Ekonomi 'Niyet sürerse bu iş olur'

'Niyet sürerse bu iş olur'

Paylaş
'Niyet sürerse bu iş olur'

Oyak Renault Genel Müdürü Tarık Tunalıoğlu, hükümetin niyet ve teşviğinin devam etmesi halinde yerli otomobilin gerçek olabileceğini söyledi

HAKAN ÇELİK

Türkiye’nin en köklü otomobil üreticilerinden olan Oyak Renault, 1969 yılından bu yana aralıksız olarak banttan indirdiği araçlarla ülkenin lokomotif kuruluşlarından biri durumunda. Bugün fabrikada saatte yaklaşık 60 otomobil üretiliyor. Bursa’da kurulu tesiste üretilen araçlar Türkiye’ye şimdiye kadar 2 milyar doların üzerinde döviz kazandırdı. Oyak Renault’nun ilk Türk genel müdürü olan Tarık Tunalıoğlu, fabrikanın başarısındaki anahtar isimlerden biri. 30 yıla yakın süredir Renault markasında çalışan, Türkiye’ye gelmeden önce İran’da Renault operasyonlarını yöneten Tunalıoğlu, Megane Station modelinin geliştirilmesinde de aktif rol almıştı.

Frankfurt Otomobil Fuarı’nda Renault’nun 1960’lardaki efsane modeli Floride’in önünde konuşma imkanı bulduğumuz Tarık Tunalıoğlu, yerli otomobil üretimi konusunda oluşan motivasyonun kendisini de heyecanlandırdığını söyledi. Türk otomotiv endüstrisinin başarısını bugüne kadar pek çok projeyle ispatladığını anlatan Tarık Tunaloğlu’na “Gerçekten yüzde 100 yerli otomobil mümkün mü?” diye sordum. Çok kararlı bir şekilde “Hükümet gerçekten bugünkü kararlılıkla istemeye devam eder ve desteklerse elbette olabilir” cevabını verdi.

Hazır platform seçilebilir

Oyak Renault fabrikasının dünya çapında verimli ve rekabetçi bir yere geldiğini hatırlatan Tarık Tunalıoğlu, küresel anlamda rekabetçi bir ürün yaratmak için araştırma-geliştirme’nin (ar-ge) önemine işaret etti. Otomotiv Sanayi Derneği (OSD) olarak Sanayi Bakanı Nihat Ergün’le yaptıkları toplantının önemli bir yol haritası olduğuna dikkat çeken Tunalıoğlu, “Otomobil üretimi konusu tedbir ve feragat gerektiren bir şey. Bu nedenle hemen yapıp satmak kolay iş değil. Ancak hükümetin bugünkü iradesi, motivasyonu ve teşviği devam ederse Türkiye bu işi başarabilir” dedi. Tunalıoğlu yaptıkları görüşmelerde ‘yüzde 100 yerli’ ifadesinin bir tabu olarak gündeme gelmediğini, örneğin otomobilin platformunun hazır alınabileceğini vurguladı.

386 bin euro’ya Türkiye’de

Lüks otomobiller dünyasında ayrı bir yeri bulunan İngiliz markası Aston Martin, Yeni Virage ile spor GT serisini tamamlıyor. Yeni Virage, Aston Martin DNA'sıyla tutarlı bir şekilde, sahibine daha güçlü ve daha kişisel bir spor otomobil karakteri sunuyor. DB9 ve DBS modelleri arasında konumlandırılan Aston Martin Virage, ilk kez 1 Mart 2011’de Cenevre Motor Show’da tanıtılmıştı. Aston Martin Virage 6.0 litre V12 motoru ile 6.500 devirde 490 beygir üretiyor.

Aracın 0-100 km hızlanması 4.6 saniye sürüyor. Virage’ın yenilikleri arasında yolu akıllı bir şekilde algılayan ADS sistemini (Adaptive Damping System) ve standart donanımla gelen Karbon Seramik Matris (CCM) fren kaliperleri saymak mümkün. Kuğu kanadı tasarımına sahip olan Aston Martin Virage bu haftadan itibaren Türkiye’deki tek satış noktası olan Aston Martin İstanbul’da görülebilecek.

