Ekonomi Makyajlı Megane, Haziran’da Türkiye’de

Makyajlı Megane, Haziran’da Türkiye’de

Paylaş
Makyajlı Megane, Haziran’da Türkiye’de

Makyajlı Megane, Haziran’da Türkiye’de

Görsel anlamdan elden geçirilen ve motor gamı geliştirilen makyajlı Renault Megane, Haziran ayından itibaren Türkiye’de satışa sunulacak.



2008 yılında ilk kez yollara çıkan Megane 3 modeli bugüne kadar 771 bin 935 adet satılarak Renault’nun lider modellerinden birisine dönüşmüştü. Geçtiğimiz aylarda makyajlı yüzünü ilk kez gösteren modeli İspanya’da test etme imkanı bulduk. Megane 2 modeline göre arıza oranı yüzde 40 oranında düşen Megane 3 markanın imajına da pozitif katkıda bulunan bir model.

Haberin Devamı

Müşterisi tarafından beğeni toplayan yeni tasarımı ile Megane, daha modern bir ön yüze kavuşmuş. Makyajlı Megane’da, yepyeni ön tampon, yeni LED farlar otomobilin tasarımını daha çekici kılmış. Modeldeki tüm yenilikler kalite algısına vurgu yapıyor. Yenilenen ön panjur, siyah parlak kaplama ve krom dokunuşlar dikkat çeken diğer özellikler. Makyajlı Megane’ın iç mekanı ise yeni döşemeler ile zenginleştirilmiş.

Yenilenen Megane ailesinde bir çok teknolojik yenilik de dikkat çekiyor. Makyajlı Megane’da yer alan Visio System güvenli sürüş konforunu arttırıyor. Uzun / kısa farların otomatik kumanda edilmesi (Automatic High-Low Beam) ve şeritten çıkış ikazı (Lane Departure Warning) sayesinde gece görüşünü iyileştirirken ; sürücünün dikkatini korumasına yardımcı oluyor. Yokuşta kalkış yardımı sistemi (Hill Start Assist) ve park etmeyi kolaylaştıran geri görüş kamerası yeni konfor donanımları arasında yer alıyor. Ayrıca yenilenen Megane’da, USB + bluetooth özellikleri de tüm seviye müzik sistemlerinde standart olarak sunuyor.

Haberin Devamı

En güçlü dizel

Makyajlı Megane ailesine yeni katılan Energy dCi 130 ünite büyük ilgi çekiyor. 1598 cc’lik silindir hacmi ile Energy dCi 130, sınıfının en iyi performans / tüketim oranına sahip olmakla beraber sessiz sürüş konusunda Renault teknolojisinin en yeni ürünü. Bu yeni motor sağladığı 130 hp güç ve 320Nm tork ile, sınıfının en güçlü dizel motoru özelliğine sahip. Energy dCi 130, 4.0 l/100 km yakıt tüketimi ve kilometrede sadece 104gr CO2 salınımı ile Fransa’da ekoloji ödülü almaya hak kazanmış bir motor. Energy dCi 130, daha yüksek bir tork ve gücü daha düşük yakıt tüketimi ve emisyon salımıyla gerçek bir sürüş keyfi sunuyor. Yeni Megane GT-Line versiyonu ile birlikte sunulan Energy dCi 130, Renault’nun F1 deneyimine dayanan yeni nesil bir downsizing motoru.

Yeni Energy dCi 130 motorun bir özelliği olan Stop&Start teknolojisi, araç kırmızı ışıkta veya sıkışık trafikte durağan hale geldiğinde motorun otomatik olarak kapatılmasını sağlayan güçlendirilmiş bir marş motorundan oluşuyor. Bu sırada karbon salımı da sıfırlanıyor. Motorun tekrar çalıştırılması için yapılması gereken tek şey debriyaj pedalına dokunmak. Söz konusu sistem, şehir içi trafikte 100km’de 1 litrelik yakıt ve önemli oranda CO2 tasarrufu sağlıyor. Stop&Start sistemi hız kesme/ frenleme enerjisi depolama sistemi Energy Smart Management (ESM) teknolojisi ile kombine edildi. Böylece araç aküsü hiç masrafsız tekrar şarj edilebiliyor.

