Farkında olalım, destekleyelim

26 Temmuz 2018, Perşembe 18:59
AA

Merhaba,

Sosyal sorumluluk projelerinin en önemli amaçlarından biri kamuoyunu bilinçlendirmek ve farkındalık yaratmak…Kurumlar tarafından gerçekleştirilen projelerin çoğu bu amaca hizmet ediyor. Mart ayı pek çok konuda bilinçlendirme ve farkındalık kampanyalarının olduğu bir dönem. Ayrıca pek çok projenin de yeni dönemlerinin başladığı bir ay…

Kadınlara, çocuklara, engellilere yönelik farkındalık yaratacak, eğitim ve istihdam sağlayacak, sağlığımızı korumayı, bizi bağımlılıklardan uzaklaştırmayı hedefleyen pek çok etkinlik Mart ayında gündemde olacak.

Örneğin 1-7 Mart Yeşilay Haftası olarak kutlanacak. Bu amaçla çocukları, gençleri ve genelde kamuoyunu bağımlılık konusunda bilinçlendirecek pek çok etkinlik yapılacak. 1 Mart Dünya Kitap Günü tüm dünyada kitap okuma alışkanlıklarının artmasını, daha çok kitap okunmasını hedefliyor.      8 Mart Dünya Kadınlar Günü, kadınlara yönelik sosyal sorumluluk projelerinin gündeme geleceği bir gün, aynı şekilde 14 Mart Dünya Tıp Bayramı’nda da toplumsal sağlık konusunda yapılan çok değerli sosyal sorumluluk projeleri kamuoyuyla paylaşılacak.

Farkında olalım, destekleyelim

20 Mart Dünya Ağız Sağlığı Haftası’nda tüm Türkiye’de ağız sağlığı konusunda tarama çalışmaları ile sosyal sorumluluk projeleri gerçekleşirken, 21-26 Mart Orman Haftası’nda kurumların desteğiyle yapılan ağaçlandırma çalışmaları ve doğal hayatı destekleme kampanyaları gündeme gelecek.            27 Mart Dünya Tiyatrolar Günü’nde ise tiyatrolar kapılarını ücretsiz olarak halka açacak. Kurumların destekleri ile gerçekleştirilen tiyatrolar Türkiye genelinde özel gösterimler yapacaklar.

Kurumların ciddi emek ve bütçe ayırdıkları sosyal sorumluluk projelerinin farkında olmak, gönüllü katkı sağlayarak projelerin topluma yayılmasını ve daha çok insana ulaşmasını sağlamak önemli… Bu konuda hepimize düşen sorumluluklar olduğuna inanıyorum.

Toplumsal fayda yaratan projelerin farkında olalım, destekleyelim, duyuralım, gönüllüsü olalım. Çevremizde bu çalışmalardan faydalanabilecek kişileri haberdar edelim.

Hepinize sosyal sorumluluğu yüksek bir ay diliyorum.

Sevgi ve saygılarımla,

***

DÜNYA KADINLAR GÜNÜ KUTLU OLSUN

Kurumların sosyal sorumluluk konusunda en çok yatırım yaptığı konuların başında kadına yönelik eğitim, sağlık, aile içi şiddet ve girişimcilik geliyor 

Dünya Ekonomik Forumu’nun 2017 raporuna göre Türkiye, cinsiyet eşitsizliği konusunda 144 ülke arasında 131’inci sırada; kadının iş gücüne katılımı da ne yazık ki pek çok ülkeden geride... Bu durum sosyal sorumluluk konusunda öncü kurumları eğitim, sağlık, aile içi şiddet, girişimcilik, kadın hakları, ebeveyn eğitimi gibi pek çok konuda kadınları geliştirecek, fayda yaratan projeler gerçekleştirmeye yönlendiriyor. Koç Grubu ‘Ülkem için Toplumsal Cinsiyet Eşitliğini Destekliyorum’ kampanyası ile bu konudaki duyarlılığını gösterirken, HeforShe oluşumunun da Türkiye’deki öncülüğünü yapıyor. Sabancı Vakfı kadınların eşit fırsatlara sahip olmaları ve toplumsal yaşama aktif katılmaları amacıyla hibe programları gerçekleştiriyor. Mercedes Benz ‘Her Kızımız Bir Yıldız’ diyerek kadınlarımıza sosyal ve ekonomik hayatta fırsat eşitliği sağlamayı hedeflerken, Sanofi ise KAGİDER işbirliği ile düzenlediği ‘Geleceğin Kadın Liderleri’ programı ile genç kadınlara eğitim ve mentorluk desteği vererek, iş gücüne katılımlarına katkı sağlıyor. Kadınların bilime olan katkısı konusunda farkındalık yaratmayı hedefleyen L’oreal ise 15 yıldır ‘Bilim kadınları İçin’ burs programı ile Türkiye’deki bilim kadınlarına destek oluyor.

