Temassız oyunlar

YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

2020 Eğitim ve Öğretim yılı Covit19 gölgesinde kademeli olarak açıldı. Bu hafta okula başlayan okulöncesi eğitim ve ilkokul öğrencilerinde heyecan, veli ve öğretmenler de ise kaygı ve endişe vardı.  

Bizim gibi çocuklarımız da kaygılı ve korkuyor. Bu süreçte çocukların psikolojisini olumsuz etkilememek adına onların yanında haber izlememeye, olumsuz konuşmamaya dikkat edilmesi gerekir. Bu süreci en iyi kontrol altında tutabilmenin yolu kaygı ve korkularımızı çocuğumuza yansıtmamak olacaktır. Çocuğu okul ortamında dikkat edilmesi gereken konular hakkında bilgilendirmek ve birlikte okul çantasını hazırlamak çocuğa güven verecektir. Çocuğumuzu okula bırakırken mutlu ve güvende olacağını hissettiren bir tutum içinde olalım. Okul çıkışından biraz önce orada hazır olmanız, çocuğun güven duymasını sağlayıp, kaygısını azaltacaktır. 

"Çocuk sizi değil, siz çocuğu bekleyin"

Okullar da yapılan yeni düzenlemelerle hepimiz bu sürece adapte olmaya çalışıyor, yeni normal düzene alışmaya çalışırken sosyal mesafe, maske ve hijyen konularını çocuklarımıza kazandırıyoruz. Değişen eğitim hayatımızda temassız oyunlar önem kazanmaya başladı. Bu hafta size kapalı alanda ve bahçede oynayabileceğiniz “Temassız Oyunlar” paylaşacağım. Çocuklar bu oyunlar ile okula kolay adapte olurken, kaygıları azalacak ve gelişimleri desteklenmiş olacak. 

Dediğimin Tersini Söyle

Yetişkin bir cümle söyler. Çocuktan bu cümlenin olumsuz şeklini söylemesini ister. Yanan kişi sırayı diğerine verir.

(Örnek: Yetişkin :Biraz sonra Ayşe gelecek. Çocuk: Biraz sonra Ayşe gelmeyecek. )

Kelime Türetmece

Yetişkin bir kelime söyler. Çocuk söylenilen kelimenin son sesiyle kelime türetir. Yanan kişi sırayı diğerine verir.

(Örnek: Yetişkin: Anne Çocuk: Elma…)

Booomm 

Yetişkin bir sayı belirler, belirlediği sayının katlarına gelince sayı söylenmez yerine “Bommm” denir. Yanan kişi sırayı diğerine verir.

(Örnek: 5’in katı… 1,2,3,4,boommm,6,7 )

Evet-Hayır

Yetişkin sorular sorar. Çocuk soruları evet/hayır demeden cevaplar. Yanan kişi sırayı diğerine verir.

Kim yok?

Yetişkin grup üyelerinin gözlerini kapatmasını ister. Bir çocuğu seçip, sınıf dışına çıkarır. Gruptan eksik olan kişiyi bulması istenir.

Issız Ada

Yetişkin çocuklara sorar. “Issız bir adaya düşseniz, yanınıza ne alırdınız?” Çocuklar sıra ile anlatır. Aldıkları şeylere neden ihtiyaçları olduğunu söylerler.

Eş mi? Zıt mı?

Yetişkin bir sözcük söyler. Ve arkasından “zıt yada eş” der. Çocuk söylenilen kelime ve yönergeye uygun kelimeyi söyler.(Örnek: yetişkin: Kirli … zıt Çocuk: Temiz…)

Gün sonunda çocuğa onu rahatlatacak sorular sorun.  

- Günün nasıl geçti?

- Öğretmenin adı neymiş?

- Bahçeye çıktın mı?

- En çok hangi oyunu oynamayı sevdin? 

- Arkadaşlarınla tanıştın mı?

- Kendini nasıl hissediyorsun? Vb. 

Çocuğunuzun anlattıklarını önemseyin. Dikkatle dinleyin. Düşüncelerini eleştirmeden sohbetinizi sürdürün. Kaygı ve korkularını küçümsemeden duygularına eşlik etmeye çalışın. Çocuğunuzu başka çocuklarla kıyaslamayın. Okul çıkışı çocuğunuzla birlikte kaliteli zaman geçirmeye çalışın. Eve dönüşte temizlik ve günlük rutininizi sürdürün. 

Yazarlarımızdan

22 Ekim 2020, Perşembe 10:20
22 Ekim 2020, Perşembe 10:06
22 Ekim 2020, Perşembe 10:05
22 Ekim 2020, Perşembe 09:27
Sıradaki haber yükleniyor...
holder