Bilal Emin TuranGSM şirketleri sadece iletişim hizmetleri sunmanın ötesine geçti! Dijital serviste sınır tanımıyor
HABERİ PAYLAŞ

GSM şirketleri sadece iletişim hizmetleri sunmanın ötesine geçti! Dijital serviste sınır tanımıyor

Online süpermarketten, mobil ödemeye ve sigortaya kadar birçok alanda hizmet sunmaya başlayan Vodafone Türkiye, dijital servisler alanında hızla büyüyor. Dijital uygulama ‘Vodafone Yanımda' ile ayda 14 milyon kişiye ulaştıklarını belirten Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Meltem Bakiler Şahin, 2025'e kadar Türkiye’nin ilk geniş kapsamlı süper uygulamasını sunmak istediklerini söyledi.

Dijital şirkete dönüştüler

Pandemide, dijitalleşme inanılmaz bir yükseliş trendine girdi. Bu noktada lokomotif ise hiç şüphesiz telekom şirketleri oldu. En zor zamanda bireylerin, firmaların, küçük ve orta büyüklükteki işletmelerin (KOBİ) internet ve teknolojik çözüm taleplerine hızla yanıt vererek, olağanüstü bir başarı gösterdiler. Dönüşümün öncüsü olan telekom (GSM) şirketleri, bu dönemde sadece data ve ses hizmeti (iletişim) sağlayan operatör olmanın ötesine geçerek kendilerini 'dijital şirket' olarak tanımlamaya başladı. Bu şirketlerden biri de Vodafone Türkiye.

GSM şirketleri sadece iletişim hizmetleri sunmanın ötesine geçti Dijital serviste sınır tanımıyor

Meltem Bakiler Şahin

Ayda 14 milyonun 'yanında'

'Dijital servisler şirketi' kimliğini öne çıkaran Vodafone Türkiye, bu tanımın altına; mobil ödeme, sigorta, finansman, online süpermarket ve e-ticaret gibi onlarca faaliyeti sığdırmış. Yani hizmetlerini, internet paketi satmanın dışında farklı bir boyuta taşımış. Online süpermaket gibi bazı uygulamaları ise dünya telekom sektöründe ilk. 'Vodafone Yanımda' ile tüm ihtiyaçları tek platformda toplayan şirket, şimdiden ayda 14 milyon kişiye ulaşmış durumda. Bu dijital servislerin hikayesini, sağladığı kolaylıkları ve avantajları Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Meltem Bakiler Şahin'le konuştuk.

TÜM İHTİYAÇLAR TEK PLATFORMDA

* Vodafone Yanımda uygulamasıyla hangi işlemler yapılabiliyor?

Vodafone Yanımda, dijital marka olma hedefiyle 4 yıl önce geliştirdiğimiz bir mobil uygulama. Evde internet müşterilerimiz için de hem mobil hem de web arayüzlerimizi yeniledik. Uygulamamız, fatura ödeme, fatura detaylarını öğrenme, TL yükleme, kullanılan tarife ve paketler, kalan kullanımlar, geçilebilecek tarifeler gibi pek çok işlem için kullanılabiliyor. Kişisel dijital asistanımız TOBi de Vodafone Yanımda üzerinden müşterilerimize destek oluyor.

GSM şirketleri sadece iletişim hizmetleri sunmanın ötesine geçti Dijital serviste sınır tanımıyor

EN ÇOK DOĞU ANADOLU'DA ARTTI

* Uygulamanın kullanım istatistikleri nasıl?

Vodafone Yanımda, tüketicinin nabzını tutabilmemizi sağlayan önemli bir veri kaynağı. Bu uygulama sayesinde, tüketici eğilimlerini gözlemleyebiliyor, hangi alışkanlıkların kalıcı olabileceğini tahmin edebiliyoruz. Uygulamaya ayda 14 milyona yakın kişi, yaklaşık 300 milyon kez giriyor. Türkiye'nin en çok kullanılan uygulamalarından biri. Müşterilerimiz, bu uygulamayı her 36 saatte bir kullanıyor. Pandemide Türkiye genelinde özellikle 40 yaş ve üzerinde kullanımın arttığını gördük. Kullanımın en çok arttığı bölgemiz ise Doğu Anadolu oldu.

220 BİNİN ÜZERİNDE SİPARİŞ TESLİM EDİLDİ

* Sadece GSM operatörü olmanın dışında özellikle online alışverişe ağırlık veriyorsunuz. Bu süreci anlatır mısınız?

