Sabah yapılan egzersizde kritik detay: İyi bir uyku

Fiziksel egzersizin her türlüsü faydalı. Kalp sağlığına iyi gelmesinden, ağrıları ve acıları hafifletmesine, ruh halini iyileştirmesinden stres seviyesini düşürmesine kadar... Sabah yapılan egzersiz ise stres seviyesini düzelten kortizol hormonunun en çok salgılandığı saatler olması nedeniyle en ideali. Peki neden egzersizlerinizi sabah saatlerinde yapmalısınız? Çünkü iyi bir uyku çekmek için krtik önem taşıyor.

20 Nisan 2020, Pazartesi 15:42 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
Neden sabah?

Neden sabah?

Kişinin 24 saatlik rutin döngüsüne hareketle başlamasını sağlaması açısından egzersiz için en iyi zamanın sabah saatleri olması konusunda tüm uzmanlar hemfikir. ABD Ulusal Uyku Derneği, sabahları spor yapanların, günün diğer saatlerinde egzersiz yapanlara oranla daha hızlı uykuya daldığını belirtiyor. Bunun nedeni ise sabah saatlerinde demir hormonunun daha fazla salgılanması. 

Bütün iş hormonlarda

Bütün iş hormonlarda

Öte yandan uzmanlar, kişinin nasıl hissettiğini düzenleyen kortizol hormonunun sabah 08.00 civarında zirveye ulaşmasıyla açıklıyor. Kortizol hormonu günün ilerleyen saatlerinde düşüşe geçiyor. Bu nedenle sabah egzersizi, kişinin günlük rutinine daha fazla uyum sağlıyor. Uzmanlar, egzersiz için ideal saatin 7 olduğunu belirtirken, eğer bu saatlerde uyanmakta zorlanıyorsanız, yine akşama bırakmadan en son öğle saatlerinde yapmak da benzer faydayı sağlayacaktır. Egzersiz vücut sıcaklığının artmasına neden oluyor, ancak iyi bir uyku için vücut sıcaklığının ortalama ısısına dönmesi gerekiyor.

Vücut sıcaklığının neden düşmesi gerekiyor?

Vücut sıcaklığının neden düşmesi gerekiyor?

Ulusal Uyku Derneği, vücut sıcaklığının artmasıyla kalp atış hızının da arttığını belirtiyor. Bu da sinir sisteminin uyarılmasıyla sonuçlanıyor. Bu nedenle geç saatte yapılan egzersizlerden mümkün olduğunca kaçınılmalı. 

Sıcak bir duşla aynı etki

Sıcak bir duşla aynı etki

Yoğun bir egzersiz, aynı sıcak bir banyo yapıldığında olduğu gibi vücut sıcaklığını artırır. Duş sonrası vücut soğudukça uykunun gelmesi gibi, egzersiz sonrasında da iyi bir uyku çekmek için vücudun soğuması gerekir. Bu, ancak erken saatlerde yapılan egzersizlerle mümkün olabilir.

Akşam için hangi egzersizler uygun?

Akşam için hangi egzersizler uygun?

İyi bir uykunun vücut sıcaklığına bağlı olduğunu öğrendiğimize göre, geç saatlerde vücudu çok ısıtacak ve kalp atışlarını hızlandıracak egzersizlerin akşam için uygun olmadığını öğrendik. Bu nedenle "Sabah uyanmakta zorlanıyorum, sabahları hareket sevmiyorum, akşamları neler yapabilirim?" diye soranlar çareyi harekete değil esnekliğe bağlı egzersizlerde bulabilir. Bu kişiler için en uygunu pilates ve yoga. 

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Sürekli erteleyenler: Sizi sonunda yogaya başlatacak 9 belgesel