Tırnak yeme sorununa çözüm olacak öneriler

Tırnak yeme tipik olarak çocuklukta başlar ve yetişkinliğe kadar devam edebilir ve yan etkiler kozmetikten daha fazla olabilir. Tekrarlanan tırnak ısırma, tırnak çevresindeki deride ağrıya neden olabilir ve tırnakların uzamasına neden olan dokuya zarar vererek anormal görünümlü tırnaklara neden olabilir. Tırnaklarınızı yemeyi bırakmanıza yardımcı olmak için dermatologlar bu ipuçlarını izlemenizi önerir.

15 Eylül 2021, Çarşamba 11:19 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Tırnak yeme tipik olarak çocuklukta başlar ve yetişkinliğe kadar devam edebilir ve yan etkiler kozmetikten daha fazla olabilir. Tekrarlanan tırnak ısırma, tırnak çevresindeki deride ağrıya neden olabilir ve tırnakların uzamasına neden olan dokuya zarar vererek anormal görünümlü tırnaklara neden olabilir. 

Kronik tırnak ısırma, zararlı bakteri ve virüsleri ağzınızdan parmaklarınıza ve tırnaklarınızdan yüzünüze ve ağzınıza geçirirken sizi enfeksiyona karşı savunmasız bırakabilir.

Tırnak yemeyi bırakmanıza yardımcı olmak için dermatologlar aşağıdaki ipuçlarını önerir:

Tırnaklarınızı kısa kestirin.

Tırnaklarınızı kısa kestirin.

Daha az tırnağa sahip olmak daha az ısırmayı sağlar ve daha az cezbedicidir.


Tırnaklarınıza acı tat veren oje sürün.

Tırnaklarınıza acı tat veren oje sürün.

Reçetesiz satılan bu güvenli ama tadı berbat formül, birçok insanı tırnaklarını yemekten caydırır.


Düzenli manikür yaptırın.

Düzenli manikür yaptırın.

Tırnaklarınızın çekici görünmesini sağlamak için para harcamak, onları ısırma olasılığınızı azaltabilir. Alternatif olarak, ısırmayı önlemek için tırnaklarınızı bant veya çıkartmalarla kaplayabilir veya eldiven giyebilirsiniz.



Tırnak yeme alışkanlığını iyi bir alışkanlıkla değiştirin

Tırnak yeme alışkanlığını iyi bir alışkanlıkla değiştirin

Tırnaklarınızı ısırmak istediğinizde, bunun yerine stres topu veya aptal macunla oynamayı deneyin. Bu, ellerinizi meşgul ve ağzınızdan uzak tutmaya yardımcı olacaktır.

Tetikleyicilerinizi tanımlayın

Tetikleyicilerinizi tanımlayın

Bunlar, sarkıtların varlığı gibi fiziksel tetikleyiciler veya can sıkıntısı, stres veya kaygı gibi diğer tetikleyiciler olabilir. Tırnak yemenize neyin sebep olduğunu anlayarak, bu durumlardan nasıl kaçınabileceğinizi öğrenebilir ve durdurmak için bir plan geliştirebilirsiniz. Sadece ne zaman ısırmaya meyilli olduğunuzu bilmek, sorunu çözmenize yardımcı olabilir.

Tırnaklarınızı yemeyi yavaş yavaş durdurmaya çalışın

Tırnaklarınızı yemeyi yavaş yavaş durdurmaya çalışın

Bazı doktorlar, alışkanlığı kırmak için kademeli bir yaklaşım önermektedir. Önce başparmak tırnaklarınız gibi bir dizi tırnağı yemeyi bırakmayı deneyin. Bu başarılı olduğunda, pembemsi tırnaklarınızı, işaretçi tırnaklarınızı ve hatta tüm elinizi ortadan kaldırın. Amaç, artık hiçbir tırnağınızı ısırmadığınız noktaya ulaşmaktır.

Bazı insanlar için tırnak yeme, daha ciddi bir psikolojik veya duygusal sorunun işareti olabilir. Tekrar tekrar bırakmayı denediyseniz ve sorun devam ederse, bir doktora danışın.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Çatlaklara ev yapımı çözümler