Kadınlara fayda yaratan projeler

Danone ‘İyi ki Annem Çalışıyor’ kampanyası ile kadınların iş hayatında olmalarını desteklerken, Avon 22 yıldır sürdürdüğü meme kanseri ile mücadele projesi ile kadın sağlığı konusundaki en kapsamlı ve uzun soluklu sosyal sorumluluk projesini gerçekleştiriyor. Limak ‘Türkiye’nin Mühendis Kızları’ projesi ile kızları mühendis olmak için özendirirken; Teknosa ‘Kadın için Teknoloji’ projesiyle kadınlara Türkiye genelinde ücretsiz bilgisayar eğitimleri veriyor. P&G ise ‘Olimpik Anneler’ projesi ile anneleri çocuklarını spor yapmaya teşvik etmeleri için cesaretlendiriyor. Hürriyet Gazetesi 13 yıldır sürdürdüğü ‘Aile İçi Şiddet’ kampanyası ile kadına yönelik şiddetin ciddi bir toplumsal sorun olmaya devam ettiği ve her 10 kadından 4’ünün şiddet gördüğü ülkemizde kamuoyunu bu önemli konuda bilinçlendirmeyi hedefliyor.

***

KADIN EMEĞİ DEĞERLENİYOR

Kadın Emeğini Değerlendirme Vakfı -KEDV-, 1986 yılında dar gelirli kadınların yaşam kalitelerini ve ekonomik durumlarını iyileştirmelerine destek olmak ve yerel kalkınmada liderliklerini güçlendirmek amacıyla kurulmuş, kâr amacı gütmeyen bir sivil toplum örgütü. Dar gelirli kadınların yoksullukla mücadeledeki uzmanlıklarına, ailelerini ve toplumu geliştirme güçlerine inancıyla, yerel yönetimler ve toplumdaki diğer aktörlerle işbirliği yapan vakıf, kadınların ekonomik sürece katılımlarını artırmak amacıyla, eğitim, kredi, danışmanlık ve pazarlama desteği veriyor. KEDV’nin dükkanı olarak nitelenebilecek Nahıl’da dar gelirli üretici kadınların ve kadın kooperatiflerinin ürünleri satılıyor. Bu ürünlerden satın alarak kadınların sürdürülebilir gelir kaynakları kazanmalarına destek olabilirsiniz. www.kedv.org.tr 

***

BUNLARI BİLİYOR MUSUNUZ?

Doğuş Grubu yarattığı ‘DOKU Platformu’ ile kadınların emeklerini ekonomik kazanca dönüştürmeyi hedefliyor. 2017’de yüzlerce kadın bu platformdan faydalandı.

Borusan Grubu 2016 Sürdürülebilirlik Raporu yayımlandı. ‘Dünya Bizim Evimiz’ temasıyla hazırlanan raporda bu yıl Suriyeliler ile Borusanlılar bir araya gelerek atık kağıtlardan sanatsal çalışmalar gerçekleştirdiler. 

‘Birlikte İyi Gelecek’ vizyonuyla hareket eden Samsung Electronics Türkiye, siber zorbalık konusunda farkındalık arttırmayı hedefleyen “Siber Zorba Olma! #farkinavar” hareketini başlattı. İlk aşamada 20 okulda uygulanacak eğitimlerde çocukların, gençlerin, ailelerin ve öğretmenlerin teknolojinin kötü amaçlı kullanımına karşı farkındalıklarının artması hedefleniyor.

LC Waikiki, görme engelli bireyler için LCW Sense adlı uygulamayı hayata geçirdi. LCW Sense uygulaması ile görme engelliler, giysi hakkındaki renk, kumaş, desen, yıkama talimatları, fiyat gibi tüm bilgilere kolaylıkla ulaşabiliyorlar. Appstore, Google playstore’dan ücretsiz olarak cep telefonlarına indirilen bu uygulama sayesinde görme engelli bireyler, başka birinin yardımına ihtiyaç duymadan alışveriş yapma özgürlüğüne kavuşuyor. 

Dünya 





Kişisel verilere ilişkin aydınlatma politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için Kişisel verilere ilişkin aydınlatma metnimizi inceleyebilirsiniz.