Sigortacılar nasıl dijital olacak?

YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
Gelişen teknoloji ve dijital çağ bütün ezberleri bozuyor. Geçmişte marketler açıldığında “kahraman bakkal, süpermarkete karşı” demiştik. Günümüzde tüm dünyada bu iş almış başını gidiyor. Geçtiğimiz günlerde yurtdışına yaptığım bir ziyarette perakende sektöründe özellikle de teknoloji mağazalarında ve fast food restoranlarında dijitale geçildiğini gördüm. Artık mağazalarda kasalar kalkmış neredeyse. Teknolojinin yardımı ile hizmet sektöründe farklılık yaratan rakipler çıktı. Mesela Uber... Yurtdışına çıktığımda çok sık, burada ise ara sıra olmak üzere ben de kullanıyorum. Bakıyorum bu duruma taksiler büyük tepki gösteriyor. Ama taksi esnafı oturup da Uber’in neden çok tercih edildiğini araştırmıyor. İşte rekabet buradan başlamalı. Kaçınılmaz olan dijital süreç taksiciler de başladı. Uber ile gidilecek yere kaç TL’ye gideceğinizi önceden biliyorsunuz. Konforlu bir ulaşım, istenilen yere itirazsız gidilmesini sağlıyor. Tüm bunların sonunda elini cebine atmıyorsun. Taksici esnafı için de genelleme yapılmamalı ama aralarında kötü hizmet verenleri de var. Sadece bir örnek vereyim; yeni moda “sadece Arap turiste hizmet vermek” için hiç yolcu almayanları türemiş. Neyse konumuz bu değil elbette. Teknolojinin gelişmesiyle birlikte bazı meslekler ve iş alanları yok oluyor. Çok yakın zamanda köprü gişelerinde çalışanların işi yavaşlatması ile trafiğin felç olduğunu hatırlamayanınız yoktur herhalde. Şimdi köprü ve otoyollarda otomatik geçiş sistemi ile eski sistemde çalışanların başka işler yaptığını tahmin edebiliyoruz. Yoklar artık. Ve önümüzdeki yıllarda teknolojik gelişmelere direnemeyen birçok iş kolu işsiz kalacak. Bu kaçınılmaz ve acı bir gerçek.
 

SİGORTACILAR İÇİN DİJİTALLEŞME ÇOK YAKIN


Sigorta sektörü de bu sürece hazırlıklı tabii ki. Dünyada sigorta şirketleri milenyum gençliğinin yakın gelecekte edineceği varlıklara uygun sigorta ürünlerini çıkarmak ve o kesime bu ürünler nasıl satacağını şimdiden hesaplıyor. Ve tüm sektör buna çalışıyor. Biz de bir taraftan buna çalışıyoruz, diğer taraftan ise ‘Daha bu iş yılları alır’ deyip rehavete kapıldığımızda olmuyor değil. Şu anda kestiremiyoruz ama o gelecek belki yarın belki yarından daha yakın. Sigorta acenteleri bu gelişmeleri çok yakından takip ediyor. Çünkü mesleklerini kaybetmenin endişesini yaşıyorlar. Her an hazır kendi ekmeklerine çıkacak ortakları takip ediyorlar. Geçmişte acenteler de şimdiki taksici esnafının yaptığı gibi “bankalar sigortacılık yapmasın” sloganları atıyorlardı. Şimdi bırakın bankaları, başka ortaklar da gelmeye hazırlanıyor. Belki yakın gelecekte zorunlu ve hele hele fiyatları da aynı olan sigorta ürünlerini muhtemelen internetten hızlıca alacaklar. Ama geçtiğimiz günlerde İlber Ortaylı hocamız “sigortacıların yaptığı işi yapay zeka robotlar yapamaz” demişti. Çok da haklı, sigorta acenteleri 7/24 hizmet veren kurumlar ve kişiler onların verdiği danışmanlık hizmetini kim verebilir ki? www.bisigortacı.com Hem teknolojiyi hem de acente hizmet sıcaklığını bir arada sunan platformlar var artık.

www.bisigortacı.com mesela. Bu sitede en yakın sigorta uzmanıyla, sigorta arayışı olan kişileri ücretsiz buluşturuyor. Online sigorta pazar yeri olan Bisigortacı’da birden fazla sigortacıdan aynı anda ücretsiz ve komisyonsuz teklif alabiliyorsunuz. Bu fikrine yatırım almış bir genç arkadaş Metin Öngüç ile geçtiğimiz günlerde bir araya geldik. Onunla da konuştuktan sonra hakikaten gelecek beklediğimizden de yakında. Hazır olmamız lazım.

Yazarlarımızdan

17 Ocak 2022, Pazartesi 12:07
17 Ocak 2022, Pazartesi 07:01
17 Ocak 2022, Pazartesi 07:01
17 Ocak 2022, Pazartesi 07:01
Sıradaki haber yükleniyor...
holder