Arzu Çekirge Paksoy Sosyal etkisi yüksek projeler fark yaratıyor
HABERİ PAYLAŞ

Sosyal etkisi yüksek projeler fark yaratıyor

YENİ ODAK: SÜRDÜRÜLEBİLİR FAYDA

Özellikle deprem sonrası dönemde tüketicilerin ve genel kamuoyunun sosyal sorumluluğa bakışı değişti. Daha öncesinde pek çok farklı konuda gerçekleştirilen projelerin artık daha fazla çocuk ve kadın odaklı olması, depremden etkilenen kentlerin yeniden hayata geçmesine destek vermesi ve mutlaka sürdürülebilir fayda yaratması bekleniyor. Kurumlar da bu bilinçle uzun soluklu ve tabana yayılan, bölgenin ve yöre insanının unutulmadığını gösteren sosyal etki projeleri gerçekleştiriyorlar. Son dönemde sosyal girişimlerin de sayılarının hızla arttığını, toplumda artan anlam arayışının girişimcileri fayda projelerine yönlendirdiğini görüyoruz. İyiliğin gücünün, sosyal girişimlerin yarattığı kelebek etkisiyle yayılması geleceğe dair ümit veriyor. Özel sektör ve sosyal girişimcilik ekosisteminin birlikteliği ile 21’inci yüzyılın ihtiyaçlarına ve krizlerine çok daha uygun hızlı ve sahici çözümler üretilmesi hedefleniyor.

Haberin Devamı

HAYATA DEĞER

Kale Grubu’nun düzenlediği ‘Sosyal Girişim Buluşması’nda yüzlerce genç ortak gelecek için birlikte hareket etmenin yollarını aradı. 7 yıldır Hayata Değer programını gerçekleştiren Kale Grubu Başkanı ve Üst Yöneticisi (CEO) Zeynep Bodur Okyay, “Gençler, kendi çevrelerindeki eksiklikleri ve ihtiyaçları fark ettikçe toplumun yaşam kalitesini iyileştirecek öneriler geliştiriyorlar. Böylece yalnızca toplumda olumlu bir etki yaratmakla kalmıyor; kendi potansiyellerini de keşfediyor, topluma sağladıkları değeri ölçebiliyorlar” diyor. Sosyal girişim buluşmasında konuşan Dünya Ekonomik Forumu Küresel Sosyal Girişimcilik Birliği Başkanı Daniel Nowak ise “Sosyal girişimcilik konusu son 10-20 yıldır hayatımızda. Artık toplum, şirketler, büyük bir dönüşümden geçiyor. İşlerin sosyal etkisine daha çok bakılıyor. Daha fazla şirket, sosyal satın alma yapmayı tercih ediyor. Daha fazla etki yaratmayı amaçlıyor. Önümüzdeki 10 yılda bu satın alma düzeyinin 500 milyon dolar olması öngörülüyor” dedi.

Sosyal etkisi yüksek projeler fark yaratıyor

İLHAM VERİYORLAR

Sabancı Vakfı yaşadıkları çevrede karşılaştıkları sorunları çözmek için uğraşan ve topluma cesaret veren Fark Yaratanlar’ın hikayelerini 14 yıldır Türkiye ile paylaşıyor. Sabancı Vakfı Mütevelli Heyeti Başkanı Güler Sabancı, “Bu program ile toplumsal sorunlara duyarlı aktif vatandaşları görünür kılmayı ve toplumdaki diğer bireylere de ilham vermeyi amaçlıyoruz. Bu ülkenin her bireyinin çok büyük bir potansiyele sahip olduğuna inanıyorum. Fark yaratanlar, geleceğe umutla bakmamızı sağlıyor” diyor. Bu yıl 4 bin kişinin başvurduğu programda Gökçen Göksel-Oyun Atlası, Murat Kefeli- Körüz. biz, Nesteren Şencan Görgülü- Kadınlar Matinesi, Onur Kahvecioğlu- Müzikist, Rumeysa Çevlik- Doğadaki Sınıf, Zülal Tannur- From Your Eyes fark yaratanlar olarak seçildi.

