AÇEV'in 'Babayım' kampanyası babaları değişime çağırıyor

YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Anne Çocuk Eğitim Vakfı (AÇEV), Babalar Günü için yürüttüğü 'Babayım' kampanyasıyla çocukların gelişimlerinin desteklenmesi ve güvende olmaları için babaların rolüne dikkat çekiyor. Erken yaşta evliliklerin çocukların fiziksel, duygusal, sosyal ve zihinsel gelişimlerini olumsuz etkilediğine işaret eden AÇEV Babalık Çalışmaları Direktörü Hasan Deniz ile AÇEV'in faaliyetlerini ve 'Babayım' kampanyasını konuştuk.

Bu Babalar Günü’nde çok anlamlı bir kampanya başlattınız. 'Babayım' kampanyasının çıkış amacı ve hedefleri nedir?

Türkiye’de her 10 kız çocuğundan 1’i nişanlanma, evlenme, hamile kalma ya da anne olma nedenleriyle eğitim hayatını terk etmek zorunda kalıyor. Çocuk yaşta, erken ve zorla evlilikler ile mücadelede babanın rolü büyük önem taşıyor. AÇEV olarak, Birleşmiş Milletler Nüfus Fonu (UNFPA) ve Birleşmiş Milletler Kadın Birimi (UN Women) desteği ile babaların çocukların güvenliği ve sağlıklı gelişimi konusunda bilinçlendirilmesi hedefiyle 'Babayım' kampanyasını başlattık. Babalık rolleri üzerinden erkeklerin dönüşümünü hedeflendiğimiz kampanyayı, çocuk yaşta, erken ve zorla evlilik riskinin yüksek olduğu tüm bölgelerde yaygınlaştırmayı hedefliyoruz. 

AÇEV’in misyonu nedir, gerçekleştirdiğiniz sosyal sorumluluk kampanyaları ile nasıl bir toplumsal dönüşüm hedefliyorsunuz?

AÇEV olarak 28 yıldır, erken yaştaki her çocuğun güvende, sağlıklı, mutlu ve öğreniyor olması için çalışıyoruz. İhtiyaç sahibi çocuklar, anne babalar ve genç kadınlar için bilimsel temelli eğitim programları geliştiriyor ve uyguluyoruz. Ayrıca toplumsal farkındalığı artırmak, bilinç ve destek oluşturmak üzere farkındalık ve savunu faaliyetleri gerçekleştiriyoruz.

Babaların çocukları ile sağlıklı ve sevgi dolu ilişki kurması niçin önemli? Babalık öğrenilebilir mi?

Babaların çocuklarıyla geçirdikleri zaman ve kurdukları ilişki, çocukların hem zihinsel ve fiziksel gelişimini hem de sosyal ve duygusal kapasitesini etkiliyor. Bu nedenle AÇEV olarak çocukların bütüncül iyilik haline yönelik uygun ortamların yaratılması için babaları desteklemeyi ve onlarla iş birliği içinde olmayı çok önemsiyoruz. 

"Türkiye Babalık Araştırması"na göre babaların yüzde 58’i ilk baba olduklarında ne yapacağını bilemiyor. Evde olduklarında da çocuklarıyla iletişim kurmakta zorlanan babaların yüzde 38’i babalıkla ilgili bir eğitime katılmak istediğini söylüyor. Biz de Baba Destek Programı kapsamında 10/13 hafta süren programla babalara, grup tartışmaları, örnek olay çalışmaları, hikâyeler ve oyunlar aracılığıyla çocuğun sosyal, duygusal, bedensel, cinsel ve zihinsel gelişimine yönelik eğitimler veriyoruz. 

Türkiye’de çocuk yaşta evlenme ve doğum oranları çok yüksek… Bu konuda toplumu bilinçlendirmek için AÇEV olarak hangi çalışmaları gerçekleştiriyorsunuz?

Bu konuda babaların sorumluluğunun farkındayız ve babalarda dönüşüm yaratmak için çalışıyoruz. Türkiye’de ilk kez yapılan Babalık Araştırması’nın sonuçlarını paylaşırken, ilgili babalığın önemini ve ilgili babalığı destekleyici yeni politikaların önemini vurguluyoruz. 60 bin babaya ulaşan Baba Destek Programı ile babaları bilinçlendiriyoruz. Son olarak da 'Babayım' kampanyasını başlattık. 

Babalık Araştırması’nın önemli sonuçlarını paylaşır mısınız? 

Babalık Araştırması’na göre, Türkiye’de babaların yüzde 91’i çocuk bakımında birincil sorumlunun anne olduğuna inanıyor; yüzde 51’i çocuklarını hiç tuvalete götürmediğini, yüzde 36’sı çocuğunun altını hiç değiştirmediğini, yüzde 35’i ise hiçbir zaman tırnaklarını kesmediğini söylüyor. Bu sonuçlar babalık algısını da net bir şekilde ortaya koyuyor. Bizim amacımız da bu algıyı dönüştürmek. 

Son olarak, babalara ve baba adaylarına nasıl bir mesaj vermek istersiniz?

AÇEV olarak, bir babanın hayatındaki en önemli rolün babalık olduğunu savunuyoruz ve “Babayım” kampanyası ile bunun önemini vurgulamak istiyoruz. Babalar Günü’nde tüm babaları çocuklarının yanında olmaya ve onları destekleyecek güvenli ortamı yaratmaya davet ediyoruz.

Yazarlarımızdan

Sıradaki haber yükleniyor...
holder