Can Kantar Yanlış bilgi mağduriyet demek
HABERİ PAYLAŞ

Yanlış bilgi mağduriyet demek

Sigorta yaptırırken doğru bilgiyi paylaşmak mağduriyeti mutlaka önler. Bu konuda çok örnek var. Araç sigortalarında, sağlık sigortalarında ve en önemlisi zorunlu deprem sigortasında çok fazla örnek var. Bu nedenle 100 TL daha az prim ödeyeceğim diye yüzbinlerce TL tazminattan olmayın. Sektörü ilk takip ettiğim yıllarda sağlık sigortaları ile ilgili röportajlarda, “poliçe yaptırırken geçmiş hastalıklarınızı doğru beyan edin, mağdur olmayın” cümlesi dikkatimi çekerdi. Ben o zamanlar pek anlam veremezdim. Sonradan öğrendim ki tüm hastane bilgileri geçmişe yönelik kayıtlarda var elbet. Zaten doktor işleme başladığında ya da tahlillere baktığında geriye dönük verileri yorumlayabiliyor. İşte tam o anda doğru bilgiyi poliçeyi yaptırırken sigortacınıza vermediyseniz, hastalandığınızda poliçeniz hiç bir işe yaramayacaktır. Halbuki baştan o bilgi doğru verilirse küçük bir prim ilavesi ile sağlığınızı güvence altına alabilirsiniz.

Haberin Devamı

SİGORTACIYI ALDATAYIM DERKEN...

Oto sigortalarında da aynı şey söz konusu. Ön tamponunuzdaki hasar için duvara çarptım diyebilirsiniz. Ama önceden başka bir yerdeki küçük hasarı da araya kaynatırım diye düşündüğünüzde sıkıntı yaşayabilirsiniz. Çünkü eksper aracı kontrol ettiğinde aracın nasıl kaza yaptığını o kaza anında neresinin hasar göreceğini yılların tecrübesi ile tespit edilmesi zor değil. Kısacası sigortacıyı aldatayım derken kendinizi aldatmayın! Ve en önemli diğer bir konu; DASK poliçesinde yaşanan sıkıntılar. Bu acı gerçek ile son yaşadığımız 6 Şubat depremlerinde karşılaştık. Birçok poliçe sadece 100 TL daha az prim ödeyim diye yapılmış. Bu durum ciddi mağduriyetlere neden oldu. Sigorta işini angarya gördüğümüz için, elektrik, su abonelikleri ve konut satışı sırasında zorunluluktan yaptırıp sonra iptal ettiğimiz sigortaların aslında ne kadar gerekli olduğunu yaşayarak görmüş olduk. Ya da konutun metrekaresini düşük gösterip daha az prim ödeyen sigortalılar ne yazık ki büyük mağduriyetler yaşadı. Bence siz siz olun sigortacınız ile doğru bilgiyi paylaşın ki, hasar sonrasında mağduriyet yaşamayın.

Haberin Devamı

EVINIZIN METREKARESİ NE KADAR TAZMİNAT ALACAĞINIZI BELİRLER

Doğal Afet Sigortaları Kurumu (DASK) Yönetim Kurulu Başkanı Fatma Ebru Gençosmanoğlu, zorunlu deprem sigortasında evin metrekaresinin tazminat tutarını belirlediğini, primin de buna göre ödendiğini belirterek, “İnsanlar sigorta primini düşük ödeyebilmek için evlerinin metrekarelerini yanlış beyan etmişler. Bu da onların alacakları tazminatta hak kaybına uğramalarına neden oluyor” dedi. AFAD ve Gebze Teknik Üniversitesi tarafından düzenlenen “5. Uluslararası Afet ve Dirençlilik Kongresi”ne katılan Gençosmanoğlu, önemli açıklamalarda bulundu. Gençosmanoğlu, “İnsanlar DASK poliçelerinde dahi sırf elektrik ve suyunu bağlatabilmek için 1-2 milyar liralık evleri için 10 bin liralık teminat içeren poliçeler satın almışlar. ‘10 metrekarelik DASK poliçesi isterim.’ söylemleri ortaya çıkıyor. 150 metrekarelik evi olanlar gidip 10 metrekare evi olduğunu beyan ederek poliçe yaptırmışlar. Tabii bunun sonucunda da tazminatlarında gereğini alamıyorlar çünkü zorunlu deprem sigortası poliçesindeki rakam neyse tazminatınız öyle ödeniyor” dedi.

Haberin Devamı

Yanlış bilgi mağduriyet demek

BİR TELEFONLA KAZA TESPİT TUTANAĞI OLUŞTURUN

Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi (SBM), sektörün sağlıklı fiyatlama yapabilmesi için istatistik sunarak hem suiistimallerin önüne geçiyor hem de sigorta sistemine olan güvenin arttırılmasına katkı sağlıyor. Bu kapsamda çalışmalarını sürdüren SBM, yeni hizmeti ALO KTT Çağrı Merkezi ile Türkiye’de meydana gelen maddi hasarlı trafik kazalarında, kâğıt forma ihtiyaç duyulmaksızın hızlı bir şekilde tutanak oluşturulmasını sağlıyor. ALO KTT Çağrı Merkezi’nin, vatandaşa kolaylık sunmanın yanında tutanakların anında dijital ortama aktarılarak ilgili sigorta şirketlerine ulaştırılmasını da sağlayarak Sigortacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (SEDDK) tarafından yürütülen gözetim ve denetim faaliyetlerine de yardımcı olması hedefleniyor. Tarafların karşılıklı anlaştığı maddi hasarlı trafik kazasına karışan araç sürücüsü, 0850 222 0 588 telefon numarasını arayarak çağrı merkezi müşteri temsilcileri eşliğinde kaza tespit tutanağını oluşturabiliyor.

Sıradaki haber yükleniyor...
holder