Arzu Çekirge Paksoy 'Sosyal projelerimizle 15 yılda 4.2 milyon kişiye ulaştık'
HABERİ PAYLAŞ

'Sosyal projelerimizle 15 yılda 4.2 milyon kişiye ulaştık'

Türkiye Vodafone Vakfı Başkanı Hasan Süel ile 2022’de 15’inci yılını kutlayan vakfın misyonunu ve çalışmalarını konuştuk.

Sosyal projelerimizle 15 yılda 4.2 milyon kişiye ulaştık

Türkiye Vodafone Vakfı’nın kuruluş amacı nedir?

Global Vodafone Vakfı, Vodafone’un faaliyet gösterdiği ülkelerdeki toplumlara destek olmak, sosyal ve ekonomik gelişimlerine katkı sağlamak amacıyla vakıflar kuruyor. Türkiye Vodafone Vakfı’nı da dünya genelindeki 27 Vodafone Vakfı’ndan biri olarak 2007 yılında kurduk.

Türkiye Vodafone Vakfı olarak, sosyal hayatın olanaklarından yeterince faydalanamayan veya ekonomik hayatta varlık gösteremeyen bireylerin önündeki engelleri kaldırarak, toplumsal değişimin ve gelişimin öncüsü olma amacıyla çalışmalar yürütüyoruz.

‘İyilik için teknoloji’ vizyonu ile gerçekleştirdiğimiz kurumsal sosyal sorumluluk projelerimizde kadınlar ve çocuklar, öncelikli odak alanlarımızı oluşturuyor. İletişim teknolojilerine ilişkin bilgi birikimimiz ve inovasyon gücümüz ile bireylerin ve toplumun hayatını kolaylaştırmayı hedefliyoruz.

104.3 MİLYONLUK 16 ÇALIŞMAYA DESTEK

Şimdiye kadar gerçekleştirdiğiniz projelerle nasıl bir toplumsal fayda yarattınız?

15 yıllık süreçte reel değeri 104.3 milyon TL olan 16 projeye destek olduk, yaklaşık 4.2 milyon kişiye eriştik. Sürdürdüğümüz projeler arasında Yarını Kodlayanlar, Yeşil Gezegen, Dijital Benim İşim ve Kırmızı Işık önemli yer tutuyor. Güvenilir proje ortaklarıyla çalışmaya önem veriyor, ülkemizin önde gelen sivil toplum kuruluşlarının yanı sıra uluslararası örgütler ve kamu kurumları ile de işbirliği yapıyoruz.

Kadınlara yönelik projelerinizin hedefi nedir?

Bir ülkenin sürdürülebilir kalkınmasının dijitalleşmeyle olduğu kadar toplumun yüzde 50’sini oluşturan kadınların ekonomik ve sosyal hayatta katılım göstermesi ile mümkün olduğuna inanıyoruz.

Türkiye Vodafone Vakfı olarak kadınların güçlenmesine yönelik projelerimize 11 yıl önce başladık. Teknolojide Kadın Hareketi, Soma’da Önce Kadın, Girişimcilikte Önce Kadın, Dijital Benim İşim, Kırmızı Işık gibi pek çok sosyal projeye imza attık. Bu projelerle 11 yılda 61 bine yakın kadına ulaştık ve toplam 8.7 milyon TL’lik yatırım yaptık.

TEKNOLOJİ ODAKLI EĞİTİM

‘Dijital Benim İşim’ projesi hakkında bilgi verir misiniz?

‘Kapsayıcılık’ konusuna verdiğimiz önemle başta kadınlar ve gençler olmak üzere dijital geleceğin toplumdaki her kesimi kapsaması için çalışıyoruz. 2020 yılından bu yana Milli Eğitim Bakanlığı Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü işbirliğiyle yürüttüğümüz proje kapsamında verilen teknoloji odaklı eğitimler ile kadınların dijital becerilerini geliştirerek ekonomik hayata katılımlarını artırmayı hedefliyoruz.

