Şişkinlikten kurtulun! İşte hafifleten 10 besin

Şişkinlik problemi özellikle kadınlarda yoğun olarak görülen ve hayat kalitesini azaltan önemli bir problemdir. İnsanların yaklaşık % 16-30'u düzenli olarak mide şişkinliği şikayeti yaşadıklarını belirtiyor. Mide şişkinliğinin temel nedeni beslenmedir. Sizi bu durumdan kurtarabilecek besinlere göz atın.

27 Kasım 2021, Cumartesi 10:31 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
KIZILCIK SUYU TÜKETİN

KIZILCIK SUYU TÜKETİN

Su tutma nedeniyle şişmişseniz, kızılcık sisteminizdeki her şeyi temizlemeye yardımcı olacaktır. 

Kızılcık, vücudu çok sayıda vitaminle beslerken çeşitli zararlı maddelerden arındırır. Böylece toksinleri atarken aynı zamanda beslenmenizi sağlar ve şişkinliği büyük oranda yok etmeyi mümkün kılar.

Şişkinlik sorunuyla mücadele etmek ve hafiflemek için sık sık kızılcık suyu tüketmeyi deneyin.


KARABUĞDAYI BESLENMENİZE DAHİL EDİN

KARABUĞDAYI BESLENMENİZE DAHİL EDİN

Karabuğday ayrıca çeşitli antioksidanlar için iyi bir kaynaktır . Karabuğdaydaki ana antioksidana rutin denir. Karabuğdaydaki diğer antioksidanlar arasında kuersetin, vitexin ve d-chiro inositol bulunur. Bu antioksidanlar vücuttaki iltihabı azaltmaya yardımcı olabilir ve buna bağlı olarak kronik hastalık riskini azaltabilir.

Karabuğdayın vücudunuzun alışık olmadığı yüksek lif içeriği sindirim sistemini harekete geçirebilir. İlk kez yiyeceklerin küçük porsiyonlarda başlaması önerilir.

GÜNDE İKİ DEFA MAYDONOZ SUYU İÇİN

GÜNDE İKİ DEFA MAYDONOZ SUYU İÇİN

Maydanoz doğal bir idrar söktürücüdür ve vücudun ayaklarınızda biriken fazla sıvıdan kurtulmasına yardımcı olabilir. 

Ek olarak, anti-inflamatuar özellikleri, ağrı ve kızarıklığın azaltılmasında büyük ölçüde yardımcı olabilir.

Bir yemek kaşığı kuru maydanoz yaprağını bir bardak sıcak suda kaynatın, süzün ve soğumaya bırakın. Rahatlama bulana kadar bunu günde iki kez için.

DOLMALIK BİBERLERİ ÇİĞ OLARAK TÜKETİN

DOLMALIK BİBERLERİ ÇİĞ OLARAK TÜKETİN

Metabolizma hızlandırıcı bir bileşik olan dihidrokapsiat ve yüksek C vitamini içeriği sayesinde tatlı kırmızı ve yeşil biber şişkinliği azaltmanıza yardımcı olur

Bu çan şeklindeki sebzelerden bir fincan, günde önerilen C vitamininin üç katına kadar hizmet eder

Şişlikten kurtulmak için dolmalık biberler en iyi şekilde çiğ olarak yenir, salatalarınıza dolmalık biberler doğramayı ihmal etmeyin

HER GÜN EN AZ 1 TANE ELMA TÜKETİN

HER GÜN EN AZ 1 TANE ELMA TÜKETİN

Elmalar yüksek su içeriğine sahiptir ve sağlıklı bir sıvı dengesini destekleyen ve sulu kalmanıza yardımcı olan potasyum açısından zengindir

Özellikle elmalar, kabızlık ve şişkinliği tedavi etmek için sindirim sisteminizden geçerken gıdanın hareketini hızlandırabilen, pektin adı verilen bir tür çözünür lif bakımından yüksektir

Her gün 1-2 elma tüketerek şişkinliğin önüne geçebilirsiniz.

KURU KAYISI

KURU KAYISI

Kuru kayısı hem çözünür hem de çözünmez diyet lifi içerir. 

Gelişmekte olan araştırma çalışmaları , diyet lifinin sağlıklı kan şekeri seviyelerinin yanı sıra kolesterol seviyelerini korumak gibi ek sağlık yararları sağlayabileceğini göstermektedir. 

Kuru kayısı kompostosu sadece birkaç saat içinde şişliklerden kurtulmanızı sağlayabilir. 

PATLICAN

PATLICAN

Bir porsiyon patlıcan, bir kişinin günlük lif, bakır , manganez, B-6 ve tiamin ihtiyacının en az %5'ini karşılayabilir . Ayrıca diğer vitamin ve mineralleri de içerir .

Ayrıca patlıcan , antioksidan görevi gören fenolik bileşiklerin bir kaynağıdır.

Sıvı tutulmasının en sık nedeni olan tuz birikimini vücuttan atılmasına yardımcı olur.

Burada patlıcanın haşlanmış olması da önemlidir.

Beslenmenize daha sık haşlanmış ya da ızgara patlıcan eklemek şişkinliğin önüne geçmenize yardımcı olacaktır

HER GÜN TAZE VE KURU KIRMIZI MEYVELER TÜKETİN

HER GÜN TAZE VE KURU KIRMIZI MEYVELER TÜKETİN

Çilek, yaban mersini ve böğürtlen gibi meyveler antioksidanlar, vitaminler ve minerallerle yüklüdür. Ayrıca lif bakımından da yüksektirler. Örneğin böğürtlen , fincan başına yaklaşık 8 gram lif içerir

Lif alımınızı artırmak, bağırsak sağlığını iyileştirebilir ve kabızlık ve şişkinliği önlemek için dışkınızı yumuşatabilir

Her gün beslenmenize bol miktarda lif eklemek, şişkinlik sorunlarını kısa sürede ortadan kaldıracaktır

TAZE SIKILMIŞ SALATALIK SUYU İÇİN

TAZE SIKILMIŞ SALATALIK SUYU İÇİN

Salatalığın yaklaşık %95'i su içerir, bu da onları şişkinliği gidermek için harika kılar

Yüksek su içeriğine sahip yiyecekler yemek, susuz kalmanıza ve günlük sıvı ihtiyaçlarınızı karşılamanıza yardımcı olabilir.

Bu, su tutulmasını önleyebilir ve dehidrasyonun neden olduğu şişkinliği hafifletebilir

Bu sebzenin idrar söktürücü etkisi olduğu bilinmektedir. Aç karnına taze sıkılmış salatalık suyu içmek, şişkinlikle savaşmanın mükemmel bir yoludur.

KARPUZ

KARPUZ

Karpuzun herkesin favorisi olmasına şaşmamalı! Vitaminler açısından çok zengin olmamakla birlikte vücuttaki temizleyici etkisi tartışılmaz.

Karpuzlar her türlü toksini, zararlı maddeleri ve tabii ki şişkinliği gidermede çok etkilidir. Ancak aşırı uçlardan kaçınmaya dikkat edin.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Zayıflatıyor! Pancarın 6 önemli faydası