Renklerine göre besinlerin faydaları

Meyve ve sebzelerin sağlığımıza yararlarını artık bilmeyen yoktur. Renklerine göre meyve ve sebzeler sağlığımız açısından çeşitli faydalar sağlıyor. Uzman diyetisyen Şebnem Kandıralı Yıldırım, renklerine göre besinlerin faydaları hakkında bilgiler verdi.

24 Eylül 2019, Salı 10:59 Son Güncelleme:
A A

Posta Özel

Kırmızı: Domates, Ahududu, Kırmızı Lahana, Turna Yemişi, Kırmızı Kapya Biber vb.

Faydası: İdrar yolları, prostat ve DNA sağlığını desteklemek, kalp hastalığı ve kansere karşı korumak.

Turuncu: Havuç, Turuncu dolmalık biber, tatlı patates, bal kabağı,zerdeçal,zencefil vb.

Faydası: Göz sağlığı, bağışıklık fonksiyonu, büyüme ve gelişme gibi genel sağlığı desteklemek


Sarı: Sarı dolmalık biber, limon, ananas vb.

Faydası: Retina ve genel göz sağlığını desteklemek.


Yeşil: Yeşil yapraklılar, Filizli yeşiller, salatalık, kabak, bezelye, avokado,kuşkonmaz vb.

Faydası:Damar, karaciğer, göz,hücre, diş eti sağlığını desteklemek, yara iyileşmesine fayda sağlamak, kemikleri ve dişleri sağlam tutmak.


Beyaz/Kahve: Sarımsak, soğan, karnabahar, muz, mantar, zencefil

Faydası: Anti kanser ve anti inflamatuar (iltihap karşıtı) özellikte, bağışıklığı desteklemek, kan basıncı ve kolesterolü düşürmek


Mavi/Mor: Mor lahana, yaban mersini, patlıcan, pancar, böğürtlen

Faydası: Beyin, kemik, kalp ve damar sağlığını desteklemek, hafızayı iyileştirmek, kansere karşı korumak, yaşlanmaya karşı savaşmak


Sıradaki haber yükleniyor...