18 yaş üstü kadınlara Halk Eğitimi Merkezleri’nde sınıf içinde ve dijital ortamda Dijital Okuryazarlık ve Dijital Pazarlama eğitimleri veriyoruz. Bugüne kadar 13 ilde 5 bini aşkın kadına ulaştık. Mezun olan 63 kadın kursiyeri Vodafone Müşteri Hizmetleri bünyesinde istihdam ettik.

1 TL YATIRIMLA 5 TL’LİK DEĞER

Projenin yarattığı sosyal etkiyi ölçümlediniz mi?

‘Dijital Benim İşim’ projemizin 2020 Aralık-2021 Ekim dönemi arasında yarattığı sosyal etkiyi ölçtük. Sonuçlara göre projemiz, kadınların yalnızca dijital bilgi ve becerilerini artırmıyor, aynı zamanda özgüven ve motivasyonlarının artmasında, dijital dünyanın önemine dair farkındalık kazanmalarında önemli rol oynuyor.

Eğitimlere katılan kadınlarda dijital okuryazarlık oranının yüzde 24, dijital pazarlama bilgilerinin ise yüzde 29 yükseldiğini gördük. Projemizin önemli bir çıktısı da sağladığı sosyal getiri oldu. ‘Dijital Benim İşim’ projesine yaptığımız her 1 TL’lik yatırım için 5 TL’lik değer yarattığımızı görmekten mutluluk duyduk.

Aldığımız sonuçlar bizi daha iyisini ve daha fazlasını yapmak için motive ediyor. Bu doğrultuda, yeni dönemde il sayımızı 13’ten 20’ye çıkardık, hedefimizi 12 bin kadına ulaşmak olarak belirledik.

KIRMIZI IŞIK UYGULAMASI

Kadına yönelik şiddete karşı da mücadele ediyorsunuz. ‘Kırmızı Işık’ uygulaması nasıl kullanılıyor?

Ağır bir insan hakkı ihlali ve ciddi bir toplumsal sorun olan kadına yönelik şiddetle etkin bir şekilde mücadele etmek için teknolojinin gücünün kullanılabileceğini düşünüyoruz. Bu amaçla Türkiye Vodafone Vakfı çatısı altında, Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı desteğiyle, 2014 yılında ‘Kırmızı Işık’ mobil uygulamasını hayata geçirdik.

Ücretsiz olarak akıllı telefonlara yüklenebilen bu uygulama kadınların şiddete maruz kaldığı anlarda, kolluk kuvvetleri ya da yakınlarına hızla haber verebilmesini sağlıyor. Uygulamaya acil durumlarda ulaşılması istenen 3 kişi tek tuşla kaydedilebiliyor. Şiddete maruz kalan kadınlar, yakınlarına şiddete uğradığını ve nerede olduğu bilgisini içeren SMS gönderebiliyor.

Alo 183, 155 Polis İmdat, 156 Jandarma ve Aile İçi Şiddet Acil Yardım Hattı numaraları tek tuşla aranabiliyor. Görme engellilerin de kullanımına uygun olan Kırmızı Işık uygulaması bugüne kadar toplam 371 bin kez indirildi.

Aile içi şiddet konusunda da çalışmanız var mı?

Vodafone’un Türkiye dahil 9 ülkede yaptığı bir araştırmaya göre dünyada her 3 çalışandan en az 1’i, yüzde 37’si aile içi şiddet görüyor. Bu oran Türkiye’de yüzde 42. Aile içi şiddetle mücadele için Ev İçi Şiddet Prosedürü yayımladık. Şiddete maruz kalan çalışanlarımıza 10 güne kadar ek izin ve finansal destek veriyoruz.

Çalışma arkadaşına ev içi şiddet uygulandığını öğrenen çalışanımız arkadaşına destek olabilmek için 2 güne kadar izin alabiliyor. Uzman psikologların 7/24 hizmet verdiği Ev İçi Şiddet Destek Hattı aracılığıyla çalışanlarımıza psikolojik ve hukuki destek veriyoruz.

Sıradaki haber yükleniyor...
holder