Şişkinliğe neden olan 10 sabıkalı besin

Siz de her yemekten sonra etrafta soda arayan tiplerden misiniz? Midede şişkinlik yapan yiyecekler ile karında şişkinlik ve sertlik yapan besinlerle başınız dertteyse siz de büyük bir çoğunluğun içindesiniz. Geçmeyen karın şişkinliği, insanın canını sıkan hatta bazen dikkatini farklı yönlere çevirmeyi zorlaştıran bir şey. Karın şişkinliği nasıl giderilir sorusunu sormadan önce şişkinlik yapan yiyecekleri bilmekte yarar var. İşte şişkinliğe neden olan 10 besin!

24 Haziran 2020, Çarşamba 16:48 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
 Fasulye ve nohut

Fasulye ve nohut

Fasulye ve nohut aslında genel olarak harika birer lif ve protein kaynağıdırlar. Ancak, sindirimi zor olan bazı şekerler barındırdıklarından şişkinlik yapabilirler. Bunları sindirime yardımcı kimyon gibi baharatlarla beraber tüketebilirsiniz.


Mercimek

Mercimek

Mercimek fitik asit denilen insan vücudunun sindiremediği bir çeşit fosfor içerir. Bu da pek çok kişide şişliğine sebep olabilir. Mercimeği gece boyunca limonlu veya sirkeli soğuk suda bekletmek, fitik asit oranını düşürür, böylece karın şişliği ihtimali de azalmış olur. Mercimeği pişirmeden önce su ile durulayın ve iyice pişirin.


 Brokoli, lahana ve brüksel lahanası

Brokoli, lahana ve brüksel lahanası

Brokoli, lahana ve brüksel lahanası gaz yapan şeker ve nişasta türleri içerir. Ama son derece faydalı olan bu besinlerden vazgeçmek yerine onları haşlamayı veya kavurmayı deneyin. Böylece sindirimleri kolaylaşır ve şişkinlik yapma ihtimalleri azalır.

Süt ürünleri

Süt ürünleri

Bazı insanlar için laktozu sindirmek zordur, bu yüzden gaz ve şişkinlik yapar. Sürekli şişkinlik hissediyor ve her gün peynir, yoğurt, süt veya sütlü tatlılar tüketiyorsanız, 10 gün ara verin. Şişkinlik probleminiz azalırsa, 10 günün sonunda tekrar sütlü ürünler tüketin ve nasıl hissettiğinize dikkat edin. Tekrar problem yaşamaya başlarsanız sebebi sütlü ürünler demektir.

Buğday ve işlenmiş beyaz unlu ürünler

Buğday ve işlenmiş beyaz unlu ürünler

İşlenmiş buğdaydan üretilen beyaz unlu ürünlerinin sindirimi zordur. Gün geçtikçe daha çok insan glüten ve buğdaya karşı intoleransları olduğunu fark ediyor. İşlenmiş buğday yerine sağlıklı alternatifler deneyin. Kinoa, darı ve esmer pirinç gibi.


Soğan

Soğan

Birçok insan soğanı sindirmekte zorluk yaşar, özellikle de çiğ tüketildiğinde. Rahatsızlığı minimuma indirmek için, daha küçük boyutlarda ve iyi pişirilmiş bir şekilde yiyin.

Elma

Elma

Elma, sağlıklı bir atıştırmalık olarak harikadır. Ancak birçok insanda şişkinlik ve gaz yapar. Yüksek seviyede lif barındıran gıdalar sağlığımız için çok faydalı olmakla beraber sindirimleri zordur.


Sakız

Sakız

Şekersiz sakızlar sindirimi zor bir madde olan sorbitol içerir. Eğer sakız çiğnemek sizin için vazgeçilmezse, sorbitol içermeyen sakızlar seçmeye özen gösterin.


Kurutulmuş meyveler

Kurutulmuş meyveler

Kurutulmuş meyveler çok miktarda früktoz içerir. Mideniz hassassa früktozun sindirimi zor olabilir. Eğer kuru meyve yedikten sonra şişkinlik hissediyorsanız, yerine taze meyve yemeyi deneyin.


Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Kanada'da sosyal mesafe topu ile yoga yaptılar