Dış tasarımında bir kuğunun kanatlarını andıran Aston Martin Virage iç mekanda klasik İngiliz spor otomobillerinden izler taşıyor.

Kuğu kanadı tasarımlı kapıları açan sürücü ve yolcuları, iç mekanda uzman el işçiliği ile üretilmiş Bridge of Weir derisinin oluşturduğu güzel bir ortam karşılıyor. Virage otomobiller, Aston Martin’in Gaydon-Warwickshire, İngiltere’deki merkezinde 200 saati aşkın bir uzman el işçiliği ile üretiliyor. Aston Martin Virage’ın Türkiye’deki satış fiyatı 386 bin euro’dan başlıyor.

Arazide daha fazla konfor ve estetik

Almanya, Japonya ve Amerika’dan üreticilerin hakimiyetindeki SUV segmentine tasarım ve konfor özellikleriyle farklılaşan yeni bir araç katıldı. Şehir otomobilleri kategorisinde ekonomik modelleriyle dikkat çeken, son yıllarda pazara sunduğu sportif modelleriyle de göz dolduran Peugeot, 4008 modelini tüketicilerle buluşturmaya hazırlanıyor. Fransız üretici SUV pazarının geleneksel modellerinin dışına çıkmak isteyen otomobilseverlere seslenmek istiyor. 4x4 arazi araçları dünyada hızla büyüyen bir pazar konumunda.

Türkiye’nin yanı sıra Rusya, Çin ve Uzakdoğu gibi ülkelerde yüksek bir talep var. Geniş hacimleri ve statü göstergesi durumundaki tasarımları SUV’ları çekici hale getiriyor. Bu tip araçları satın alanların pek azı arazi şartlarında kullanıyor. Peugeot 4008 Japon Mitsubishi ortaklığıyla geliştirilen bir araç. 1.63 metre yüksekliğindeki Peugeot 4008’in uzunluğu 4.34 metre. 4008’in 1.6 litre ve 2.0 litrelik benzinli motorlarının yanı sıra 1.6 ve 1.8 litrelik iki de dizel motoru bulunacak. Otomatik şanzıman sadece 2.0 litrelik motorla sunulacak. 2012’de Cenevre Otomobil Fuarı’nda sergilenecek olan araç Nisan ayında satışa çıkacak.

Çelik Motor kiralama 10 bin araca ulaştı

Kiralık araç sektörü Türkiye’de hızla büyüyor. Intercity gibi sektöre yön veren büyük oyuncuların yanı sıra bu alana yeni giren markalar da belli bir olgunluğa ulaştı. Çelik Motor Filo Kiralama, 2011 yıl sonunda araç parkını 10 bin adede yükseltme hedefini yılın bitimine 3 ay kala gerçekleştirdi. Çelik Motor Operasyonel Kiralama Direktörü Yener Cenk Fadıllıoğlu, 2013 yılında sektörde lider olmayı hedeflediklerini açıkladı.

Anadolu Grubu bünyesindeki Çelik Motor Filo Kiralama, 2010 yılında 50’nci yılını kutlayan Çelik Motor’un bilgi birikimini ve otomotiv sektöründeki tecrübesini verimli şekilde kullanmayı hedefliyor. Yaklaşık 750 müşteriden oluşan bir portföye sahip olan Çelik Motor Filo Kiralama, Vestel, Linens, Pınar, Eti, Abdi İbrahim İlaç, Denizbank, DYO, Zorlu Enerji, Sabancı Holding, Bilim İlaç, Banvit, Habertürk, CocaCola, Efes Pilsen, Otokoç gibi farklı sektörlerdeki farklı iş hacimlerine sahip şirketlere hizmet veriyor.

2

Haberin Devamı