Egzersiz - Diyet Bayramda kilo almanızı engelleyecek kür! Gün boyu tok hissedeceksiniz

Bayramda kilo almanızı engelleyecek kür! Gün boyu tok hissedeceksiniz

Bayramda kilo almanızı engelleyecek kür! Gün boyu tok hissedeceksiniz

Uzun açlık sürelerinin ardından bayrama sayılı zaman kaldı. Bol ve lezzetli ikramları reddetmek oldukça güç. Bu süreci, şişkinlik hissetmeden kilo almadan ve daha tok hissederek geçirmenizi sağlayacak kürü tüketerek fazla yemenizi engelleyebilirsiniz. İşte kolayca hazırlanan tok tutan kür tarifi…

  • Uzun süre tokluk sağlıyor
  • Açlık krizlerini önlüyor
  • Şekeri dengeliyor
  • Tatlı yeme isteğini azaltıyor.

Bu bayram çubuk tarçınlar en büyük destekçiniz olabilir. Lezzetli ikramlara rahatça karşı koyabilmek, güzel bayram sofralarından doğru zamanda kalkabilmek için çok kolay bir tarif oldukça işinize yarayabilir. Böylece kilo almadan, şişkinlik yaşamadan daha keyifli ve mutlu bir bayram yaşayabilirsiniz.

Açlığı gidermenin ve tokluğu artırmanın en iyi yolu, her öğünde ve atıştırmada makro besinleri yüksek oranda dolduran gıdalara yer vermektir.

 

İŞTAH BASTIRAN TOK TUTAN KÜR

Tarçın, insülin üzerindeki dengeleyici etkileriyle iştah kontrolü ve uzun süre tokluk için oldukça etkilidir.

Çörek otu üzerinde yapılan bazı araştırmalar, içeriğindeki aktif bileşenlerin, iştah kontrolü ve yağ kaybı ile ilgili spesifik genlerin ekspresyonunu etkileyerek kilo kontrolü sağladığını gösteriyor.

Balın iştahı bastırma gücüne sahip olduğu bilinmektedir.

Bu kürü günde 3-4 defa tüketerek gün boyu tok hissedebilirsiniz.

Kolay hazırlanan kürü, su şişenize koyarak yanınızda taşıyabilirsiniz.

  • 1 bardak ılık su
  • 1 tane çubuk tarçın (1 çay kaşığı toz tarçın)
  • 1 tatlı kaşığı bal

Tüm malzemeleri karıştırın, gün içinde 3-4 defa tüketin.

GÜN BOYU TOK HİSSETMEK İÇİN BAZI İPUÇLARI

  • Sabah kahvaltısına bol protein ekleyin (yumurta, süt, yoğurt, peynir…)
  • 2-3 kaşık yulaf tüketerek daha uzun süre tok kalırsınız
  • Tarçınlı su için. Tarçın iştahınızı bastıracaktır.
  • Karanfil çiğneyerek mide sorunlarınızı azaltabilirsiniz
  • Badem sizi tok tutacak en iyi kuruyemiş seçeneğidir. Saat başı 2-3 tane atıştırın.
  • Nane koklayın. Araştırmalar, bu kokunun uzun tokluk süreleriyle bağlantılı olduğunu gösteriyor.
  • Gün içinde birkaç tane kuru yaban mersini atıştırmayı deneyin. İştahınız kapalı olacak.

TOK TUTAN DİĞER BESİNLER

Börekler, tatlılar ve eklediğiniz şekerler basit karbonhidratlardır ve sizi hızla yeniden acıktırır. Yüksek kalorili olan bu besinlerden tükettikçe kısa zamanda yeniden tüketme ihtiyacı içine girersiniz. Bunun yerine tok tutan besinlerden tüketmek iştahınızın körelmesine yardımcı olacaktır. Daha uzun süre tok hissetmenize yardımcı olacak yiyecekleri seçerken, aramanız gereken temel faktörler, aşağıdakilerin iyi kaynakları olan yiyeceklerdir:

  • Protein: Protein en doyurucu makro besindir. Aslında açlık hormonu ghrelin ve sizi tok hissettiren bir hormon olan YY peptidi de dahil olmak üzere birçok tokluk hormonunun seviyelerini değiştirir. Daha fazla protein açısından zengin yiyecekler yemek sadece bizi tok tutmakla kalmaz, aynı zamanda daha fazla kalori yakmamıza da yardımcı olur.
  • Lif: Lifin sindirim sisteminden geçmesi daha uzun sürer. Diyetimize daha fazla lifli gıdalar eklemek, daha uzun süre tok hissetmemize yardımcı olabilir ve bu da bir sonraki öğünde aşırı yemekten kaçınmamıza yardımcı olabilir. Bir yiyeceğin yüksek lifli olarak sınıflandırılması için porsiyon başına en az 3-5 gram lif içermesi gerekir. 
  • Sağlıklı yağlar: Omega-3 yağ asitleri ve bitki bazlı tekli doymamış yağlar gibi sağlıklı yağlar, sağlık için gereklidir. Yağların tokluk üzerinde bir etkisi olduğu ve iştah hormonlarının salınımı ve sindirim sırasında midenizin boşalma hızını yavaşlatarak iştahı düzenlediği görülüyor. 

Bu gıda bileşenlerinin sindirimi, örneğin temel olarak basit karbonhidratlardan oluşan gıdalardan daha uzun sürer. Aslında, bir gıda ne kadar "bütün"se, yani işlenmemiş, rafine edilmemiş ve katkı maddesi içermezse, o kadar doyurucu olma eğilimindedir.

DAHA UZUN SÜRE TOK TUTAN BESİNLER

İşte sadece sizi tatmin etmeye yardımcı olmakla kalmayıp, aynı zamanda genel sağlık için de harika olan, besleyici değeri yüksek gıdaların 10 örneği

  • Tam Tahıllar

Esmer pirinç, kepekli ekmek ve kepekli makarna gibi tam tahıllar, kilo kontrolü ve sağlıklı bir kilonun korunması ile bağlantılıdır. 4 Bunun nedeni tam tahıllarda bulunan lif, besin maddeleri ve bitki bileşikleri olabilir.

  • Yoğurt

Protein açısından çok daha yüksek olduğu için daha uzun süre tok kalmanızı sağlar. 

  • Avokado

Avokado, besin açısından yoğun bir besindir. Kalp-sağlıklı yağlar ve iyi bir lif kaynağıdır 

  • Kırmızı Biber

Kapsaisin, onlara keskin tadı veren kırmızı biberlerin bir bileşenidir. Kapsaisinin tokluk hissini arttırdığına ve yemek yeme isteğini azalttığına dair kanıtlar var.

  •  Balık

Balık, yağsız, sağlıklı, doyurucu bir protein kaynağıdır.

  • Yumurtalar

Yumurtalar, doyurucu bir gıdanın yanı sıra vitaminler, mineraller ve karotenoid antioksidanlar (göz sağlığımızı korumaya yardımcı olan) yapabilen harika bir yüksek kaliteli protein kaynağıdır.

 

 

 

SIRADAKİ HABER