Regl döneminde ödem: Ödem nasıl atılır, nasıl engellenir?

Adet döneminde ödem hepimizin ortak problemi. Maalesef regl dönemine yakın vücut sinyal vermeye başlar. Memelerde, bacaklarda, özellikle de karın bölgesinde şişkinlik başlar. Ödemsiz bir adet dönemi mümkün mü? Aslında mümkün. Adet döneminde ödem kaç gün sürer, ödem söktürücü bitkiler hangileri, bunların hepsi gündemimize oturur. Adet döneminde ödem oluşumuna dair ne biliyorsak anlatacağız.

25 Aralık 2020, Cuma 15:35 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
Daha fazla uyumak

Daha fazla uyumak

Uyku üzerinde yapılan araştırmalar uykunun da en az beslenme ve egzersiz kadar önemli olduğunu göstermektedir. Uyku, böbreklerdeki sodyum ve su dengesinin sağlanmasına yardımcı olur. Yeterli uyku alabilmek ayrıca vücudun su seviyelerini kontrol etmeye destek çıkar ve ödem oluşumunu en aza indirir. Bu nedenle her gün düzenli ve yeterli bir şekilde uyumak gerekir.

 Stresi azaltmak

Stresi azaltmak

Çoğu kişinin en çok zorlandığı konulardan biri strestir ve stres uzun dönemde genel sağlığa birçok olumsuz etkiye sahiptir. Vücut uzun dönem stres altında kaldığında kortizol adı verilen hormon seviyeleri yükselir. Kortizol vücutta su tutulmasına ve suya bağlı kiloya sebep olur. Kortizol hormonunun yanısıra antidiüretik hormonu da (ADH) böbreklerin vücutta su tutmasına sebep olabilir. Vücuttaki ADH ve kortizol hormonlarını dengede tutmak, stresi azaltmak uzun vadede sağlığı korumak ve kısa vadede su atmak için faydalı olabilir.


 Bir süreliğine kafein ve alkolden uzaklaşın

Bir süreliğine kafein ve alkolden uzaklaşın

Alkol, regl öncesi göğüs hassasiyetine, duygu iniş çıkışlarına ve şişkinliğe zemin hazırlıyor. Kahve, sindirim sistemini fazla çalıştırarak bağırsakları harekete geçiriyor ve bu da sizi susuz bırakıp ödem oluşmasına ortam hazırlıyor. Yani bol su, az alkol ve kafein tüketmeye özen gösterin.  

 Tuzu azaltmak

Tuzu azaltmak

Tuzdan selen sodyum insan vücudunda en çok bulunan elektrolitlerden bir tanesidir. Vücuttaki su değerleri üzerinde önemli bir rolü vardır. Eğer sodyum seviyeleriniz çok yüksek ya da az ise vücut ödem tutabilir. Yüksek tuz tüketimi ve işlenmiş gıda alımı ödem sebepleri arasındadır. Bu durum özellikle su alımının yetersiz olması ve egzersiz yapılmaması durumunda ortaya çıkabilir.


 Ne yemeli, ne yememeli?

Ne yemeli, ne yememeli?

Tüketilen besinlere dikkat edilmelidir. Karahindiba (dandelion), kabuklu armut, maydanoz, salatalık, elma, üzüm, kabak, portakal, tam tahıl ürünleri, yeşil yapraklı sebzeler, tarçın ve karanfille yapılmış çay, kiraz sapı, mısır püskülü, avokado yaprağından hazırlanmış karışım vücuttan sıvı atılımı sağlarken salamura ve turşu gibi tuzlu yiyecekler, alkol, kola, kafein, çikolata, şeker, soya sosu gibi besinler, aşırı protein ve süt ürünleri tüketimi, meyankökü içeren besinler vücudun sıvı tutulumunu arttıran besinlerdir.

 Gaz yapan yiyeceklerden uzak durun

Gaz yapan yiyeceklerden uzak durun

Bazı gıdalar sizde gaz yapıyor olabilir. Benim gibi Vata beden tipi iseniz brüksel lahanası, brokoli ve karnabahar uzak durmanız gerekenlerin başında geliyor. Özellikle vata mevsimi yani sonbahar ve kışın başlangıcında bezelye, bakla, lahana, marulu listeye dahil edebilirsiniz.

 Dışarıdan yemek yemeyin

Dışarıdan yemek yemeyin

Özellikle hafif depresif moda girmişseniz her mutfak size göre olmayabilir. Restoranlarda sunulan yemeklerin içindeki gizli tuz tuzaklarına düşmemek için kendiniz pişirin kendiniz yiyin.

 Karbonhidratı azaltın

Karbonhidratı azaltın

Aşırı karbonhidrat ve şeker tüketimi vücutta su tutulmasına neden olur. Bu da kaçamak yaptıktan sonraki gün tartıda fazla kilo görmenize neden olan etkenlerden biridir. Bu yüzden rafine şeker, pilav, makarna ve ekmek tüketimini azaltabilirsiniz.

 Mısır püskülü ve kiraz sapı kürü

Mısır püskülü ve kiraz sapı kürü

  • 1 avuç mısır püskülü
  • 1 avuç veya tutam kiraz sapı
  • 2.5 bardak içme suyu

Yukarıda yer alan malzemeleri kaynamış suya atıp 10 dakika demlendirin. Demlenen çayınızı hazır olduktan sonra

 Yeşil çay detoksu

Yeşil çay detoksu

  • Sade Soda
  • Yeşil Çay
  • Limon
  • İçme Suyu

Kaynayan suyunuzun içine yeşil çayınızı ekleyip 10 dakika demleyin ardından biraz soğumaya bırakın. Soğuyan çayınıza soda ve limonu da ekleyip gün içerisinde tüketebilirsiniz. 

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Kahve kilo verdirir mi?: Kilo vermek için 10 etkili kahve içme tüyosu