Haberin Devamı

GT-Line versiyonu sportif özellikler, sürüş konforu ve ekonomiyi birarada sunan müşterilerin tercihi oluyor. Bumerang şeklindeki LED farlar, kırmızı dikişli döşeme, spor direksiyon simidi, kapı eşikleri ve GT-Line imzalı ön panel çubuğu, koruma barları üzerindeki özel «GT-Line» logoları bu yeni versiyonun göz dolduran yeniliklerinden bazıları. Megane’nın yeni iddialı versiyonu GT-Line, sportif dış tasarımı, sportif iç ambiyansı ile Megane ailesinin tüm modellerinde çarpıcı kimliği ile öne çıkıyor. GT-line versiyonunda kullanılan koyu metal ve parlak karbon dokunuşlar ile farklılığını ortaya koyuyor. Bu özel versiyonda, geniş ön hava giriş kanalları, sportif ön tampon, arka tampona entegre difüzör, 17” Celsium tipi koyu renk aliminyum alaşımlı jantlar gibi ekipmanlar standart olarak sunularak aracın sportif kimliği vurgulanıyor. GT-Line versiyonunda çekici dış tasarımın yanısıra, 320Nm tork ile 130bg Energy dCi ile performanslı bir sürüş keyfi birlikte sunuluyor. Daha sportif bir sürüş sağlamak için GT Line versiyonlar daha dayanıklı olan Megane Coupe şasisi ile donatılmış.

Haberin Devamı

Kabin içinde ise dış tasarımda olduğu gibi sportif bir görünüm göze çarpıyor. Özel döşemeler, spor gösterge paneli, spor direksiyon simidi, sportif kapı iç panelleri ile görünüm tamamlanıyor.

Sürüş İzlenimi / Tulu DARICAN-İspanya

Megane’a yapılan görsel değişiklikler detaylara indikçe ortaya çıkıyor. İç yapısı yenilenen farlar ve tümüyle yeniden tasarlanan ön tampon hemen dikkat çekiyor. İç mekandaysa müzik sistemi ve eklenen donanımlar dışında büyük bir değişim yok. Yeni eklenen motorlarsa otomobildeki asıl değişikliğin başında geliyor. İlk olarak Türkiye’de 1.6 litrelik dizel yeni bir ünite sunulacak. 1.5 litrelik dCi motorun ekonomikliğini duymayan yoktur. Yeni 1.6 litrelik motor da bu disiplinde göz dolduruyor. Megane Sport Tourer modelinde deneme fırsatı bulduğum motor, 130hp gücü ve 320Nm torkuyla adeta aracı uçuruyor. Performans anlamında bu modelin eline su dökecek başka bir araç bulmak zor. Benim şehir içi, şehir dışı kullanımımda elde ettiğim ortalama tüketim ise 5.4 litre civarındaydı. Bu versiyonda EDC şanzıman sunulmayacak olmasıysa belki de tek handikap. Diğer test ettiğim versiyonsa 1.2 litrelik turbo benzinli seçenek. Türkiye’ye ilk etapta ithal edilmesi planlanmayan bu motor 115hp güç, 190Nm tor üretiyor. Özellikle şehir içi kullanımda çok pratik ve keyifli olan bu motor şehir dışında da hacminin aksine hızlı sürüşlerin üstesinden gelebiliyor. Testim boyunca elde ettiğim 6.5 litrelik tüketim ortalamasıysa benzinli bir motor için başarılı bir değer. Bence Renault kurmayları Türk tüketicisinin motor hacmine karşı oluşturacağı tepkileri göz ardı edip bu motor seçeneğini de Megane ailesinde sunmalılar. Haziran ayında Türkiye’de satışa sunulacak olan makyajlı Megane’nın fiyatının mevcut modelle aynı olacağı bildiriliyor.

Haberin Devamı