Türkiye'nin en hızlı büyüyen dijital servisler şirketi olma hedefimiz var. Bu hedefe ulaşmak için izlediğimiz yollardan biri de Vodafone Yanımda'nın e-ticaretten sigortaya, finanstan gaming'e kadar her alanda girilip işlem yapılan, kullanılan ve yaşayan bir uygulama olması. E-ticaret sektöründe güçlü bir oyuncuya dönüşmeyi ve bu sektörde 3 yıl içinde en büyük 3 oyuncudan biri olmayı hedefliyoruz. Türkiye'de de e-ticaret çok hızlı büyüyor ve yıllık 220 milyar lirayı aşan bir pazar hacminin üzerine çıkıldı. Diğer yandan geçen yıl Süpermarket Yanımda servisimizi sunduk. Telekom pazarında online süpermarket alışverişini gerçekleştiren, dünyadaki ilk şirketiz. Bu servisle market alışverişleri online olarak hızlı bir şekilde yapılabiliyor. Ayrıca indirim ve GB kazanma gibi kampanyalar sunuyoruz. Bu servisimizi son 10 ayda 5 milyon kişi ziyaret etti, 130 bin müşterimize 220 bini aşkın sipariş teslim edildi. Bu yıl da yeni online alışveriş platformumuz 'Her Şey Yanımda'yı sunduk. Bu, tüm kategorilerde hizmet veren bir dijital pazar yeri. Bu platformda 20'den fazla kategoride 800 bini aşkın ürün sunuyoruz. Hedefimiz, önümüzdeki bir yılda aylık 50 milyonun üzerinde tıklanmaya ve 1 milyonu aşkın siparişe ulaşmak. Bu alışveriş platformundan yapılan her alışveriş için Tüvana Okuma İstekli Çocuk Eğitim Vakfı'na (TOÇEV) 3 lira bağış yapıyoruz.

GSM şirketleri sadece iletişim hizmetleri sunmanın ötesine geçti Dijital serviste sınır tanımıyor

VODAFONE'LU OLMASA DA KULLANILABİLİYOR

* Tüketiciler, sizin platformu tercih ederse hangi avantajlardan yararlanabiliyor?

Farklı kategorilerde yüzde 70'e varan indirimlerimiz var. Ek olarak, Süpermarket Yanımda ve Her Şey Yanımda platformlarında düzenli olarak gerçekleştirdiğimiz kampanyalarla farklı TL indirimleri ve promosyonlar da verebiliyoruz. Örneğin; 300 TL alışverişe 100 TL indirim, 75 TL alışverişe 25 TL indirim gibi... Bu indirimlerden Vodafone'lu olsun olmasın tüm müşteriler yararlanabiliyor. Ayrıca Vodafone müşterilerine ilk alışverişlerinde 15 GB internet de veriyoruz. Öte yandan Vodafone'lulara Hediye Çarkı yoluyla da ayda toplam 25 milyon hediye dağıtıyoruz. Haftada iki kez çark çevrilebiliyor ve hediye seçimi yapılabiliyor.

DOĞRU SİGORTA İÇİN ARACILIK HİZMETİ

* Acente gibi sigorta poliçesi kesiyorsunuz. Neden yıllarca çalıştığımız acenteden vazgeçip bu işlemi sizde yaptıralım?

Öncelikle sigorta pazarının dijitalleşmesine katkı sunmayı hedefliyoruz. Türkiye'de sigorta pazarı çok büyük olsa da dijitalin bunun içindeki payı düşük kalıyor. Vodafone Sigorta Aracılık Hizmetleri ile bu oranı artırmayı amaçlıyoruz. Bu kapsamda, müşterilerimizin ihtiyaç duydukları anlarda doğru sigorta ürünleriyle buluşmasına aracılık ediyoruz.

* Uygulamalarınızdan kurumsal müşteriler de yararlanabiliyor mu?

Elbette. Uygulamamız, kurumsal müşterilerimize de açık. Kurumsal müşterilerimiz için şirket hatlarının durumlarıyla ilgili hızlı bilgi alabilecekleri ve işlem yapabilecekleri yeni arayüzlerimizi hayata geçirdik. Bununla birlikte, kendi bireysel ihtiyaçlarını aynı uygulama üzerinden kolayca karşılayabilecekleri Her Şey Yanımda, Süpermarket Yanımda ve Fırsatlar Dünyası'nda sunulan ürünleri ve avantajlı teklifleri kurumsal müşterilerimize en iyi deneyimle sunmaya başladık.

GSM şirketleri sadece iletişim hizmetleri sunmanın ötesine geçti Dijital serviste sınır tanımıyor

GLOBAL EKİBE DE ÖNCÜLÜK EDİYOR

* Dijital servislerle ilgili olarak önümüzdeki yıllarda ne gibi yenilikler göreceğiz?

Uygulamaya ekleyeceğimiz yeni iş alanlarının yanında Vodafone Pay entegrasyonu, Vodafone Yanımda Fırsatlar Dünyası'nın transformasyonu gibi birçok planımız var. Bu sayede, 2025'e kadar Türkiye'nin ilk geniş kapsamlı uygulamasını sunmak istiyoruz. Ayrıca Vodafone Yanımda uygulaması konusunda diğer Vodafone pazarlarını da kapsayacak bir Vodafone Yanımda mobil uygulama geliştirme projesi için global ekiplere teknoloji ve deneyim danışmanlığı veriyoruz. Buradaki deneyimimizi diğer ülkelere ihraç etmeye devam edeceğiz.

İlandır

Sıradaki haber yükleniyor...
holder