Haberin Devamı

Sosyal etkisi yüksek projeler fark yaratıyor

 

AZ GÖREN ÖĞRENCİLER İÇİN TAHTAPP

Türk Telekom, 81 ilde 1000 çocuğun eğitimine destek sağlayan Günışığı projesi kapsamında az gören çocukların sınıf içi eğitimleri için geliştirdiği TahtApp uygulaması ile eğitime destek oluyor. Öğretmenin tahtaya yazdığı bilgileri anında öğrencilerin tablet ekranlarına yansıtan TahtApp uygulaması sayesinde az gören öğrenciler, dersleri akranları ile bir arada kolayca takip edebiliyor. Türk Telekom CEO’su Ümit Önal, “Teknolojiden herkesin yararlanması öncelikli görevimiz. Hayata geçirdiğimiz kurumsal sosyal sorumluluk projelerimizle teknolojiyi, iyilik ve faydaya dönüştürmeyi hedefliyoruz. Mühendislerimizin geliştirdiği TahtApp uygulamasını önümüzdeki dönemde 11 ilde ve 24 yeni okulda daha kurmayı hedefliyoruz” diyor.

Haberin Devamı

Sosyal etkisi yüksek projeler fark yaratıyor

 

PAYLAŞMAK GÜZELDİR

İstanbul’da Ümraniye, Üsküdar ve Beykoz Belediyeleri işbirliği ile okul önlerine yerleştirilen geri dönüşüm kutularında biriken plastikleri çocuklar için oyun parklarına dönüştüren Omo, Trabzon ve Ağrı’dan sonra depremden etkilenen Malatya, Kahramanmaraş ve Adıyaman illerinde de oyun parkları kurdu. Ayrıca, çocukların sosyal ve duygusal gelişimine destek vermek için “Paylaşmak Güzeldir” projesini başlatan Omo, oluşturduğu rehberlik programı ile afet süreci sonrası çocukların sorularını uzmanların yazılı ve video içerikleriyle yanıtlayacak. Çocuk ve Ergen Psikiyatrı Dr. Yankı Yazgan, “Çocukların ruhsal yaşantılarında farklı sonuçlar yaratan depremin ardından, başta anne, babalar ve öğretmenler olmak üzere yetişkinlerin çocukların duygu dünyalarıyla ilgili farkındalıklarını artırmayı amaçlıyoruz” diyor. www.paylasbuyusun.com

Sosyal etkisi yüksek projeler fark yaratıyor

 

İŞ BANKASI’NIN ‘KARNENİ GÖSTER KİTABINI AL’ KAMPANYASI 16 YAŞINDA

EN UZUN SOLUKLU PROJE

İş Bankası’nın 2007-2008 eğitim öğretim yılında başlattığı, bugüne kadar ülkemizde yapılan en yaygın ve uzun soluklu kitap projelerinden biri olan ‘Karneni Göster Kitabını Al’ kampanyası bu yıl 16’ncı kez düzenleniyor. Bankanın, çocuklara küçük yaşlardan itibaren kitap okuma alışkanlığı kazandırarak çok boyutlu düşünmelerini sağlamak, hayal güçlerini geliştirmek, merak duygularını uyandırmak, bilim ve sanatla gelişimlerini desteklemek amacıyla gerçekleştirdiği kampanya ile bugüne kadar 15 milyonu aşkın kitap armağan edildi.

ÇOCUKLAR SORDU

Cumhuriyetimizin kuruluşunun 100’üncü yılı vesilesiyle bu sene kampanyada öğrencilere armağan edilmek üzere İş Bankası Kültür Yayınları ve Darüşşafaka işbirliğinde ‘Çocuklar Soruyor Tarih Dede Anlatıyor’ başlığıyla özel bir kitap hazırlandı. Kitapta Darüşşafakalı ortaokul öğrencilerinin Cumhuriyet, Atatürk ve Kurtuluş Savaşı ile ilgili soruları harp coğrafyacısı Dr. Selim Erdoğan tarafından yanıtlandı. Kitabın önsözünü kaleme alan Yekta Kopan, editörlüğünü de üstlendi. İş Bankası Müzesi arşivinden seçilen fotoğrafların ve Kıymet Ergöçen’in kitaba özel tasarladığı illüstrasyonların da yer aldığı kitap, Burcu Ural Kopan tarafından yayına hazırlandı.

