Ekonomi Türkiye Dacia'nın yıldızı oldu

Türkiye Dacia'nın yıldızı oldu

Paylaş
Türkiye Dacia'nın yıldızı oldu

Ekonomik fiyatıyla geniş kitlelerin ihtiyaçlarını karşılayan Dacia, özellikle Duster modeliyle kalite, güvenlik ve tasarım çıtasını yükselterek Türkiye pazarında büyük başarı kazandı

HAKAN ÇELİK

Renault Grubu bünyesinde 7 yılda dünya çapında başarı yakalayan, otomobili temel standart olan güvenilirlikten ödün vermeden uygun fiyata sunan Dacia bugün, Türkiye pazarının vazgeçilmez markalarından biri oldu. Türkiye, Ocak-Mayıs 2011 döneminde 8 bin 625 satış adedi ile dünya sıralamasında 6’ncı pazar olarak yerini aldı.

İlk kez sıfır kilometre araç satın alacak müşteri kitlesi için ulaşılabilir bir marka olan Dacia, fiyat, kalite, düşük kullanım maliyeti ve sağlamlığıyla Türk tüketicisinin beğenisini kazanıyor. Romanya’da Dacia fabrikalarındaki tanıtım toplantısında konuşan Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, Dacia’nın tüm dünyada en hızlı geliştiği ülkelerden birinin Türkiye olmasının bir tesadüf olmadığını, Renault-Dacia sinerjisinin ve uygun fiyatlı ürün çeşitliliğinin bunda rol oynadığını açıkladı.

Dacia Duster yıldız oldu

B segmenti adı verilen küçük kompakt sınıfta yer alan Dacia Sandero, markanın en güçlü modellerinden biri durumunda. 2008’de Türkiye’de pazara sunulan Sandero, lansmandan bu yana Mayıs 2011 sonuna kadar 12 bin 188 adetlik satış ile rekabetin çok yoğun olduğu hatchback segmentindeki konumunu güçlendirdi. Arazi aracı ve şehir otomobili özelliklerini başarıyla bir araya getiren Dacia Duster ise kelimenin tam anlamıyla markanın Türkiye’deki yıldızı haline geldi. 2011’de toplam 2 bin 900 Duster satışı gerçekleştirildi.

Duster, segmentinde 2011’de en yüksek pazar payı ile yer alarak en çok tercih edilen binek otomobil oldu. 2012’de Türkiye’de satışa sunulacak yeni aile modeli ve yeni hafif ticari araç olmak üzere iki yepyeni model ile birlikte Dacia, pazardaki konumunu güçlendirerek iddiasını korumaya devam edecek. Ürün gamının genişlemesini bu yeni modellerle sürdürecek olan Dacia markasının Sandero, Logan ve Logan MCV modelleri 2013’e kadar yenilenmiş olacak.

Lancer 1.6 otomatik satışa sunuldu

Mitsubishi Motors’un kompakt sınıfta yer alan efsanevi modeli Lancer Sports Sedan’ın 1.6 litre motorlu versiyonunda bu aydan itibaren otomatik şanzıman seçeneği de sunuluyor.

Invite adı verilen donanım paketiyle kombine edilecek olan otomatik şanzımanlı ve 177 beygir gücünde 1.6 litre motorlu Mitsubishi Lancer Sports Sedan’da 7 hava yastığı, viraj ve kaygan zeminlerde yol tutuşu artıran ASTC Sistemi (Aktif Denge ve Çekiş Kontrol Sistemi), yağmur sensörü, far sensörü, ön/arka sis farları, 16 inç alaşımlı jantlar, direksiyondan kumandalı müzik sistemi, soğutuculu torpido gibi özellikler standart olarak yer alıyor. Mitsubishi araçları Türkiye’ye TEMSA tarafından ithal ediliyor.

Petrol Ofisi Opel’i seçti

Türkiye’nin öncü akaryakıt kuruluşlarından Petrol Ofisi, filosundaki araçları Opel Insignia ve yeni Astra ile yeniledi. Opel Filo Kiralama’nın sunduğu avantajlı fiyatlar ve yetkili servisler vasıtası ile sunulan satış sonrası hizmet güvencesi Petrol Ofisi’nin Opel’i tercih etmesinde önemli etkenler oldu. Opel Türkiye Genel Müdürü Özcan Keklik, Opel’in tasarımda ve teknolojide binek araçların öncü markası olması nedeniyle filo müşterilerinin tercihi olmaya devam ettiğini ifade etti.

Toyota Prado Türkiye’yi dolaşıyor

Üretiminin üzerinden geçen 60 yılı çeşitli etkinliklerle kutlanan efsane arazi aracı Toyota Land Cruiser Prado, takla stand maketi üzerinde Türkiye turnesine çıkıyor.

İlk olarak İstanbul Bağdat Caddesi’nde ardından Trabzon ve Kayseri’de sergilenen ve büyük ilgi gören maket üzerindeki Prado, yaklaşık 1 yıl sürecek etkinlik çerçevesinde Türkiye’nin birçok ilini dolaşacak. 12 Temmuz’a kadar Antalya’yı ziyaret edecek olan Prado, ‘Takla Stand Turnesi’ kapsamında daha sonra sırasıyla İzmir, Muğla, Bursa, Ankara, Adana, İzmit ve Denizli’de birer ay boyunca popüler noktalarda halka sergilenecek.

KIA’DAN INTERNET YARIŞMASI

Kia, lansmanı geçen ay yapılan A sınıfındaki temsilcisi Picanto için internet üzerinden ‘on-line’ bir yarışma başlattı. www.kia.com.tr/picanto/ ya da www.yepyenipicanto.com adreslerinden ulaşılabilen yarışmada Picanto ile ilgili 15 soruya doğru cevap vermek yeterli.

Doğru bilenler arasından yapılacak çekilişle 1 kişi iPad 2, 1 kişi iPhone 4 ve 1 kişi iPod touch sahibi olacak. Sitede yeni Picanto’ya ait fotoğraflara, iç-dış tasarım, güvenlik özellikleri gibi bilgilere ulaşmak da mümkün.

2

Haberin Devamı