Tofaş sürprizlere hazırlanıyor

Tofaş sürprizlere hazırlanıyor

A A
Tofaş sürprizlere hazırlanıyor

OTOMOBİL PROFESÖRÜ- HAKAN ÇELİK
hakan.celik@posta.com.tr

2015 yılından itibaren üretilecek yeni sedan otomobil Türkiye ve dünya pazarlarında satılacak. Tofaş bu yatırımlarıyla Fiat’ın en önemli küresel üslerinden biri oluyor...

Türkiye’nin en büyük ve köklü üreticilerinden Tofaş halen üretimini devam ettirdiği modellerin yanı sıra 2015’ten itibaren otomotiv piyasasında çok ses getirecek yeni bir modelle dünya pazarına çıkacak. Yepyeni bir sedan model olarak üretilmesi planlanan araç, Tofaş’ın hem iç pazarda hem de ihracatta çok önemli bir kozu olacak. Bu otomobilin ilk etapta sedan olarak planlanmasına karşın kısa zaman içinde farklı versiyonlarının da geliştirilip satılması hedefleniyor.

Bünyesinde 6 küresel markayı barındıran Tofaş’ın CEO’su Kamil Başaran şirketin yeni ar-ge (araştırma-geliştirme) yatırımları sayesinde dünyadaki en önemli otomobil yaratım merkezlerinden biri haline gelmekte olduğunu söyledi. Yaklaşık 900 milyon dolarlık yatırımla Doblo’nun yenilenmesi projesini yürüten Tofaş sedan otombil için de yoğun çalışma yapıyor. Yeni sedan araç için yaklaşık 500 milyon dolarlık yatırım planlanıyor. Kamil Başaran bu atılımların devamı için Türkiye’deki iç pazarın belli büyüklüğe ulaşmasının şart olduğuna dikkat çekerek 2014’ün en az kayıpla atlatılmasının önemine işaret etti.

Efsane yeniden doğdu



Amerikan otomobilleri arasında bir rüyanın temsilcisi olan Ford Mustang yeni teknolojiler ve donanımlarla daha da mükemmel hale geldi. Ford’un küresel yeniliklerini tanıtmak amacıyla İspanya’da düzenlediği Go Further etkinliğinde gösterilen araç tasarım özellikleriyle de çekiciliğinin doruğunda olduğunu kanıtladı. Tamamen yenilenen ancak klasik özellikleri korunan Ford Mustang 2015 yılında Türkiye’ye gelecek. Güç, yakıt verimliliği ve geliştirilmiş şanzıman seçenekleriyle yeni Ford Mustang sürücü tercihlerine yanıt verecek şekilde tasarlandı. Yeni 2.3 litrelik EcoBoost motorun sağladığı turbo besleme teknolojisi Yeni Mustang’e üstün güç, tork ve yakıt verimliliği özelliklerini kazandırıyor.


REKOR SİPARİŞ

 

(Fermas Genel Müdürü Ferhat Albayrak Ferrari 458 Speciale’den 7 adet satmayı planladıklarını
açıkladı.)


Dünyada sportif imaj ve prestijin zirve noktasındaki Ferrari Türkiye’de önemli satış adetlerine ulaşmaya devam ediyor. Tofaş çatısı altındaki Maserati ve Ferrari markalarının distribütörü olan Fermas bu yıl 23 adet Ferrari sattı. 3.0 litrelik Ghibli modelinin gelişiyle 2013’teki Maserati satışı da 40’ı bulmuş olacak. Şirket gelecek yıl 80 adet Maserati satarak kendi rekorunu kırmayı hedefliyor. Fermas Genel Müdürü Ferhat Albayrak yoğun ilgi gören Ferrari 458 Speciale modelinden de 7 adet satmayı planladıklarını açıkladı.

*

Hyundai’den büyük hedef


Güney Koreli üretici Hyundai üst üste yaptığı yatırımlarla Türkiye’yi dünyadaki en önemli  üretim merkezlerinden biri haline getirdi.

( Kısa bir süre önce Hyundai Genel Müdürlüğü’ne getirilen Önder Göker, 1991’den bu yana şirket bünyesinde çeşitli yöneticilik görevlerinde bulunuyordu.)

Türkiye ile Güney Kore arasındaki dayanışma ve teknoloji işbirliğinin ticari alandaki en somut girişimi olarak kabul edilen Hyundai Assan, bu yıldan itibaren hedeflerini büyütüyor. Gelecek yıl Avrupa’da satılan her 10 Hyundai otomobilinden 4’ü İzmit’te üretiliyor olacak. Hyundai Assan’ın yeni Genel Müdürü Önder Göker, İzmit fabrikasında ürettikleri i20 modelini 2014’te 200 milyon liraya yakın yatırımla yenileyeceğini açıkladı. Göker, bu hamleyle birlikte fabrikanın yarattığı istihdamın 1629 kişiden 2500 kişiye ulaşacağını söyledi.

Bu sayede Hyundai Assan fabrikasının üretimi i10 (Ayten) ve i20’yle birlikte 2014’te ikiye katlanmış olacak. Baştan sona yenilenecek olan i20 ilk kez Paris Otomobil Fuarı’nda sergilenecek. Şirket 2014 yılında 180 bin aracı 30’dan fazla ülkeye ihraç ederek 3 milyar TL’nin üzerinde gelir elde edecek. Hyundai halen üretimi devam eden iki modelin yanı sıra Türkiye’de her ne kadar hangi sınıfta olacağı açıklanmasa da büyük ihtimalle B segmentinde küçük bir cross over SUV model üretimine hazırlanıyor. Önder Göker, Avrupa Birliği’nin krizden çıkış sinyalleri vermesinin Türkiye’deki üretim merkezlerini olumlu yönde etkileyeceğini bu nedenle geleceğe umutla baktıklarını vurguladı.

*

Türkiye'nin gururu

2013 yılında da sektörde otomobil üretiminde ve ihracatında liderliğini sürdüren Oyak Renault Otomobil Fabrikaları, 4.5 milyonuncu otomobilini üretti. Oyak Renault 1969 yılında kuruldu ve iki yıl sonra ilk otomobiller üretim bandından çıkmaya başladı. Yıllar içerisinde Oyak Renault’da yüz binlerce Renault 12, Renault 9, Renault 11, Renault 21, Renault 19, Megane Sedan, Megane Wagon, Symbol, Clio, Fluence üretildi. Oyak- Renault’nun ürettiği 4.5 milyonuncu araç ise Japonya’ya gidecek kırmızı renkli bir Clio, Japon pazarındaki adıyla Lutecia oldu. Tören için Bursa’ya gelen Renault Euromed-Afrika Bölgesi Başkanı Jean- Christophe Kugler, Renault Tasarım Direktörü Laurens van den Acker’in imzasını taşıyan Clio 4’ün Renault’nun atılımının simgesi olduğunun altını çizdi. Kugler, böyle önemli bir modelin Bursa’da üretilmesinin markanın küresel operasyonlarındaki Türkiye’ye verdiği önemin göstergesi olduğunu vurguladı.
 

Sıradaki haber yükleniyor...
SIRADAKİ HABER İşte asgari ücret rakamları