Meyan kökü yağı iç yağlanmayı 'önemli ölçüde' azaltıyor

Viseral yağ olarak da bilinen iç yağ, karın ve hayati organların çevresinde yer alan yağa deniyor. Bu bölgelerdeki yağın artması, ciddi hastalıkları da beraberinde getiriyor. Ancak merak etmeyin! İç yağlanmayı önlemenin yolları var. Meyan kökü yağı tüketmek de bunlardan biri...

07 Nisan 2021, Çarşamba 12:35 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Vücudumuzda farklı görevlere sahip 2 tür yağ var.

Deri altı yağları, gözle görülebilen, nispeten daha zararsız olan yağdır. Viseral yağ ise, hayati organların etrafını saran yağdır. Tip 2 diyabet ve kardiyovasküler hastalıklara neden olabilir. Bu nedenle deri altındaki yağlardansa, iç yağları eritmek daha büyük bir önem taşıyor.

Meyan kökü yağı, içeriğindeki bileşenler sayesinde birçok sağlık sorununa iyi geliyor. Elsevier dergisinde yayınlanan bir araştırmada, Meyan kökü yağının iç yağları erittiği, vücut kitle indeksini düzenlediğini ve kilo verdirdiğini ortaya çıkardı.

MEYAN KÖKÜ YAĞI MUCİZESİ

MEYAN KÖKÜ YAĞI MUCİZESİ

Çalışmada, 56 erkek ve 28 kadının bulunduğu denek grubu 4'e ayrıldı ve gruplardan birine yalnızca placebo verilirken diğer 3 gruba 300, 600 ve 900 mg'lık meyan kökü ekstratı verildi.

4 grubun da kalori alımları aynıydı ve 8 hafta sonunda meyan kökü yağı tüketen 3 grupta vücut yağ oranları düşüşe geçti.

Dahası, günde 900 mg meyan kökü tüketen grupta iç yağlanma, kilo, vücut kitle indeksi ve kötü kolesterol olarak bilinen LDL kolesterolde düşüş gözlendi.

Çalışmada ayrıca meyan kökü yağının olası bir yan etkisi de gözlenmedi.

İÇ YAĞLANMAYI AZALTMAK İÇİN NELER YAPILABİLİR?

İÇ YAĞLANMAYI AZALTMAK İÇİN NELER YAPILABİLİR?

Uzun vadede iç yağlanmayı azaltmak için günlük diyetinizde değişiklikler yapmanızda fayda var. Bel bölgesindeki yağları eritmek istiyorsanız, daha fazla kalori yakmalı ve doğru besinleri tüketmelisiniz.

Bunu yapmak için de protein alımınızı artırmanız gerekir. Bel yağlarını eritmek için diyetinizde yapabileceğiniz diğer şeyler ise şöyle:

  • Dengeli bir diyetiniz olsun.
  • Günde 5 porsiyon sebze ve meyve tüketin ve liften zengin beslenin.
  • Kalsiyum açısından zengin soya ve süt ürünleri tüketin.
  • Fasulye, yumurta, bakliyat, balık tüketin.
  • Az miktarda doymamış yağ tüketin.
  • Günde 6 bardak su için.
  • Yiyeceklerinize şeker ya da tuz eklemeyin.

İç yağlanmaları gidermek için egzersiz yapmayı ihmal etmeyin.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Keto diyette ne yenir? Keto diyet için en sağlıklı besinler