Bilal Emin Turan Turkcell dijitalle meydan okudu
HABERİ PAYLAŞ

Turkcell dijitalle meydan okudu

Haberin Devamı

Bilal Emin TURAN / NEW YORK

Turkcell son yıllarda teknolojiye yaptığı yatırımlarla dikkat çekiyor. Sadece telekom şirketi olmaktan çıktıklarını ifade eden Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, "Müzik platformu 'fizy', televizyon hizmeti sunduğu 'TV+', sesli ve görüntülü arama imkanı sunan 'Bip' gibi yenilikçi servisleri sayesinde bir dijital operatöre dönüştüklerini söyledi ve "Dünyanın ilk dijital operatörü olacağız" dedi.

ART ARDA REKOR KIRDI

Turkcell ayrıca, New York Borsası'nda, yani Amerika'da halka açık tek Türk şirketi. 2017 firma için adeta rekorlar yılı oldu. New York Wall Street’teki Borsa Binası’nda 17'nci yıl anısına düzenlenen gong çalma töreninin ardından düzenlenen basın toplantısında konuşan Kaan Terzioğlu, "Büyümede son 10 yılın, müşteri kazanımında ise son 6 yılın rekorunu kırdık. İkinci üç ayda net karımız yüzde 69 artarak 706 milyon liraya çıktı. Her üç ayda yüzde 29 büyüyoruz" açıklamasında bulundu.

TÜRKİYE'YE GÜVENİYOR

Büyüme ve gelir beklentisini artırdıklarını ifade eden Terzioğlu, Türkiye'ye güvendiklerini ve yatırımlarına devam ettiklerini dile getirerek, şunları kaydetti: "2017 sonunda, 10 milyar liralık 3 yıllık yatırım planımızı gerçekleştirmiş olacağız. Ayrıca bu çeyrek sonu itibarıyla son üç yıllık faaliyetlerimiz neticesinde Hazine'ye lisans, vergi ve yasal yükümlülük olarak aktardığımız kaynak toplamı 19.2 milyar liraya ulaştı. Böylece 3 yılda Türkiye'ye sağladığımız toplam katkı 29.2 milyar lira olarak gerçekleşti."

7 MİLYON ŞARKI DİNLİYOR

Sadece konuşma ve data (internet) sağlamadıklarını yenilikçi hizmetlerle dijital bir operatöre dönüştüklerine işaret eden Terzioğlu, "Dijital dönüşüm yolculuğumuzun ilk büyük ve küresel ürünü BiP, dünyanın her yerinde 14.7 milyon kez indirildi; günde ortalama 1 milyon dakika sesli ve görüntülü arama rakamlarına ulaştı. Müzik platformu fizy'de günde 6-7 milyon kişi şarkı dinliyor. Televizyon platformumuz 'TV+'yı 1.5 milyon kişi kullanıyor" dedi.

1 YILDA 2,1 MİLYON ABONE

Son 6 yılın en yüksek müşteri kazanım oranına ulaşan Turkcell, ikinci üç ayda 850 bin, yıllık bazda ise 2.1 milyon yeni aboneyi müşterileri arasına ekledi. Böylece toplam abone sayısı 36.6 milyona çıktı. 4.5G şebekesi ile Türkiye nüfusunun yüzde 83,79’unu kapsamaya başladı. 4.5G kullanıcılarının data kullanımı Haziran’da 5.9 GB’ı buldu. Bu rakam 2015 başlarında yani 3G kullanılırken 1.3 GB'ydi.

KENDİ KREDİ KARTINI ÇIKARACAK

Finansal hizmetler alanında 'Financell' markası ile bugüne kadar 3.7 milyon adetten fazla kredi verdiklerine dikkat çeken Kaan Terzioğlu, Bankacılık Düzenleme Ve Denetleme Kurumu'ndan (BDDK) aldıkları e-para lisansı ile birlikte kendi kredi kartını çıkaracaklarını söyledi ve ekledi: "Ekonominin 3'te 1'i kredi kartı. Kredi kartında maliyet yüzde 27. Biz bunu düşüreceğiz. Nüfusun yüzde 40'ını hala banka hesabı yok ama herkesin cep telefonu var ve biz herkesin finansal hizmete ulaşmasını sağlayacağız."

YERLİ ARAMA MOTORU GELİYOR

Kaan Terzioğlu, Türkiye'de yerli arama motoru konusunda Ar-Ge çalışmalarının devam ettiğine işaret ederek, "Çin, Japonya, Rusya gibi ülkelerin kendi arama motoru var. Türkiye'nin de olmalı. Lokasyon bazlı arama hizmetlerini de kazandırdığımız çok güzel bir ürünümüz var. En kısa zamanda bunu sizlerle de paylaşacağız. Adını lanse etmeden söylemek doğru olmaz ama yakın zaman içerisinde sizinle paylaşacağız." şeklinde konuştu.

Turkcell dijitalle meydan okudu
New York Borsası'ndaki kapanış gong törenine (soldan) Turkcell Yönetim Kurulu Üyeleri Bekir Pakdemirli, Atilla Koç ile Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Akça, Genel Müdürü Kaan Terzioğlu ve New York Borsası Başkanı Thomas W. Farley eşlik etti.

Sıradaki haber yükleniyor...
holder