır.

Yabanmersini: İltihap önleyici özellikleriyle yabanmersini kas dokularını onarır ve böylelikle spor sırasında yaşanabilecek kas hasarı önlenebilir.

Keten tohumu: Keten tohumu lignan adı verilen liflerden zengindir ve sindirime yardımcıdır. Vücut dayanıklılığını artırır; bu nedenle her gün mısır gevreği içine eklenmelidir. Zayıflamak istiyorsanız; boş bir mide işinize yaramayacaktır, vücudu gerekli besinlerle zenginleştirmek sizi hedefinize götürecektir. Bu nedenle fazla kilolardan lezzetli bir şekilde kurtulun.


Spordan sonra ne yemeli?

Spordan sonra ne yemeli?

Tatlı patates: Tatlı patates içinde barındırdığı A, C ve B6 vitamiyle vucütta ki basıncı düşürür ve yorgunluğu azaltır. Ayrıca, barındırdığı lifle birlikte kilo vermenize yardımcı olur.

Avokado: Avokado, içinde barındırdığı yararlı yağlar ve B vitamiyle spor sonrası tüketmeniz gereken besinlerin başında yer alıyor. Ayrıca stresi ve yorgunluğu azaltarak, sizlere yeni bir başlangıç yapma fırsatı sunuyor.

Yeşil Çay: Spor sonrası kramp ve ağrılara bire bir. Eğer öyleyse kesinlikle yeşil çayı denemelisiniz. Yeşil çay içinde barındırdığı yararlı vitaminlerle antrenman dayanıklılığınızı yüzde 22’e kadar artırabiliyor.

Vişne Suyu: Vişne suyu sporcular için tam bir hayat kurtarıcısıdır. Antrenman sonrası kas hasarıyla mücadele eden vişne suyu aynı zamanda içinde barındırdığı yararlı minerallerle tam bir antioksidan görevi görür.

Yoğurt: Spordan hemen sonra bir kase dolusu yoğurt yenebilir. Özellikle hızlı ve sağlıklı bir şekilde yağ yakmak isteyenler yarım yağlı ya da tamamen yağsız olan yoğurtları tercih edebilir. Kilo vermek değil kilo almak için spor salonuna gidenler ise kesinlikle yoğurt ve benzeri süt ürünleri tüketmemelidir.


Ton balıklı sandviç: Bir diğer sandviç seçeneği ise ton balık ve yeşillikten oluşan sandviçlerdir. Vücudun spor esnasında kaybettiği enerjinin yenilenmesini sağlar. Balığın içerisinde bulunan vitaminler kas yorgunluklarına iyi gelir ve yırtılmalarını önler.

Çikolatalı süt: Çikolatalı süt her ne kadar zararlı görünsede aslında tam bir enerji deposudur. Spor sonralı içtiğiniz çikolatalı süt kaslarınızın hızlı bir şekilde toparlanmasını sağlayacaktır.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Yazın kilo aldırmayan 4 serinletici içecek