Sağlıklı diye biliyoruz ama... Bu yiyeceklerin fazlası zarar!

Yapılan bilimsel araştırmalar, Akdeniz tipi beslenmenin daha sağlıklı olduğunu kanıtladı. Durum böyle olunca da Akdeniz diyetinin temel yapı taşı olan sebzelere yönelim de arttı. Ancak tek tip gıdayla beslenmek yarardan çok zarar verebilir. Öyle ki sağlıklı olarak tükettiğimiz bu yiyecekler, vücudumuzda bazı problemlerin baş göstermesine neden olabilir. Şimdi 'Her şeyin fazlası zarar' diyelim ve aşırı tüketildiği zaman zararlı olan sağlıklı yiyecekleri sıralayalım. /ÖZEL

15 Eylül 2021, Çarşamba 11:19 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
HAVUÇ

HAVUÇ

Vücudun A vitaminine dönüştürdüğü beta-karoten ile dolu olan havuç, fazla tüketildiği zaman cildi sarartan bir hastalık olan karotenemiye neden olabilir. Ancak meraklanmayın! Havuç tüketimini azalttığınız zaman vücudunuz karoteni işleyecek ve sarılık zamanla geçecektir.

KOMBU ÇAYI

KOMBU ÇAYI

Son yıllarda özellikle sağlıklı beslenmek ve zayıflamak isteyenlerin sıklıkla başvurduğu Kambu çayının sindirime iyi geldiği ve bağırsaklardaki iyi bakterileri artırdığı söyleniyor.

Ancak çok miktarda tüketildiği zaman şişkinliğe ve sindirim sorunlarına neden olabiliyor.

SU

SU

Su sağlıklı bir vücut için olmazsa olmazdır. Ancak fazla içildiği zaman vücutta elektrolit dengesizliği yaratabilir.

Fazla su içmek ayrıca beyinde su birikmesine yani beynin şişmesine neden olabilir. Bu durum çok nadir olsa da böbrek problemi yaşayan kişilerde ya da uzun antrenman yapan atletlerde görülebiliyor.

AVOKADO

AVOKADO

Avokado, bol miktarda vitamin ve lifin yanı sıra yüksek oranda tekli doymamış yağ içerir. Bu sayede kötü kolesterolü düşürebilir ve hücrelerin korunmasına yardımcı olabilir.

Bir avokado 240 kaloridir ve günlük kalori ihtiyacınızın yüzde 10 ila 20'sini karşılayabilir. Fazla tüketimi kilo almanıza neden olabilir. Günlük yalnızca 1 avokado tüketmeye özen göstermeniz gerekir. 

PANCAR

PANCAR

İyi bir vitamin ve mineral kaynağı olan pancar, kan basıncını düşürmeye yardımcı olan bileşikler içerir. Bu bileşikler kırmızı ette de bulunur. Fazla tüketildiğinde ise hastalık geçirme riskiniz artar.

Pancarı kırmızı etle birlikte tüketmemeye özen göstermeniz gerekir.

YOSUN

YOSUN

B12 vitamini açısından zengin olan yosun, genellikle uzak doğu mutfağında kullanılır. Vegan ve vejeteryan diyetlerde rahatlıkla et yerine tüketilebilir. Yüksek orandaki iyot ve lif içeriği sayesinde kilo vermenize de yardımcı olur.

Ancak yosunun da fazlası zarar. Yüksek orandaki iyot alımı tiroid sorunlarına ve kilo almanıza neden olabilir. Deniz yosunu ayrıca yüksek oranda ağır metal içerebilir.

SOYA VE TÜREVLERİ

SOYA VE TÜREVLERİ

Soya ürünleri, B vitamini, lif, potasyum, magnezyum ve protein açısından zengindir. Vücudun üretmediği 9 temel amino asidin tümünü soya ürünlerinde bulabilirsiniz.

Ancak eğer tiroid sorunlarınız nedeniyle ilaç kullanmaya başladıysanız soya ürünlerine dikkat etmelisiniz. Soya, kadınlarda hipotiroidizmi tedavi etmek için kullanılan hormon ilaçlarını etkileyebilir.

CHIA TOHUMU

CHIA TOHUMU

Chia tohumları, yüksek omega-3 içeriği nedeniyle bir süper gıda olarak satılsa da, kardiyovasküler sağlığa dair hiçbir kanıt bulunamadı. Chia tohumlarındaki omega-3'ü sindirmek, somondakini sindirmekten daha zordur.

Somondan daha fazla omega-3 içeren chia tohumunu fazla tüketmeniz sindirimini zorlaştıracaktır. 100 gram chia tohumunun bir hamburger kadar fazla kaloriye (yaklaşık 500 kalori) sahip olduğunu unutmamanız gerekir.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Ketojenik diyetin ölümcül riskleri ortaya çıktı