Sosyal etkisi yüksek projeler fark yaratıyor

 

100’ÜNCÜ YILA ÖZEL

İş Bankası Genel Müdürü Hakan Aran, “Kitabımızın temasını Cumhuriyetimizin 100’üncü yılının coşkusunu yaşadığımız bu yıla özel olarak belirledik. ‘Çocuklar Soruyor Tarih Dede Anlatıyor’ kitabının içeriğinin oluşturulmasına katkı sağlayan sevgili Darüşşafakalı öğrencilere ve kitabın hazırlanmasında emeği geçenlere yürekten teşekkür ediyorum. Hepimiz için son derece anlamlı bir yılda çocuklarımızı özel bir eserle buluşturmaktan gurur duyuyoruz. 2024 yılında Bankamızın 100’üncü yaşını kutlayacağız. Heyecanını şimdiden yaşamaya başladığımız 100’üncü yılımızda yine güzel bir eserle mutluluğumuzu paylaşmayı arzu ediyoruz” diye konuştu.

DAHA ÇOK ÇOCUĞU BULUŞTURMAK İSTİYORUZ

“Karneni Göster Kitabını Al” kampanyasıyla küçük yaşlardan itibaren çocuklara okuma alışkanlığı kazandırmak, onların kitaplarla olan bağını güçlendirmek, okuyan, sorgulayan, merak eden, bilim ve sanata ilgi duyan genç nesillerin yetişmesine katkıda bulunmak istediklerini söyleyen Aran, “Kampanyamızı bu yıl 16’ncı kez gerçekleştiriyoruz. Çocuklarımız geleceğe en iyi şekilde ancak dünü, bugünü ve yarını iyi okuyarak hazırlanabilirler. Biz de uzun süredir yürüttüğümüz kampanyamızla çocuklarımızın, kaliteli ve iyi bir eğitimin ayrılmaz parçası olan kitaplara yaşamlarında daha çok yer açmalarını sağlamak, daha çok çocuğumuzu kitaplarla buluşturmak istiyoruz” dedi.

NEREDEN ALINABİLİR?

Öğrenciler kitaba İş Bankası şubelerinin yanı sıra Kumbara Dergisi portalı (www.kumbaradergisi.com) ve Kumbara Dergisi mobil uygulaması üzerinden de erişebilecek. Yatılı bölge okulları, sevgi evleri, çocuk ve gençlik kapalı cezaevlerindeki çocuklara da kitap gönderiminin yapılacağı kampanyada, ayrıca Braille alfabesi ile basılı kitaplar görme engelli çocukların eğitim gördüğü okullara ulaştırılacak.

Sosyal etkisi yüksek projeler fark yaratıyor

 

OKULLARDA SÜRDÜRÜLEBİLİR HİJYEN

Okul Hijyen Programı ile 11 yılı aşkın süredir okullarda hijyen koşullarının iyileşmesine katkı sağlayan Domestos, deprem bölgesinde kurulan konteyner ve çadır kentlerdeki ortak tuvaletlerde sürdürülebilir hijyen sağlamak için çalışıyor. Kahramanmaraş, Adıyaman, Hatay ve Malatya’da konteyner ve çadır kentlere ürün bağışı yapan marka, bölgeden istihdam edilerek oluşturulan hijyen ekipleri ile her gün 230 bine yakın kişi tarafından kullanılan yaklaşık 1500 tuvaletin temizliğini yapıyor. Ayrıca Türk Eğitim Gönüllüleri Vakfı (TEGV) işbirliğiyle gerçekleştirilen Eğlen, Öğren, Hijyen eğitimleri kapsamında Ateşböceği gezici ekipleriyle Kahramanmaraş, Adıyaman, Hatay, Malatya, Gaziantep, Diyarbakır ve Osmaniye’de 13 bine yakın çocuğun hijyen eğitimlerinden faydalanmasını hedefliyor.

Sosyal etkisi yüksek projeler fark yaratıyor

Sıradaki haber yükleniyor...
holder